Do najdziwniejszych spotów w kategorii kampanii społecznych zaliczono wideo z Joaquinem Phoenixem zrealizowane dla PETA, spot fińskiej organizacji Cancer Society pokazujący szkodliwość palenia w ciąży oraz spot dla organizacji Think!, który wzbudził w zeszłym roku duże kontrowersje, sugestywnie obrazujący skutki jazdy pod wpływem alkoholu.
Na czele listy „AdWeeka” znalazły się reklamy z kampanii firmy odzieżowej Jack & Jones, w których słynny aktor Christopher Walken wciela się w postać krawca. Przypomnijmy, że spoty te zdobyły Grand Prix w zeszłorocznym konkursie Eipca Awards (więcej na ten temat).
Cechą wspólną wszystkich reklam uznanych za najdziwniejsze jest operowanie makabrą, groteską oraz chęć zaskoczenia widza. Często obecny jest w nich absurdalny humor (spot Marc Jacobs) i niespodziewany zwrot akcji (reklama Citroëna).

Wyróżnione spoty mają też silny przekaz emocjonalny - nierzadko bardzo szokujący, jak na przykład reklama dla Think!, w której niczego niespodziewający się ludzie zostają nagle bardzo mocno przestraszeni. Z kolei w spocie salonu fryzjerskiego oczom zaskoczonych klientek ukazuje się duch rodem z filmu „Egzorcysta”.
Najdziwniejsze reklamy 2013 roku według „AdWeeka”
Citroën DS3 Cabrio, „Baby”
Samsung, „Evolutionary Husband?”
Galaxy, „Audrey Hepburn”
PETA, „Joaquin Phoenix is dwrowning”
Ibizious
Druga część zestawienia na kolejnej stronie
Marc Jacobs „Robert Duffy's Public Service Announcement”
Corning, „Brokeface”
The Last Exorcism Part II, „Beauty Shop Scare”
Nokia Lumia, „For Work. For Play”
Cancer Society, „Baby Love”
Think!, „#PubLooShocker”
Herbaria Tea, „Fears”
Jack & Jones, „Made from Cool”











