Polska „Grazia” będzie pismem z segmentu people, ale jej tematyka będzie szeroka. - „Grazia” z wdziękiem łączy różnorodne tematy w harmonijną całość - poetycko opisywała na konferencji Anna Zaleska, redaktor naczelna nowego dwutygodnika.
Co znajdziemy w magazynie? Obecne będą oczywiście newsy z życia gwiazd, wywiady z nimi oraz dluższe teksty o celebrytach. - Będą to tylko wiarygodne i sprawdzone informacje - mówiła Zaleska. Drugą istotną część stanowić będą materiały o modzie, które mają być bardzo zróżnicowane. - Od trendowych, ekskluzywnych sesji aż po modę ulicy - zapowiada Zaleska. Poza tym w magazynie będą działy dotyczące urody, zdrowia, podróży, wnętrz czy kuchni.
W „Grazii” pojawią się też felietony, reportaże i raporty dotyczących spraw społecznych. - Takich materiałów będzie dużo, to będzie nas odróżniać od innych tytułów - mówiła wczoraj Zaleska. Felietony dla dwutygodnika pisać będą Marzena Rogalska oraz projektantka Gosia Baczyńska. Polska redakcja ma korzystać z zasobów zagranicznych „Grazii”, ale wszystkie materiały mają być przygotowywane przez polskich autorów.

Tytuł kierowany będzie do czytelniczek w wieku od 20 do 40 lat, ze średnich i dużych miast, mających średnie i wyższe wykształcenie. - To kobiety aktywne zawodowe i otwarte na nowości - mówiła podczas prezentacji Monika Krokiewicz, wydawca pism luksusowych i poradnikowych w Bauerze.
- Magazyn jest ekskluzywny, wysublimowany, są duże zdjęcia - oceniła dla portalu Wirtualnemedia.pl zaprezentowaną na konferencji zerówkę polskiej „Grazii” Monika Rychlica z domu mediowego Initiative Media Warszawa. - Ciekawe wydają mi się zapowiedzi stworzenia wokół pisma powiązanych z nim wydarzeń (w planach są eventy modowe tak jak zagranicą, ale wydawca nie podaje szczegółów- przyp.). To by go wyróżniło. Bo w segmencie magazynów people mamy już na rynku tłok - mówi Rychlica. Obecnie jest na nim pięć tytułów, podczas gdy jeszcze pięć lat temu były zaledwie dwa, a wydawcy aby przyciągnąć czytelnika walczą na obniżki cenowe.

„Grazia” zadebiutuje na rynku 29 listopada br. i będzie ukazywać się co dwa tygodnie w czwartki. Tytuł wejdzie na rynek w nakładzie 400 tys. egz. - Mamy nadzieję na sprzedaż na poziomie 200 tys. egz. - mówiła na konferencji Monika Krokiewicz. - Nie jest to bardzo dużo, to poziom „Flesza” - ocenia Rychlica.
Na razie Wydawnictwo Bauer nie ujawnia, jaka będzie cena dwutygodnika. - Znajdzie się ona w przedziale cen magazynów premium w segmencie people, czyli między 0,99 zł (cena promocyjna „Gali” - przyp.) a 4,99 zł (normalna cena „Gali”) - zapowiedziała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Krokiewicz.
Witold Woźniak prezes Grupy Bauer w Polsce, poinformował nas, że w ciągu roku, dwóch tytuł powinien osiągnąć break-even. - Chcielibyśmy w ciągu trzech lat osiągnąć zwrot z tej inwestycji, ale będzie to zależało od sytuacji na rynku - dodał Woźniak.

Poza biurem reklamy Bauera, klientów reklamowych dla „Grazii” pozyskiwać będzie też międzynarodowe biuro Grazia International. - Ułatwi nam ono kontakt z markami z branży modowej i kosmetycznej, którzy mają w Polsce tylko dystrybutorów - tłumaczy Wirtualnemedia.pl Ewa Kozłowska, dyrektor biura reklamy Bauera. Nie chce prognozować, jak duży procent przychodów reklamowych pisma może pochodzić ze sprzedaży sieciowej.
- Może to być znaczący procent reklamodawców. Będzie to spore wsparcie dla magazynu - uważa Monika Rychlica. Zwraca ona też uwagę, że „Grazia” będzie mogła być też sprzedawana w pakiecie z innymi tytułami luksusowymi Bauera. Wydawnictwo ma w portfolio dwa takie miesięczniki dla kobiet - „Twój Styl” i „Pani” oraz pozycjonowany niżej od „Grazii” dwutygodnik people „Show”.
Na kampanię promocyjną wprowadzającą tytuł na rynek Wydawnictwo Bauer wyda 4 mln zł. Działania będą prowadzone będą szeroko - obejmą telewizję (TVP, Polsat, TVN, stacje Atmedia), radio, prasę, internet, punkty sprzedaży i outdoor. Kreację przygotowuje Happy Hours, a mediaplan - MEC.

Choć licencję na wydawanie „Grazii” od włoskiego wydawnictwa Arnoldo Mondadori Editore Bauer uzyskał we wrześniu br., nad projektem magazynu od roku pracował zespół Anny Zaleskiej (wcześniej kierowała pismami „Show” i „Viva!”). Wicenaczelnym „Grazii” jest Jarosław Topolewski, a dyrektorem artystycznym - Katarzyna Gintowt (oboje także wcześniej pracowali w „Show”). W sumie redakcja liczy ponad dwadzieścia osób.
„Grazia” powstała we Włoszech w 1938 roku i jest flagowym tytułem wydawnictwa Arnoldo Mondadori Editore, a obecnie na świecie istnieje 20. edycji magazynu (polska będzie 21.). Jedną z nich jest brytyjska wersja, którą od 2005 na licencji wydaje spółka z Grupy Bauer. Niebawem włoski wydawca planuje wprowadzenie „Grazii” na rynki Hiszpanii i Korei.











