SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

TVN najczęściej cytowanym medium w kwietniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl

W kwietniu br. pozycję lidera najbardziej opiniotwórczego polskiego medium przypadło stacji TVN, która wyprzedziła TVN24 i RMF FM - wynika z najnowszego raportu Instytutu Monitorowania Mediów. Kolejny miesiąc z rzędu w czołówce najczęściej cytowanych serwisów internetowych są Wirtualnemedia.pl.

Na informacje TVN inne media powoływały się w kwietniu tego roku 2540 razy. Drugie miejsce zajął TVN24 (2249 cytowań) i radio RMF FM (2134 cytowań). Media informowały szeroko o proteście rodziców osób niepełnosprawnych.

W zestawieniu IMM najbardziej opiniotwórczych mediów znalazły się łącznie pięć stacji telewizyjnych, sześć tytułów prasowych, trzy stacje radiowe i jeden portal internetowy (Wirtualna Polska).


Czołówkę najczęściej cytowanych tytułów prasowych otwiera dziennik „Rzeczpospolita” na której informacje inne media powoływały się w kwietniu 2052 razy. "Rz" pozycję lidera zawdzięcza informacjom na temat najnowszego sondażu poparcia partii politycznych. Podium uzupełniają tabloidy - „Fakt” oraz „Super Express”.

Najczęściej cytowanym tygodnikiem kwietnia była „Gazeta Polska” (759 cytowań), wyprzedzając „Wprost” i „Sieci Prawdy”. Wysoką pozycję „Gazeta Polska” zajęła dzięki rozmowie z Jarosławem Kaczyńskim na temat raportu w sprawie katastrofy smoleńskiej.

Najczęściej cytowanym portalem internetowym w kwietniu została Wirtualna Polska, na której informacje inne media powoływały się 1621 razy. Kolejne pozycje zajmują Onet.pl  oraz wPolityce.pl. Na informacje portalu Wirtualnemedia.pl powoływano się w mediach 170 razy.

Wśród stacji telewizyjnych najwięcej cytowań uzyskał TVN. TVN24 znalazł się na drugim miejscu, a na trzecim miejscu uplasował się Polsat News. TVN zawdzięcza pierwszą pozycję wypowiedzi Donalda Tuska na temat swojego powrotu do Polski.

Najbardziej opiniotwórczą stacją radiową w kwietniu było RMF FM, którą cytowano w innych mediach 2134 razy. Krakowska rozgłośnia wyprzedziła Radio Zet i Program Pierwszy Polskiego Radia.

„Dziennik Gazeta Prawna” z liczbą 668 cytowań był najbardziej opiniotwórczym medium kwietnia w kategorii tytułów ekonomicznych. Wyprzedził "Puls Biznesu" i "Forbesa".

Wśród mediów regionalnych na pierwszym miejscu znalazło się Radio Plus dzięki rozmowie z kardynałem Kazimierzem Nyczem (206 cytowań). Na drugim miejscu uplasowało się Radio Kraków, a za nim Radio Gdańsk.

Dzięki opublikowaniu rankingów szkół, najczęściej cytowanym miesięcznikiem były "Perspektywy" z liczbą 147 odwołań. Drugie i trzecie miejsce przypadło kolejno miesięcznikom „Forbes” oraz „Twój Styl”.

Badanie przeprowadzono na podstawie 26 118 przekazów z mediów (materiałów prasowych, programów radiowych, telewizyjnych i materiałów z portali internetowych) z okresu od 1 do 30 kwietnia 2018 r. Dziennikarze odnosili się do wiadomości z łamów innych mediów 27 662 razy (21 488 razy w portalach internetowych, 3 306 w prasie, 2 184 w telewizji i 684 w radio).

Analiza obejmuje ponad 1000 gazet i czasopism, wybrane programy w stacjach telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVPinfo, TVN, TVN24, TVN Biznes i Świat, TVN TURBO, POLSAT, Polsat News, Polsat News2) i rozgłośniach radiowych (PR1, PR3, PR4, RDC, Radio Maryja, Muzo.fm, Radio RMF FM, Radio Zet, Radio TOK FM) oraz portale internetowe, na których regularnie pojawiają się nowe treści, z wyłączeniem źródeł o charakterze agregatorów treści i agencji informacyjnych. Analiza nie obejmuje materiałów z social media i komentarzy umieszczanych pod artykułami w portalach internetowych.

Dołącz do dyskusji: TVN najczęściej cytowanym medium w kwietniu, w czołówce Wirtualnemedia.pl

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
k
Najczęściej cytowany nie znaczy, że są tam najlepsze informacje, podane najszybciej w najbardziej wiarygodny sposób. wpolityce...po komentarzach widać dla kogo prezentowany tam przekaz jest tworzony, jedno wielkie wiadro pomyj, w miarę blisko do interii.
odpowiedź
User
Piotr
Najmniej wiarygodne zestawienia ever. Ograniczona grupa badanych mediów i selekcja cytatów. Zabawa w czarnego luda 🤥
odpowiedź