SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” na czele tygodników motoryzacyjnych. „Auto-Moto” umacnia się na pozycji lidera wśród miesięczników

W lipcu br. w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwszy był „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycji lidera umocnił się magazyn „Auto-Moto”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w lipcu 2016 roku pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2015 roku zmniejszyła się o 6,85 proc. i wyniosła 96 467 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 10,38 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 61 479 egz.

Wśród miesięczników na pierwszym miejscu umocnił się magazyn „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer). Jego wynik sprzedażowy w lipcu br. wyniósł 43 920 egz., po wzroście o 8,49 proc. - jedynym w zestawieniu.

Drugi był „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska) ze sprzedażą w analizowanym okresie na poziomie 36 209 egz., po spadku o 7,59 proc.

Podium uzupełnia „Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska), który przed rokiem był czwarty. Tytuł ten zanotował jednak stratę sprzedaży w skali roku o 17,38 proc., co w efekcie dało mu wynik na poziomie 23 290 egz.

Na czwarte miejsce spadł zaś „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska). Miesięcznik ten zanotował największy spadek w zestawieniu, wynoszący 26,51 proc. do 20 893 egz.

Wirtualnemedia.pl

lipiec

Dynamika

ZKDP

2016

2015

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

194 962

96 467

96 467

201 466

103 562

103 562

-6,85%

Auto Świat

105 476

61 644

61 479

117 101

68 713

68 602

-10,38%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

84 000

43 920

43 920

87 000

40 483

40 483

8,49%

Auto Świat Poradnik

64 947

36 255

36 209

65 985

39 215

39 184

-7,59%

Auto Motor i Sport

48 340

23 290

23 290

51 340

28 191

28 191

-17,38%

Top Gear

40 495

21 059

20 893

55 996

28 598

28 428

-26,51%

Świat Motocykli

27 500

12 443

12 443

27 920

15 288

13 788

-9,75%

Automobilista

18 000

7 024

7 024

18 700

7 069

7 069

-0,64%

Classic Auto

14 500

6 069

6 069

14 280

6 688

6 488

-6,46%

W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 8,15 proc., a wynik „Auto Świata” poszedł do góry o 4,37 proc.

Wśród miesięczników największym wzrostem pochwalić się mógł „Top Gear” (Stratos Concept) - było to 11,66 proc. Największy spadek w tym ujęciu, wynoszący 5,70 proc., zanotował miesięcznik „Classic Auto” (Stratos Concept).

Wirtualnemedia.pl

2016

Dynamika

ZKDP

lipiec

czerwiec

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Motor

194 962

96 467

96 467

194 958

89 201

89 201

8,15%

Auto Świat

105 476

61 644

61 479

105 106

58 988

58 905

4,37%

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

W proc.

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

84 000

43 920

43 920

84 000

40 028

40 028

9,72%

Auto Świat Poradnik

64 947

36 255

36 209

64 964

37 087

37 041

-2,25%

Auto Motor i Sport

48 340

23 290

23 290

48 274

23 151

23 151

0,60%

Top Gear

40 495

21 059

20 893

41 999

18 898

18 711

11,66%

Świat Motocykli

27 500

12 443

12 443

29 000

18 420

11 920

4,39%

Automobilista

18 000

7 024

7 024

18 000

6 784

6 668

5,34%

Classic Auto

14 500

6 069

6 069

14 000

6 436

6 436

-5,70%

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” na czele tygodników motoryzacyjnych. „Auto-Moto” umacnia się na pozycji lidera wśród miesięczników

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
media planner
NIestety konczy sie era motoryzacji w wersji "oldschoolowej". Pomimo sentymentu do marki MOTOR bardziej cenię dopasowanie do współczesności AutoSwiat/Onet.

BTW Pokazywanie przez WM tylko sprzedaży w oderwaniu od ich serwisów jest fałszywym pokazywaniem oferty jaka może stać za tymi magazynami.
odpowiedź
User
media planner też
Na onecie można dzisiaj na przykład zapoznać się z materiałem jak umyć samochód, porażający wymagającego intenautę radami typu: "Niezbędnym zestawem narzędzi pomocnych przy dokładnym myciu karoserii są gąbka, szampon i wiaderko." Idealne dopasowanie do współczesności. W Twojej wsi media plannerze.
odpowiedź
User
Zenon
Na Onecie motoryzacja są też obiektywne komentarze pod testem Ssangyonga. Wszyscy go mają i super hula bryka. A samochód odwołując się do wpisu wcześniejszego można umyć tylko Sonaxem. Inaczej nie idzie.
odpowiedź