Najbardziej wpływowi użytkownicy Twittera w Polsce - Top 10 (infografika)

Najbardziej aktywnie polską opinię publiczną poprzez serwis społecznościowy Twitter kształtują politycy, dziennikarze, blogerzy i doradcy polityczni - wynika z badania Burson-Marsteller.

km
km
Udostępnij artykuł:

Na opublikowanej przez Burson-Marsteller liście 10 najbardziej wpływowych osób kształtujących polską debatę publiczną poprzez Twittera znaleźli się: Jerzy Buzek, Paweł Graś, Rafał Hirsch, Eryk Mistewicz, Konrad Niklewicz, Janusz Palikot, Konrad Piasecki, Radosław Sikorski, Piotr Waglowski i Łukasz Warzecha.

Badanie wykazało, że w Polsce najbardziej aktywnie opinię publiczną kształtują m.in. politycy, dziennikarze, blogerzy, doradcy polityczni. W ciągu 90 dni osoby z analizowanej grupy otrzymały średnio 1,699 odpowiedzi, Wspomniano o nich średnio 2 163 razy oraz posiadały średnio 12 480 subskrybentów.

grafika

Lista jest częścią globalnego badania “G20 influencers”, którego celem było zidentyfikowanie 200 obecnych na Twitterze najbardziej wpływowych postaci życia politycznego z krajów należących do grupy G-20. Czołowa dziesiątka została wyłoniona dzięki wykorzystaniu metodologii opracowanej przez firmę Klout. Pozwala ona sprowadzić analizę aktywności w sieciach społecznościowych do pojedynczego indeksu (Klout Score), opisującego siłę wpływu danego użytkownika na podstawie jego zdolności do generowania debaty. Konsultanci public affairs oraz informatycy współpracujący z Burson-Marsteller stworzyli listę blisko 1000 użytkowników Twittera, którzy mają wpływ na życie polityczne w krajach grupy G-20. Firma Klout przeprowadziła następnie analizę aktywności wybranych osób, przyznając im punkty w skali od 1 do 100. Dane wykorzystane w badaniu zostały zebrane w marcu bieżącego roku. Wzięto pod uwagę aktywność w okresie poprzedzających 90 dni.  Ponieważ Twitter nie jest dostępny w Chinach, w tym przypadku w badaniu wykorzystano platformę społecznościową Weibo.

Analiza firmy Burson-Marsteller została poszerzona do 26 krajów, dodając do listy kraje Unii Europejskiej: Holandię, Łotwę, Hiszpanię, Szwecję, Polskę i Portugalię.

Kraje ujęte w badaniu to: Arabia Saudyjska, Argentyna, Australia, Brazylia, Chiny, Francja, Hiszpania, Holandia, Indie, Indonezja, Kanada, Korea Południowa, Japonia, Łotwa, Meksyk, Niemcy, Polska, Portugalia, Republika Południowej Afryki, Rosja, Szwecja, Turcja, USA, Wielka Brytania i Włochy. Dokładne wyniki badania dostępne są na tej stronie.

km
Autor artykułu:
km
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Kampanie świąteczne bardziej efektywne? Nowe aktualizacje YouTube Shorts

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Edelman zatrudnia Annę Vogt na stanowisko global chief strategy officer

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Igor Ruczyński przeszedł z Dentsu Polska do MyShopTV

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Nowy sezon serialu "Klangor" w Canal+. Jest zwiastun i zdjęcia

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce
Materiał reklamowy

Valkea: 25 lat, 100 ekspertów, jedna z największych niezależnych agencji marketingowych w Polsce

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż

Rosja zjadła zysk polskiego giganta odzieżowego. Sinsay napędza sprzedaż