SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” i „TopGear” liderami wśród pism motoryzacyjnych

W I kwartale br. wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”, który zanotował największy spadek w zestawieniu. Z kolei wśród miesięczników pozycję lidera utrzymał „TopGear”, a najwięcej zyskało „Auto-Moto”.

W I kwartale 2013 roku liderem sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer), którego średnia sprzedaż ogółem względem I kwartału 2012 roku wzrosła o 6,26 proc. i wyniosła 105 712 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska) zanotował stratę na poziomie 6,98 proc., a jego średni wynik ustabilizował się na poziomie 83 467 egz.

Wśród miesięczników motoryzacyjnych pierwsze miejsce utrzymał „TopGear” (Ringier Axel Springer Polska), którego wynik sprzedażowy w I kwartale 2013 roku wyniósł 47 724 egz., po największym spadku w zestawieniu, wynoszącym 16,01 proc.

Na drugą lokatę (z miejsca trzeciego) awansowało „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma w analizowanym okresie zwiększyła się o najbardziej w zestawieniu, bowiem o 12,54 proc. do 45 352 egz.

Z kolei na ostatnie miejsce podium spadł miesięcznik „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem zmalała o 9,45 proc. i wyniosła 42 897 egz. Rok temu tytuł ten był drugi.

Wirtualnemedia.pl

I kwartał

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

105 712

99 483

Auto Świat

83 467

89 725

 

Miesięczniki

Top Gear

47 724

56 818

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

45 352

40 300

Auto Świat Poradnik

42 897

47 372

Auto Motor i Sport

30 689

29 398

Świat Motocykli

17 594

20 722

Automobilista

8 787

10 340

Classic Auto

7 393

7 165


W marcu 2013 roku wśród pism motoryzacyjnych także pierwsze miejsce należało do tygodnika „Motor”. Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 114 519 egz. i w porównaniu do marca 2012 roku wzrosła ona o 18,49 proc. Drugie miejsce zajął tygodnik „Auto Świat” (82 466 egz.; spadek o 6,49 proc.).

Wśród miesięczników z drugiego na pierwsze miejsce awansował „TopGear” (43 427 egz.; jednak spadek o 12,69 proc.). Z trzeciej na drugą lokatę awansowało „Auto Moto” (40 961 egz.; wzrost o 24,03 proc. - największy w zestawieniu). Z kolei z pozycji lidera na trzecie miejsce spadł „Auto Świat Poradnik” (39 314 egz.; w dół o 21,61 proc. - największy w zestawieniu).

Wirtualnemedia.pl

marzec

2013

2012

ZKDP

Sprzedaż ogółem

Tytuł

Tygodniki

Motor

114 519

96 648

Auto Świat

82 466

88 188

 

Miesięczniki

Top Gear

43 427

49 737

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

40 961

33 026

Auto Świat Poradnik

39 314

50 149

Auto Motor i Sport

30 451

28 138

Świat Motocykli

17 510

20 938

Automobilista

8 904

9 726

Classic Auto

7 327

6 759

Dołącz do dyskusji: „Motor” i „TopGear” liderami wśród pism motoryzacyjnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl