Przeglądarki internetowe: Chrome zyskuje w Polsce i na świecie

Chrome - najpopularniejsza przeglądarka internetowa - w lipcu 2017 r. zanotowała wzrost udziału zarówno na całym świecie, jak i w Polsce.

km
km
Udostępnij artykuł:

Z danych StatCounter wynika, że w lipcu br. Chrome miał w skali globalnej 54,3 proc. udziału w rynku internetowych przeglądarek, w porównaniu do 53,92 proc. w czerwcu.

Na drugim miejscu znalazła się przeglądarka Safari, która w tym samym czasie zanotowała spadek z 14,39 proc. do 14,15 proc. rynkowego udziału, a na trzecim - przeglądarka UC Browser, ze spadkiem z 8,58 proc. do 8,57 proc. Top 5 zamykają aplikacje Firefox (spadek z 5,93 proc. do 5,97 proc.) i Opera (wzrost z 3,83 proc. do 3,98 proc.).

grafika

Tymczasem w Polsce Chrome zanotował kolejny wzrost. Przeglądarka Google miała w lipcu br. 71,41 proc. udziału, wobec 70,74 proc. w czerwcu.

Daleko w tyle są w Polsce konkurencyjne przeglądarki: Firefox (spadek z 8,82 proc. do 8,42 proc.), Samsung Internet (wzrost z 5,31 proc. do 5,55 proc.), Opera (spadek z 4,37 proc. do 4,22 proc.) oraz przeglądarka wbudowana w system Android (spadek z 4,06 proc. do 4,05 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Nie żyje białoruski dziennikarz. Biełsat pokaże jego ostatnie nagranie

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Zmarł wieloletni redaktor "Faktu"

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Tylu widzów oglądało show Małgorzaty Rozenek-Majdan o metamorfozach

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Sony zapowiada "kinową" transmisję 4K z Watykanu w święta

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?

Wigilijne kolędowanie na ekranie. Co przygotowały największe stacje?