SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Mundial: dotychczas 2,4 mln widzów i 27 mln z reklam

Mecze pierwszej części fazy grupowej Mistrzostw Świata w piłce nożnej w RPA oglądało na antenach TVP 1 i TVP 2 średnio 2,36 mln widzów, a przyniosły one z reklam wpływy na poziomie 27 mln zł.

W ramach pierwszej części fazy grupowej rozegrano 18 meczów. Wszystkie transmitowała Telewizja Polska na antenie TVP 1 bądź TVP 2. Kanały te średnio w czasie emisji meczów miały 25,76 proc. udziału w grupie 4+ 26,93 proc. w grupie 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl.

Najpopularniejsze spotkanie – mecz Brazylia – Korea Północna - rozegrany we wtorek 15 czerwca br. po godz. 20.15 oglądało w Jedynce 4,58 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 33,26 proc. i 35,49 proc. Z kolei najmniej oglądających zgromadziło dotąd odbywające się tego samego dnia, ale o godz. 13.10, spotkanie pomiędzy drużynami Nowej Zelandii i Słowacji, które w TVP 1 obejrzało 1,16 mln osób. 

TVP 1, TVP 2    Wszyscy 4+16-49
MeczStacjaDataStartKoniecAMRSHR %SHR %
URUGWAJ - FRANCJATVP111-06-201020:1622:343 083 42224,48%25,95%
RPA - MEKSYK TVP211-06-201015:4018:062 035 47127,08%29,63%
KOREA POLUDNIOWA - GRECJATVP112-06-201013:1015:361 916 80129,54%31,56%
ARGENTYNA - NIGERIATVP212-06-201015:4018:072 184 09028,01%29,81%
ANGLIA - USATVP212-06-201020:1022:333 036 38623,56%23,68%
ALGIERIA - SLOWENIA TVP113-06-201013:1015:372 307 24323,74%22,39%
SERBIA - GHANATVP213-06-201015:4018:082 269 77323,18%24,16%
NIEMCY - AUSTRALIATVP213-06-201020:0722:373 091 71220,23%22,16%
HOLANDIA - DANIATVP114-06-201013:0715:351 581 28428,66%28,29%
WLOCHY -PARAGWAJTVP114-06-201020:1722:324 005 39928,12%27,85%
JAPONIA - KAMERUNTVP214-06-201015:4018:091 759 52421,14%23,43%
NOWA ZELANDIA - SLOWACJATVP115-06-201013:1015:381 156 18026,31%24,27%
BRAZYLIA - KOREA PLN.TVP115-06-201020:1522:314 579 98633,26%35,49%
WYBRZEZE KOSCI SLONIOWEJ - PORTUGALIATVP215-06-201015:4018:061 794 25024,65%30,26%
HONDURAS - CHILETVP116-06-201013:0915:361 158 22426,01%22,00%
HISZPANIA - SZWAJCARIATVP216-06-201015:4018:072 013 59128,16%31,78%
średnia2 363 29925,76%26,93%


Wszystkie mecze transmitowano równolegle w kanale TVP Sport, gdzie spotkania gromadziły do tej pory średnio 150 tys. widzów
, a udział stacji wyniósł 1,60 proc. w 4+ i 2,11 proc. w 16-49. Największa widownią w tym kanale cieszył się mecz Włochy – Paragwaj, transmitowany w poniedziałek 14 czerwca o 20.23. Oglądało go 270 tys. osób. 

TVP Sport   Wszyscy 4+16-49
MeczDataStartKoniecAMRSHR %SHR %
RPA - MEKSYK 11-06-201015:4018:06174 4492,32%2,87%
URUGWAJ - FRANCJA11-06-201020:1522:34186 2281,48%2,29%
KOREA PLD. - GRECJA12-06-201013:0915:36174 5972,69%3,62%
ARGENTYNA - NIGERIA12-06-201015:3918:07163 4142,10%2,64%
ANGLIA - USA12-06-201020:1022:33261 9122,03%2,81%
ALGIERIA - SLOWENIA 13-06-201013:1015:34175 9081,81%2,24%
SERBIA - GHANA13-06-201015:4018:08203 1722,08%2,24%
NIEMCY - AUSTRALIA13-06-201020:0722:37226 8771,48%2,12%
HOLANDIA - DANIA14-06-201013:2215:3568 2271,22%1,85%
JAPONIA - KAMERUN14-06-201015:5218:09108 9961,28%1,80%
HOLANDIA - DANIA14-06-201018:1420:0345 4210,39%0,60%
WLOCHY - PARAGWAJ14-06-201020:2322:32271 1321,92%2,60%
NOWA ZELANDIA - SLOWACJA15-06-201013:0915:3557 9591,32%1,55%
WYBRZEZE KOSCI SLONIOWEJ - PORTUGALIA15-06-201015:4018:06140 3691,93%2,22%
NOWA ZELANDIA - SLOWACJA15-06-201018:1420:0722 8560,22%0,46%
BRAZYLIA - KOREA POLNOCNA15-06-201020:1522:31229 5431,67%1,87%
HONDURAS - CHILE16-06-201013:0915:3556 3171,26%1,35%
HISZPANIA - SZWAJCARIA16-06-201015:4018:03142 7682,00%2,65%
średnia   149 8751,60%2,11%


Wpływy z reklam wyemitowanych przy meczach na antenach TVP 1 i TVP 2 wyniosły dotychczas 27,1 mln zł
. Dodatkowo transmisje w TVP Sport przyniosły telewizji publicznej jeszcze ok. 400 tys. zł (dane cennikowe netto, bez rabatów).

Dane telemetryczne pokazują, że mecze mundialu śledzą głównie mężczyźni, widzowie powyżej 45. roku życia oraz mieszkańcy małych i średnich miast.  

 WIRTUALNEMEDIA.PLADH %AFF
PłećMężczyźni67,29%140
 Kobiety32,71%63
Wiek 4-91,63%27
  10-153,42%49
 16 - 193,66%63
 20 - 244,85%59
 25 - 296,00%68
 30 - 346,55%80
 35 - 396,80%96
 40 - 445,38%84
 45 - 499,30%131
 50 - 5410,46%127
 55 - 5912,06%159
 60+29,88%153
Wlk. miastaWieś37,55%96
 < 50 tys.25,41%105
 50-100 tys.8,48%99
 100-200 tys.7,09%89
 > 200 tys.21,47%105
ZawódTop management5,88%76
 Pracownicy średniego szczebla14,59%101
 Pracownicy fizyczni i rolnicy23,45%116
 Emeryci37,27%150
 Inni18,81%58
WykształceniePodstawowe53,27%116
 Średnie30,29%102
 Wyższe11,40%100
 Inne5,05%39


Mundial jest również transmitowany na kanale TVP HD, ale nie jest on objęty monitoringiem Nielsen Audience Measurement. Stacja ta nie emituje reklam.

Mistrzostwa Świata w piłce nożnej w RPA potrwają do 11 lipca br.

Dołącz do dyskusji: Mundial: dotychczas 2,4 mln widzów i 27 mln z reklam

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin Sz.
ja oglądam na TVP HD w UPC
odpowiedź
User
Kron
A ja w HD oglądam na ARD i ZDF i wszyscy moi znajomi, bo po pierwsze jest za darmo a po drugie nie muszę słuchać wynurzeń komentatorów tvparodia
odpowiedź
User
miszcz321
A ja oglądam w TVP, bo jestem POLAKIEM, a nie będę słuchać jakiś szwabów i im kasę z reklam nabijać. TVP GÓRA!
odpowiedź