SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Motor” zdecydowanym liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych

W kwietniu 2014 roku w rankingu sprzedaży ogółem wśród tygodników motoryzacyjnych pierwsze miejsce zajął „Motor”. Natomiast wśród miesięczników na pozycję lidera awansował „Auto Świat Poradnik”.

Liderem sprzedaży wśród tygodników motoryzacyjnych w kwietniu br. pozostał tygodnik „Motor” (Wydawnictwo Bauer). Jego średnia sprzedaż ogółem względem analogicznego miesiąca 2013 roku zmniejszyła się o 1,64 proc. i wyniosła 108 897 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

>>> Zobacz Jedynki gazet i magazynów w naszym nowym serwisie

Drugi w kolejności tygodnik, czyli „Auto Świat” (Ringier Axel Springer Polska), zanotował spadek wynoszący 3,23 proc., a jego średni wynik uplasował się na poziomie 86 080 egz.

Wśród miesięczników z trzeciego na pierwsze miejsce awansował magazyn „Auto Świat Poradnik” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten zanotował jedyny wzrost w zestawieniu, wynoszący 17,54 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 49 752 egz.

Na drugą lokatę w analizowanym okresie spadło „Auto-Moto” (Wydawnictwo Bauer) ze sprzedażą na poziomie 41 291 egz., po spadku o 9,96 proc.

Ostatnia pozycja podium należała do magazynu „Top Gear” (Ringier Axel Springer Polska), który rok wcześniej był drugi. Jego wynik sprzedażowy w kwietniu br. wyniósł 41 262 egz., po spadku o 5,42 proc.

Natomiast największy spadek sprzedaży w zestawieniu - o 21,88 proc. do 6 247 egz. - odnotował magazyn „Classic Auto” (Stratos Concept). W zestawieniu uplasował się on na miejscu siódmym - ostatnim.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2014

2013

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

196 296

109 097

108 897

190 913

110 716

110 716

Auto Świat

143 962

90 682

86 080

164 142

94 457

88 957

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

71 966

49 752

49 752

74 968

42 326

42 326

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

41 491

41 291

84 978

45 856

45 856

Top Gear

81 477

41 288

41 262

80 989

44 367

43 627

Auto Motor i Sport

54 020

29 039

29 039

59 850

30 637

30 637

Świat Motocykli

30 000

17 697

17 697

31 500

18 311

18 311

Automobilista

19 650

8 844

8 804

20 000

9 405

9 369

Classic Auto

14 400

6 247

6 247

14 580

8 057

7 997


W kwietniu 2014 roku w porównaniu do marca 2014 roku sprzedaż ogółem tygodnika „Motor” zwiększyła się o 7,41 proc., a wynik „Auto Świata” - o 9,36 proc.

Natomiast wśród miesięczników największym wzrostem (o 33,06 proc.) pochwalić się mógł „Auto Świat Poradnik”, a najwięcej straciło „Auto-Moto” - było to 7,03 proc.

Wirtualnemedia.pl

2014

ZKDP

kwiecień

marzec

Tygodniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Motor

196 296

109 097

108 897

193 964

101 505

101 385

Auto Świat

143 962

90 682

86 080

131 968

84 069

78 712

Wirtualnemedia.pl

Miesięczniki

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Auto Świat Poradnik

71 966

49 752

49 752

72 995

37 390

37 390

Auto-Moto. Magazyn Zmotoryzowanych

86 000

41 491

41 291

86 000

44 415

44 415

Top Gear

81 477

41 288

41 262

70 993

39 706

39 706

Auto Motor i Sport

54 020

29 039

29 039

53 837

26 704

26 704

Świat Motocykli

30 000

17 697

17 697

30 000

16 082

16 082

Automobilista

19 650

8 844

8 804

19 650

8 586

8 586

Classic Auto

14 400

6 247

6 247

14 400

6 543

6 543


Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych formy rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Dołącz do dyskusji: „Motor” zdecydowanym liderem sprzedaży pism motoryzacyjnych

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl