Strony i aplikacje Google’a w marcu br. odwiedziło 27,09 mln realnych użytkowników (czyli 96,06 proc. wszystkich internautów), o 350 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Wykonali oni 6,82 mld odsłon.
Google jest niezmiennie zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając Facebooka (22,56 mln użytkowników i 4,71 mld odsłon w zeszłym miesiącu), Grupę Onet-RAS Polska (21,2 mln użytkowników i 3,1 mld odsłon) oraz Grupę Wirtualna Polska (20,96 mln użytkowników i 4,13 mld odsłon).
Grupa Interia w skali miesiąca zyskała 607 tys. odwiedzających, dzięki czemu pierwszy raz w swojej historii przekroczyła poziom 20 mln użytkowników (miała ich 20,36 mln). Jeszcze większe wzrosty liczby użytkowników z miesiąca na miesiąc osiągnęły Grupa Cyfrowy Polsat (o 1,33 mln do 9,15 mln) oraz Grupa OLX (o 802,5 tys. do 16,39 mln).

W wynikach z marca pierwszy raz podano dane o średnich statystykach dziennych: liczby użytkowników i odsłon oraz czasu korzystania przez odwiedzającego. W przypadku liczby użytkowników YouTube miał średnio 6,57 mln dziennie, więcej niż Wirtualna Polska (6,3 mln) i Grupa Onet-RAS Polska (6,27 mln), mimo że ci dwa wydawcy mieli więcej odwiedzających w skali miesiąca. Oznacza to, że na YouTube’a częściej wracali ci sami internauci.
Z serwisów i aplikacji Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 4 sekundy. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 32 minuty i 47 sekund, dla Google’a - 31 minut i 13 sekund, dla Grupy Onet-RAS Polska - 28 minut i 48 sekund, a dla Grupy TVN - 28 minut i 37 sekund.
Za to strony Grupy Gazetaprawna.pl przyciągały użytkownika w ciągu dnia średnio tylko na dwie minuty i 51 sekund, a witryny Grupy Polska Press - na trzy minuty i 31 sekund.

Zaznaczmy, że trzech głównych wydawców ma serwisy i aplikacje radiowe, które przez część internautów są uruchamiane w tle innych aktywności w sieci, więc średni miesięczny czas korzystania z nich wynosi nawet 2-4 godziny. Do Grupy Wirtualna Polska należą Open FM i Polskastacja.pl, do Grupy Interia - m.in. RMF.FM, RMFon.pl, a do Grupy Gazeta.pl - Tuba.pl.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-radiowe-na-czele-eska-pl-przed-radiozet-pl-w-dol-strony-rmf-fm-tokfm-pl-i-polskieradio-pl-top17 ##
Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w marcu na 28,2 mln, z czego 24,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,2 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród serwisów największe wzrosty liczby użytkowników osiągnęły OLX.pl (o 719,1 tys. do 12,82 mln), Google.com (o 717,5 tys. do 20,67 mln) i Interia.pl (o 715 tys. do 14,77 mln). Za to Filmweb.pl zanotował spadek o 625,7 tys. (do 7,71 mln), a ABCzdrowie.pl - o 290,3 tys. (do 7 mln).
WP.pl dziennie odwiedzało średnio 4,12 mln użytkowników, a Allegro.pl - 3,46 mln, mimo że ten drugi portal w skali miesiąca miał więcej odwiedzających (16,91 mln, wobec 15,06 mln w przypadku WP.pl).
Na WP.pl odwiedzający w ciągu dnia spędzał przeciętnie 37 minut i 8 sekund. Na Facebooku średni dzienny czas korzystania wyniósł 32 minuty i 47 sekund, na Google.pl - 29 minut i 56 sekund, na Onecie - 28 minut, a na Interii - 22 minuty i 27 sekund.

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 23,65 mln użytkowników i 4,55 mld odsłon. Pod względem liczby użytkowników kolejne miejsce zajęły YouTube (18,92 mln) i Facebook (18,31 mln), a pod względem liczby odsłon - Grupa Wirtualna Polska (2,79 mld), Facebook (2,19 mld) oraz Grupa Onet-RAS Polska (1,41 mld).
Grupa Interia w skali miesiąca zyskała 619,6 tys. użytkowników i osiągnęła poziom 15 mln. Natomiast CDA.pl straciło 345,3 tys. odwiedzających, Filmweb - 393,1 tys., a Facebook - 333,6 tys.
Z serwisów i aplikacji Grupy TVN przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 47 minut i 20 sekund, a ze stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska - przez 45 minut i 32 sekundy.

Interia.pl w porównaniu z lutym zyskała na komputerach 596,7 tys. użytkowników, a Mozilla.org - aż 1,84 mln. OLX.pl przy 9,37 mln odwiedzających zanotował 1,02 mld odsłon, więcej niż m.in. YouTube (881,9 mln) i Google.com (536,9 mln), a niewiele mniej niż Allegro.pl (1,04 mld) i Onet.pl (1,11 mld).
Na o2.pl użytkownik spędzał średnio w ciągu dnia 46 minut i 31 sekund, na WP.pl - 40 minut, na Google.pl, a na Facebooku i Onecie - po nieco powyżej 30 minut.

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Google’a zanotowały 19,07 mln użytkowników (o 809,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,27 mld odsłon. Facebook miał więcej odsłon (2,51 mld) przy 13,99 mln odwiedzających.
Jednocześnie Facebook zyskał w skali miesiąca aż 1,8 mln użytkowników. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost o 1,14 mln, a Grupa OLX - o 900,2 tys. Natomiast Grupa Ceneo.pl straciła 714,7 tys. odwiedzających, Filmweb - 416,7 tys., a YouTube - 318 tys.
Na Facebooku średni dzienny czas korzystania przez użytkownika wyniósł 27 minut i 14 sekund, a w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - 21 minut i 5 sekund.
Oprócz Facebooka ponad milion użytkowników zyskało w mobile’u Google.com (dokładnie 1,36 mln). OLX.pl osiągnął wzrost o 833,6 tys., Interia.pl - o 505,8 tys., a Naszemiasto.pl - o 481,4 tys. Za to Ceneo.pl straciło 612,6 tys. odwiedzających, Google.pl - 492,4 tys., a Filmweb.pl - 416,7 tys.
Z Facebooka użytkownik w ciągu dnia korzystał średnio przez 27 minut i 14 sekund, a z WP.pl - przez 20 minut i 55 sekund. Na Onecie ten wskaźnik wyniósł 16 minut i 53 sekundy, na YouTubie - 15 minut i 22 sekundy, a na Google.pl - 15 minut i 20 sekund.
Najpopularniejszą aplikacją mobilną pozostaje Google z 14,98 mln użytkowników (11,2 tys. mniej niż w lutym). Przy czym YouTube zyskał w skali miesiąca 972,8 tys. odwiedzających i miał ich już 14,77 mln.
Dysk Google zyskał w porównaniu z lutym 896,7 tys. użytkowników, WhatsApp Messenger - 865,2 tys., Gmail - 634,3 tys., a Gry Google Play - 632,5 tys. Natomiast Facebook Lite zanotował spadek o 114,4 tys., a Zdjęcia Google - o 101,1 tys.











