SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Interia z 20 mln użytkowników. WP.pl przyciąga na dłużej niż Facebook, Onet i Google (wyniki Gemius/PBI z marca)

W marcu br. serwisy Grupy Interia.pl przekroczyły poziom 20 mln realnych użytkowników. W ogólnych wynikach badania Gemius/PBI pierwszy raz podano średnie statystyki dzienne. Na WP internauci spędzają w skali dnia więcej czasu niż na Onecie, Facebooku czy Google.

Article

Strony i aplikacje Google’a w marcu br. odwiedziło 27,09 mln realnych użytkowników (czyli 96,06 proc. wszystkich internautów), o 350 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Wykonali oni 6,82 mld odsłon.

Google jest niezmiennie zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając Facebooka (22,56 mln użytkowników i 4,71 mld odsłon w zeszłym miesiącu), Grupę Onet-RAS Polska (21,2 mln użytkowników i 3,1 mld odsłon) oraz Grupę Wirtualna Polska (20,96 mln użytkowników i 4,13 mld odsłon).

Grupa Interia w skali miesiąca zyskała 607 tys. odwiedzających, dzięki czemu pierwszy raz w swojej historii przekroczyła poziom 20 mln użytkowników (miała ich 20,36 mln). Jeszcze większe wzrosty liczby użytkowników z miesiąca na miesiąc osiągnęły Grupa Cyfrowy Polsat (o 1,33 mln do 9,15 mln) oraz Grupa OLX (o 802,5 tys. do 16,39 mln).

W wynikach z marca pierwszy raz podano dane o średnich statystykach dziennych: liczby użytkowników i odsłon oraz czasu korzystania przez odwiedzającego. W przypadku liczby użytkowników YouTube miał średnio 6,57 mln dziennie, więcej niż Wirtualna Polska (6,3 mln) i Grupa Onet-RAS Polska (6,27 mln), mimo że ci dwa wydawcy mieli więcej odwiedzających w skali miesiąca. Oznacza to, że na YouTube’a częściej wracali ci sami internauci.

Z serwisów i aplikacji Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 4 sekundy. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 32 minuty i 47 sekund, dla Google’a - 31 minut i 13 sekund, dla Grupy Onet-RAS Polska - 28 minut i 48 sekund, a dla Grupy TVN - 28 minut i 37 sekund.

Za to strony Grupy Gazetaprawna.pl przyciągały użytkownika w ciągu dnia średnio tylko na dwie minuty i 51 sekund, a witryny Grupy Polska Press - na trzy minuty i 31 sekund.

Zaznaczmy, że trzech głównych wydawców ma serwisy i aplikacje radiowe, które przez część internautów są uruchamiane w tle innych aktywności w sieci, więc średni miesięczny czas korzystania z nich wynosi nawet 2-4 godziny. Do Grupy Wirtualna Polska należą Open FM i Polskastacja.pl, do Grupy Interia - m.in. RMF.FM, RMFon.pl, a do Grupy Gazeta.pl - Tuba.pl.

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w marcu na 28,2 mln, z czego 24,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,2 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród serwisów największe wzrosty liczby użytkowników osiągnęły OLX.pl (o 719,1 tys. do 12,82 mln), Google.com (o 717,5 tys. do 20,67 mln) i Interia.pl (o 715 tys. do 14,77 mln). Za to Filmweb.pl zanotował spadek o 625,7 tys. (do 7,71 mln), a ABCzdrowie.pl - o 290,3 tys. (do 7 mln).

WP.pl dziennie odwiedzało średnio 4,12 mln użytkowników, a Allegro.pl - 3,46 mln, mimo że ten drugi portal w skali miesiąca miał więcej odwiedzających (16,91 mln, wobec 15,06 mln w przypadku WP.pl).

Na WP.pl odwiedzający w ciągu dnia spędzał przeciętnie 37 minut i 8 sekund. Na Facebooku średni dzienny czas korzystania wyniósł 32 minuty i 47 sekund, na Google.pl - 29 minut i 56 sekund, na Onecie - 28 minut, a na Interii - 22 minuty i 27 sekund.

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 23,65 mln użytkowników i 4,55 mld odsłon. Pod względem liczby użytkowników kolejne miejsce zajęły YouTube (18,92 mln) i Facebook (18,31 mln), a pod względem liczby odsłon - Grupa Wirtualna Polska (2,79 mld), Facebook (2,19 mld) oraz Grupa Onet-RAS Polska (1,41 mld).

Grupa Interia w skali miesiąca zyskała 619,6 tys. użytkowników i osiągnęła poziom 15 mln. Natomiast CDA.pl straciło 345,3 tys. odwiedzających, Filmweb - 393,1 tys., a Facebook - 333,6 tys.

Z serwisów i aplikacji Grupy TVN przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 47 minut i 20 sekund, a ze stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska - przez 45 minut i 32 sekundy.

Interia.pl w porównaniu z lutym zyskała na komputerach 596,7 tys. użytkowników, a Mozilla.org - aż 1,84 mln. OLX.pl przy 9,37 mln odwiedzających zanotował 1,02 mld odsłon, więcej niż m.in. YouTube (881,9 mln) i Google.com (536,9 mln), a niewiele mniej niż Allegro.pl (1,04 mld) i Onet.pl (1,11 mld).

Na o2.pl użytkownik spędzał średnio w ciągu dnia 46 minut i 31 sekund, na WP.pl - 40 minut, na Google.pl, a na Facebooku i Onecie - po nieco powyżej 30 minut.

Dołącz do dyskusji: Interia z 20 mln użytkowników. WP.pl przyciąga na dłużej niż Facebook, Onet i Google (wyniki Gemius/PBI z marca)

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
gość
Trzeba by odliczyć czas dla tych właśnie aplikacji radiowych i dla stron pocztowych, które ludzie mogą mieć otwarte w tle cały czas, gdy siedzą na kompie. Bo to zakłamuje rzeczywistość moim zdaniem.
20 1
odpowiedź
User
internauta D
Ja mam adblocki i blockery skryptów etc. więc mam nadzieję, że mnie nie zlicza, ale gdyby zliczał, to pomiar czasu jest tylko dla aktywnej karty? Bo ja wchodzę np. tutaj na stronę główną, otwieram co mnie interesuje w tle i potem przeglądam kartę po karcie. Więc ta ostatnia może być otwarta np. 10 min, a zerknę na nią potem 5 s i już.
11 1
odpowiedź
User
Klakier
A jaki wynik Naszej Klasy? Onet.pl nie publikuje informacji
3 0
odpowiedź
User
kiedysotymbylo
Trzeba by odliczyć czas dla tych właśnie aplikacji radiowych i dla stron pocztowych, które ludzie mogą mieć otwarte w tle cały czas, gdy siedzą na kompie. Bo to zakłamuje rzeczywistość moim zdaniem.

jest liczony czas aktywny a nie otwarte zakładki więc spokojnie;)
0 2
odpowiedź
User
pavv
Jak badacze wygląda sprzedaż szyn kolejowych w porównaniu do sprzedaży marchwi? Porównujecie różne tematycznie strony to porównajcie w/w sprzedaż.
4 1
odpowiedź
User
Obserwator
O tym, ile warte są te miliony użytkowników, pokazały kampanie Telewizji WP, które były emitowane dosłownie wszędzie na portalu WP przez bardzo długi czas. Ile osób się skonwertowało? 1 na 10 000? 1 na 5 000? Przy takiej konwersji albo natychmiast zmienia się kampanie, albo też sprawdza się, czy bazowy licznik działa poprawnie.

Moim zdaniem liczby Gemiusa są kompletnie oderwane od rzeczywistości
8 1
odpowiedź
User
Michal
Fun fact: Google optymalizuje pod jak najkrótszy czas na swojej stronie, więc w jednym zestawieniu z portalami i tym wskaźnikiem wygląda zabawnie :)
2 1
odpowiedź
User
Pogodynka
Wczorajsi liderzy dostali zadyszki.
2 0
odpowiedź
User
dawid
Wirtualne Parówki zaraz spadną z 2 na 3 miejsce, i będą trzecim portalem za onetem i interią...
4 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing