Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w kwietniu 2016 roku wyniosła 283 381 egz., czyli o 13,84 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu. Ponadto dziennik ten zanotował najniższy miesięczny wynik sprzedażowy w historii.
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 152 281 egz. zajęła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej wynik zmniejszył się o 8,67 proc. Na trzecim miejscu uplasował się „Super Express” (ZPR Media). Jego średni wynik poszedł w dół o 4,46 proc. do 145 341 egz.
Tuż za podium uplasowała się „Rzeczpospolita” (Gremi Business Communication), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 2,45 proc. Dziennik ten w kwietniu br. sprzedawał się w liczbie 54 805 egz.

Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 43 068 egz., po spadku o 1,43 proc.
Jedynym wzrostem pochwalić się mogła wydawana przez Forum „Gazeta Polska Codziennie”, która znalazła się na siódmej pozycji. Jej średnia sprzedaż ogółem zwiększyła się o 11,28 proc. i wyniosła 20 530 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wiadomosci-stracily-710-tys-widzow-a-teleexpress-680-tys-liderem-fakty ##
Ponad 10 proc. spadek - wynoszący dokładnie 10,32 proc. - odnotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Średni sprzedażowy wynik tego dziennika w analizowanym miesiącu wyniósł 26 910 egz. W zestawieniu tytuł ten był szósty.
W kwietniu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która zyskała 5,54 proc.

Również i w tym ujęciu najwięcej stracił „Fakt”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała tutaj o 5,47 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











