SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl

Wirtualna Polska był najbardziej opiniotwórczym medium w Polsce w grudniu 2018 roku - wynika z danych Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejny miesiąc jednym z najczęściej cytowanych portali były Wirtualnemedia.pl.

W rankingu najczęściej cytowanych mediów w grudniu 2018r. pierwsze miejsce zajął portal Wirtualna Polska, na której informacje powoływało się 2610 razy. Serwis pierwszą pozycję zawdzięcza m.in. szerokiemu oddźwiękowi w mediach wywiadu z Prezydentem RP Andrzejem Dudą oraz doniesieniom dotyczącym podwyżek cen energii i zaangażowaniu o. Rydzyka w stworzenie własnej partii politycznej.

Na kolejnych miejscach nalazły się radio RMF FM (1955 cytowań) oraz portal Onet.pl (1942 cytaty).

W grudniowym zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się cztery stacje telewizyjne, dwie radiowe, pięć tytułów prasowych i cztery portale internetowe.

„Rzeczpospolita” liderem tytułów prasowych

Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita”, z liczbą 1920 cytowań. "Rz" wyprzedziła  „Gazetę Wyborczą” (1898 cytatów) i „Super Express” (1057 cytatów).

Najczęściej cytowanym tygodnikiem (293 cytaty) był „Newsweek Polska”. Drugie miejsce na podium zajął tygodnik „Sieci”, a trzecie – tygodnik „Wprost”.

Rekord Wirtualnemedia.pl

W zestawieniu najbardziej opiniotwórczych mediów internetowych, w grudniu 2018r. zwyciężyła Wirtualne Polska, która wyprzedziła Onet i Gazetę.pl. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się 584 razy.

Najbardziej opiniotwórcze media - radio i TV

Spośród stacji telewizyjnych, liderem grudniowego zestawienia był TVN24, cytowany 1628 razy. Kolejne miejsca zajęły TVN i Polsat News.

RMF FM, zostało liderem cytowalności wśród stacji radiowych. Rozgłośnia wyprzedziła Radio ZET oraz Program Trzeci Polskiego Radia.

Media ekonomiczne i regionalne

„Dziennik Gazeta Prawna” jest na pierwszym miejscu wśród najczęściej cytowanych w grudniu ub.r. mediów ekonomicznych w Polsce. Podium uzupełnia "Puls Biznesu" i Bankier.pl.

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu uplasowało się Radio Kraków.

Wśród miesięczników, najczęściej cytowano "Forbes" (129 cytatów).

Badanie przeprowadzono na podstawie 30 024 przekazów z mediów (materiałów prasowych, publikacji w portalach internetowych oraz programów radiowych i telewizyjnych) z okresu od 1 do 31 grudnia 2018 roku. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 30 565 razy (24  734  w portalach internetowych, 3 267 w prasie, 1 965 w telewizji i 599 w radio).

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska najbardziej opiniotwórczym medium. Rekordowy wynik Wirtualnemedia.pl

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
xxx
Oczywiście, ten koment*rz wkrótce znik*ie, ale i tak go napiszę: cytowal*ość to nie opiniotwórcz*ść, bo mogą cię cyto*wać, a ty tylko piszesz fej*ki i szkal*jesz.
odpowiedź
User
Uchyb
Wcale się nie dziwię. Czego by o nich nie mówić, WP ma wszystko i najczęściej pierwsza. Gazeta jest ich cieniem z opóźnieniem, jakoś broni się Onet dzięki Faktowi.
odpowiedź
User
Co mi tam
WP to portal skrajnie lewicowy żeby nie napisać inaczej. Czytam sporadycznie według zasady "zdanie wroga trzeba znać" więc znam ale w 90% się nie zgadzam z linią wp.
odpowiedź