Nagie modelki znikną z „The Sun”

Po ponad 40 latach kierownictwo tabloidu „The Sun” zdecydowało, że na trzeciej stronie dziennika nie będą się już pojawiały zdjęcia modelek występujących topless. Domagała się tego grupa „No More Page Three”.

Udostępnij artykuł:

Publikowanie przez „The Sun” fotografii roznegliżowanych kobiet, zwanych popularnie w Wielkiej Brytanii „dziewczynami z 3. strony”, zostało uznane za przejaw seksizmu. Specjalna grupa społeczna o nazwie „No More Page Three” przygotowała petycję w sprawie zaprzestania umieszczania takich zdjęć w gazecie, pod dokumentem zebrano ponad 217 tys. podpisów.

Szefostwo „The Sun” postanowiło bez rozgłosu zrezygnować z praktyki publikowania kontrowersyjnych zdjęć. W ubiegły piątek po raz ostatni pojawiła się na trzeciej stronie dziennika modelka topless. Obecnie redakcja umieszcza tam fotografie kobiet ubranych w bieliznę - pierwszą z nich była modelka Rosie Huntington-Whiteley.

Zwyczaj publikowania zdjęć topless przez brytyjski tabloid został wprowadzony w 1970 r., po przejęciu tego tytułu przez prasowego magnata Ruperta Murdocha. Choć redakcja nie ogłosiła oficjalnie zmiany swojej polityki dotyczącej półnagich zdjęć, to sprawa stała się głośna dzięki Twitterowi, na którym wielu użytkowników, szczególnie kobiet, dało wyraz swojemu zadowoleniu z powodu rezygnacji przez „The Sun” z publikowania zdjęć modelek topless.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

TVP znów z zaległościami wobec ZAiKS. "Należności sięgają dziesiątek milionów złotych" [TYLKO U NAS]

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Ta reklama nie pokazuje idealnych Świąt. I właśnie dlatego działa

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska

Nowy kanał sportowy w Play i dawnej sieci UPC Polska