"Na dobre i na złe", „Ojciec Mateusz” i „Blondynka” na czele cotygodniowych seriali

Jesienią wśród cotygodniowych polskich seriali największą popularnością cieszyły się produkcje TVP na czele z "Na dobre i na złe", "Ojcem Mateuszem" i "Blondynką". Słabo wypadły nowe seriale Polsatu - wynika z raportu portalu Wirtualnemedia.pl.

mk
mk
Udostępnij artykuł:
"Na dobre i na złe", „Ojciec Mateusz” i „Blondynka” na czele cotygodniowych seriali
"Ojciec Mateusz" (Artur Żmijewski) - fot. ATM Studio

W okresie od 31 sierpnia do 6 grudnia br. wśród cotygodniowych seriali największym zainteresowaniem cieszył się nadawany w środy o godz. 20.45 w TVP2 serial "Na dobre i na złe". Jego średnia oglądalność w tym okresie wyniosła 5,41 mln widzów, co przełożyło się na 34,85 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Drugie miejsce zajął emitowany w czwartki o 20.25 w TVP1 "Ojciec Mateusz", której średnia widownia w jesiennej ramówce wyniosła 4,66 mln osób (30,60 proc. udziału). Na ostatnim miejscu podium uplasował się, również pokazywany przez Jedynkę, w niedziele o 20.20 serial "Blondynka" (3,17 mln widzów; 19,31 proc. udziału).

W pierwszej piątce zestawienia znalazły się jeszcze takie produkcje jak: "Komisarz Alex" (emisja w soboty o 20.20 w TVP1; 2,73 mln widzów; 18,27 proc. udziału) oraz „Lekarze” (emisja w TVN w poniedziałki o 21.30; 2,72 mln widzów; 20,12 proc. udziału).

Dopiero na 12. miejscu znalazła się kolejna nowość - serial Polsatu „To nie koniec świata!” (1,72 mln; 14,82 proc.). Natomiast na ostatnim miejscu uplasowała się inna produkcja tej stacji - „2XL” (1,53 mln; 14,31 proc.). Oba seriale Polsatu nadawane były jednak później niż pozostałe produkcje z rankingu, bo o godz. 22.00 („To nie koniec świata” w niedziele, a „2XL” w czwartki).

Wśród widzów w grupie komercyjnej pozycja lidera należała także do "Na dobre i na złe" (1,84 mln widzów; 28,78 proc.), ale drugie miejsce zajął już „Przepis na życie” (1,35 mln widzów; 19,27 proc. udziału), który nadawany był w niedziele o 21.00 na antenie TVN. Trzeci był „Ojciec Mateusz” (1,30 mln; 21,54 proc.), a tuż za podium zostali sklasyfikowani „Lekarze” (też 1,30 mln; 21,27 proc.).

W tej grupie „To nie koniec świata!” znalazł się na lepszej pozycji, bo uplasował się już na miejscu 9. z oglądalnością na poziomie 860 tys. widzów i udziałem wynoszącym 15,32 proc.

W zestawieniu ujęto średnie wyniki oglądalności premierowych odcinków jesiennych sezonów polskich seriali fabularnych (na głównych stacjach telewizyjnych: TVP1, TVP2, Polsat i TVN; z wyłączeniem produkcji typu scripted-docu) w okresie od 31 sierpnia do 6 grudnia 2013 roku, które miały emisję tylko w jednym dniu w ciągu tygodnia.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele