SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

Apple, Google i Microsoft to trzy najbardziej wartościowe marki 2017 roku według rankingu opublikowanego przez Interbrand. W porównaniu z poprzednim rokiem na najniższym miejscu podium Microsoft zastąpił Coca-Colę, najwyższym wzrostem wykazał się Facebook, a wśród debiutantów na liście są Netflix oraz Salesforce.

Interbrand podkreśla, że na wartość konkretnej marki w jego corocznym zestawieniu mają wpływ trzy najważniejsze czynniki: kondycja finansowa, znaczenie marki dla wyborów dokonywanych przez konsumentów, a także jej zdolność do kształtowania cen na rynku. Kryteria te są zgodne z metodologią stosowaną przez Międzynarodową Organizację Standaryzacji.

W porównaniu z ub.r. miejsce lidera rankingu pozostało bez zmian – zajął je koncern Apple, którego wartość finansowa wzrosła o 3 proc. do kwoty ponad 184,1 mld dol. Na 2. miejscu znalazł się, podobnie jak rok wcześniej Google (ponad 141,7 mld dol., wzrost o 6 proc.). Zmiana nastąpiła natomiast na ostatnim miejscu podium – obecnie należy ono do Microsoftu wycenianego na z górą 79,9 mld dol., który zepchnął na 4. miejsce koncern Coca-Cola.




W pierwszej dziesiątce najliczniej reprezentowane są firmy z sektora technologii, których jest 7. Interbrand podkreśla, że pierwszych 10 podmiotów na liście prezentuje 42 proc. wartości wszystkich marek zamieszczonych w zestawieniu.

Marką, która w br. najwięcej zyskała na wartości (o 48 proc.) okazał się Facebook, który wyprzedził pod tym względem Amazona (29 proc.) oraz Adobe (19 proc.). Facebook dzięki dynamicznym wzrostom po raz pierwszy trafił do dziesiątki najcenniejszych marek na świecie.

W br. w Top 100 Interbrand pojawiły się 3 nowe firmy - Netflix, który z wartością na poziomie ponad 5,5 mld dol. zajął 78. miejsce, Salesforce (84. pozycja, ponad 5,2 mld dol.) oraz Ferrari (88. miejsce, ponad 4,8 mld dol.)

W raporcie Interbrand zwraca też uwagę, że w ciągu ostatnich 10 lat prowadzenia rankingu wartość wszystkich występujących w nim marek wzrosła o 54 proc. osiągając w br. poziom przekraczający 1,8 bln dol.

Dołącz do dyskusji: Apple, Google i Microsoft najcenniejszymi markami na świecie (Top 100)

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl