Mundial w Brazylii z większą widownią od imprezy z RPA (dane wszystkich meczów)

Średnio 3 mln widzów oglądało w TVP1 i TVP2 mecze fazy grupowej Mistrzostw Świata w piłce nożnej w Brazylii. To o 160 tys. osób więcej niż cztery lata temu śledziło pierwszą fazę mundialu rozgrywanego wówczas w Republice Południowej Afryki.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:
Mundial w Brazylii z większą widownią od imprezy z RPA (dane wszystkich meczów)
fot. Shutterstock.com

W ramach fazy grupowej tegorocznych Mistrzostw na antenach TVP1 i TVP2 pokazano łącznie 48 spotkań. Oglądało je średnio 2,99 mln widzów, co zapewniło tym kanałom średnio 29,27 proc. udziału w rynku - wynika z danych Nielsen Audience Measurement udostępnionych przez TVP. To więcej niż cztery lata, gdy transmisje z meczów mundialu w RPA, gromadziły na głównych antenach TVP średnio 2,83 mln widzów i miały 28,67 proc. udziału.

Przy pierwszych dwóch kolejkach tegorocznych Mistrzostw Świata w piłce nożnej średnia widownia meczów wyniosła 2,69 mln osób, cztery lata temu było to zaś 2,48 mln widzów. W tym roku po raz pierwszy przy okazji mundialu TVP pokazywała równolegle na głównych antenach mecze trzeciej kolejki fazy grupowej. Cztery lata temu tylko jedno spotkanie było pokazywane w Jedynce lub Dwójce, podczas gdy drugie transmitował TVP Sport. Dlatego, by porównanie danych telemetrycznych z mistrzostwami RPA było miarodajne, wyniki oglądalności meczów rozgrywanych o tej samej porze zostały przez TVP zsumowane i na podstawie tej sumy były liczone średnie. Wynika z nich, że mecze trzeciej kolejki fazy grupowej w tym roku gromadziły średnio 3,29 mln osób, podczas gdy w 2010 roku - 3,18 mln widzów.

Studia przy transmisjach tegorocznych spotkań fazy grupowej, które były prowadzone przez Jacka Kurowskiego, Macieja Kurzajewskiego, Rafała Patyrę, Przemysława Babiarza i Piotra Sobczyńskiego, śledziło 1,38 mln widzów (ich udział wyniósł 13,93 proc.).

Trzy najchętniej oglądane mecze fazy grupowej tegorocznego mundialu były transmitowane przez Jedynkę. Na pierwszym miejscu znalazł się mecz otwarcia, w którym Brazylia pokonała Chorwację 3:1.Obejrzało go w czwartek 12 czerwca br. w TVP1 i TVP Sport średnio 5,39 mln widzów, co przełożyło się na 46,45 proc. udziału obu stacji w rynku.

Drugim najpopularniejszym spotkaniem był transmitowany w piątek 13 czerwca br. od 21.00 w TVP1 i TVP Sport mecz, w którym Holandia rozgromiła Hiszpanię 5:1. Śledziło go średnio 5,13 mln widzów, a łączny udział obu stacji wyniósł 36,41 proc. Na podium znalazło się jeszcze spotkanie Brazylii i Meksyku, zakończone bezbramkowym remisem, z oglądalnością na poziomie 5,07 mln osób.

Mundial śledzić można też w internecie na stronie sport.tvp.pl. Z danych Telewizji Polskiej wynika, że transmisje meczów fazy grupowej były odtwarzane w sieci 3,5 mln razy, zaś wszystkie materiały wideo dostępne w portalu w czerwcu odtworzono ponad 9 mln razy. Serwis TVP zanotował w tym miesiącu ponad 3,3 mln unikalnych użytkowników.  Dla porównania przy Euro 2012 TVP odnotowała w internecie 4,7 mln odsłon transmisji i materiałów wideo związanych z imprezą, a jej serwis sportowy przyciągał 1,7 mln unikalnych użytkowników.

 - Wyniki oglądalności nie są dla nas zaskoczeniem, bo potwierdzają jakim fenomenem są piłkarskie mistrzostwa świata, nawet rozgrywane bez udziału reprezentacji Polski. Z kolei wyniki oglądalności on-line upewniają nas, że coraz więcej ludzi ogląda telewizję za pomocą innych urządzeń niż tradycyjny odbiornik - komentuje Marian Kubalica, zastępca dyrektora TVP Sport.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?