SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Na paywallu „Gazety Wyborczej” najwięcej straciły serwisy regionalne (analiza)

Po wprowadzeniu na początku lutego płatnego dostępu do treści w serwisach internetowych „Gazety Wyborczej” (Agora) zmalał ruch na jej czołowych stronach regionalnych, zwłaszcza poznańskiej. Dwie czołowe witryny, Wyborcza.pl i Wyborcza.biz, odwiedziło więcej internautów niż przed rokiem, ale wykonali oni mniej odsłon i krócej korzystali z serwisów.

Article

Od początku lutego w ponad 20 serwisach internetowych związanych z „Gazetą Wyborczą” obowiązuje płatny dostęp do treści, tzw. paywall. Za darmo można czytać tylko 10 artykułów w miesiącu, a dostęp do kolejnych trzeba wykupić w jednym z trzech pakietów kosztujących od 17,90 do 39,90 zł miesięcznie (zobacz szczegóły). Przy czym promocyjna cena pierwszego pakietu miesięcznego wynosi tylko 0,99 zł.

Przedstawiciele Agory deklarowali, że w ciągu roku chcą pozyskać 30 tys. płacących subskrybentów (więcej na ten temat). Po półtora miesiąca od startu systemu nie chcieli ujawnić, ilu użytkowników z niego korzysta, tłumacząc, że jeszcze za wcześnie na takie statystyki.

>>> O powodzeniu paywalla „Gazety Wyborczej” zdecyduje jakość treści (opinie)

Wśród serwisów objętych paywallem zdecydowanie najpopularniejsze są Wyborcza.pl i Wyborcza.biz. Pierwszy w lutym br. odwiedziło 2,52 mln internautów, którzy wykonali 35,7 mln odsłon i spędzili w nim średnio po 17:27 minuty, a drugi zanotował 1,62 mln użytkowników, 16,7 mln odsłon i 14:20 minuty na użytkownika.

Jeśli chodzi o serwisy regionalne „Gazety Wyborczej”, działające w domenie gazeta.pl, największy zasięg ma warszawski (727 tys. użytkowników w lutym), a kolejne miejsca zajmują serwis trójmiejski i wrocławski. Z pozostałych witryn żadna nie osiągnęła w lutym poziomu 400 tys. użytkowników i 4 mln odsłon.

Tylko na Wyborcza.pl przeciętny użytkownik wykonał kilkanaście odsłon. Po dziesięć odsłon na użytkownika zanotowały Wyborcza.biz i Katowice.gazeta.pl.

Warto zaznaczyć, że paywall w serwisach „Gazety Wyborczej” nie obejmuje wejść z wyszukiwarek ani z linków umieszczonych na innych stronach (np. portalach społecznościowych).

TOP10 serwisów "Gazety Wyborczej" w lutym 2014 roku

(Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

real users

odsłony ogółem

liczba odsłon na użytkownika

czas na RU [godz:min:s]

zasięg

Wyborcza.pl

2 518 806

35 699 398

14,17

00:17:27

11,80%

Wyborcza.biz

1 617 501

16 732 520

10,34

00:14:20

7,58%

Gazeta.pl - Warszawa

726 992

6 426 002

8,84

00:11:01

3,41%

Gazeta.pl - Trójmiasto

544 633

3 960 129

7,27

00:09:38

2,55%

Gazeta.pl - Wrocław

418 150

4 065 684

9,72

00:11:14

1,96%

Gazeta.pl - Katowice

379 064

3 839 486

10,13

00:11:14

1,78%

Gazeta.pl - Poznań

371 351

2 570 200

6,92

00:08:19

1,74%

Gazeta.pl - Lublin

343 096

2 531 179

7,38

00:08:54

1,61%

Gazeta.pl - Kraków

335 683

2 794 728

8,33

00:09:32

1,57%

wysokieobcasy.pl

319 231

1 799 973

5,64

00:06:57

1,50%


W lutym br. Wyborcza.pl i Wyborcza.biz odwiedziło nieco więcej internautów niż rok wcześniej. Pierwszy serwis zyskał 290 tys. użytkowników (13,5 proc. w górę), a drugi 50 tys. (3,2 proc. w górę). Jednocześnie zmalała liczba wykonanych przez nich odsłon: na Wyborcza.pl o 530 tys. (1,5 proc. w dół), a na Wyborcza.biz o 1,11 mln (6,2 proc. w dół). Mocno zmniejszył się natomiast czas, który na stronach spędzali przeciętnie internauci. W przypadku Wyborcza.pl ten spadek wyniósł 8:01 minuty (31,5 proc. w dół), a w przypadku Wyborcza.biz - 4:54 minuty (25,5 proc. w dół).

>>> Najpopularniejsze serwisy tematyczne w lutym 2014 roku

Jeśli chodzi o serwisy regionalne „GW”, to warszawski i poznański osiągnęły nawet w skali roku wzrosty liczby użytkowników - odpowiednio 150 tys. i 55 tys. (38 proc. i 15,1 proc. w górę). Jednak wszystkie czołowe witryny zanotowały mniej odsłon i dużo krótszy czas przypadający na przeciętnego użytkownika. Na Warszawa.gazeta.pl liczba odsłon zmalała o 3,1 mln (32,5 proc. w dół), na Wroclaw.gazeta.pl - o 1,7 mln (29,7 proc. w dół), na Katowice.gazeta.pl - o 1,1 mln (22,6 proc. w dół), na Lublin.gazeta.pl - o 1,2 mln (31,8 proc. w dół), a na Krakow.gazeta.pl - o 1,5 mln (34,6 proc. w dół).

Zdecydowanie największe spadki zanotował poznański serwis „Gazety Wyborczej”. Liczba jego użytkowników zmniejszyła się z roku na rok o 126 tys. (czyli o 25,4 proc.), liczba odsłon - aż o 3,4 mln (czyli o 57,3 proc.), a czas korzystania przez przeciętnego użytkownika - o 6:26 minuty (43,6 proc. w dół).

Nieco mniej internautów niż rok wcześniej odwiedziło też katowicki, lubelski i krakowski serwis „GW”. Wszystkie witryny zanotowały też duże spadki czasu przypadającego na średniego użytkownika. Na stronie „Wysokich Obcasów” ten czas zmalał aż o połowę.

Dziesięć czołowych serwisów związanych z „Gazetą Wyborczą” miało w lutym br. łącznie 7,57 mln użytkowników (bez uwzględnienia współodwiedzalności), o 436 tys. więcej niż przed rokiem, co oznacza wzrost o 6,1 proc. Za to liczba wykonanych na nich odsłon zmalała o 14,8 mln (spadek o 15,6 proc.) i wyniosła 80,4 mln.

TOP10 serwisów "Gazety Wyborczej" rok po roku (Megapanel PBI/Gemius) WIRTUALNEMEDIA.PL

serwis

luty2014

luty 2013

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

real users

odsłony

czas na RU [godz:min:s]

Wyborcza.pl

2 518 806

35 699 398

00:17:27

2 219 867

36 228 491

00:25:28

Wyborcza.biz

1 617 501

16 732 520

00:14:20

1 567 081

17 845 548

00:19:14

Gazeta.pl - Warszawa

726 992

6 426 002

00:11:01

701 397

9 524 145

00:17:52

Gazeta.pl - Trójmiasto

544 633

3 960 129

00:09:38

394 822

4 119 049

00:13:38

Gazeta.pl - Wrocław

418 150

4 065 684

00:11:14

363 287

5 783 498

00:18:15

Gazeta.pl - Katowice

379 064

3 839 486

00:11:14

394 057

4 965 106

00:14:45

Gazeta.pl - Poznań

371 351

2 570 200

00:08:19

497 893

6 025 250

00:14:45

Gazeta.pl - Lublin

343 096

2 531 179

00:08:54

347 271

3 710 239

00:12:10

Gazeta.pl - Kraków

335 683

2 794 728

00:09:32

353 643

4 276 189

00:15:06

wysokieobcasy.pl

319 231

1 799 973

00:06:57

298 975

2 793 353

00:13:45

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Na paywallu „Gazety Wyborczej” najwięcej straciły serwisy regionalne (analiza)

29 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ja
Parodie artykułów produkowane na szybko przez stażystów nieumiejqcych napisać prostego zdania po polsku, brak korekty, ogólny poziom treści jak z lokalnego serwisu jakiegoś blokowiska w Radomiu. I do tego pierdyliard reklam. A to wszystko za prawie 20zł miesięcznie. Gratuluję dobrego samopoczucia "menedżerom", którym wydawało się, że ktoś będzie skłonny za to płacić, ale czas się obudzić.
odpowiedź
User
czytelnik
Uważam, że te wyniki nie sa zle. Byc moze polski rynek staje sie dojrzalszy. Niektorzy spodziewali sie, ze to prawie koniec serwisow Agory. A tu prosze nawet wzrosty. To dobre wiesci dla innych wydawcow myslacych o paywallu.
47 76
odpowiedź
User
r_d
mimo wszystko czas spędzany na agorowych serwisach się kurczy. ludzie nie korzystają mniej z sieci niż przed rokiem, a więc hipoteza o ucieczce z wyborczej/gazety do innych serwisów jest prawdopodobna. to powinno niepokoić, ale z drugiej strony jeśli to malejące grono użytkowników zachce opłacać abonament...
25 4
odpowiedź
User
dfr
Po co płacić jak w większości wypadków wystarczy przeczytać tytuły i już wiadomo co jest w środku.
61 1
odpowiedź
User
Asek
Wyborcza skończyła się w 1998 roku. Później to już tylko kasa miśki, tylko kasa. Zero autorytetów.
43 6
odpowiedź
User
Asek
A najlepsze jest to, że załatwili się własną ręką.
Chytry dwa razy traci.
47 4
odpowiedź
User
czarny.pr
Agorę vel Agonie utrzymuja przy życiu już tylko ogłoszenia rządowe
51 9
odpowiedź
User
len
najlepszy biznes Agory to ich stołówka na Czerskiej.. tam jest kasa
34 2
odpowiedź
User
Kiki
Dzieki za opłaty, wymyślcie jeszcze coś ciekawego, to moze padniecie całkiem
39 4
odpowiedź
User
Papa
No i stara prawda się ziściła... Kto nędznie gra, nędznie przegrywa. Ciekawe kto w Agorze poleci za strategię rosyjskiej ruletki...
39 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing
przesuń do góry