Interia z 20 mln użytkowników. WP.pl przyciąga na dłużej niż Facebook, Onet i Google (wyniki Gemius/PBI z marca)

W marcu br. serwisy Grupy Interia.pl przekroczyły poziom 20 mln realnych użytkowników. W ogólnych wynikach badania Gemius/PBI pierwszy raz podano średnie statystyki dzienne. Na WP internauci spędzają w skali dnia więcej czasu niż na Onecie, Facebooku czy Google.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony i aplikacje Google’a w marcu br. odwiedziło 27,09 mln realnych użytkowników (czyli 96,06 proc. wszystkich internautów), o 350 tys. mniej niż miesiąc wcześniej. Wykonali oni 6,82 mld odsłon.

Google jest niezmiennie zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając Facebooka (22,56 mln użytkowników i 4,71 mld odsłon w zeszłym miesiącu), Grupę Onet-RAS Polska (21,2 mln użytkowników i 3,1 mld odsłon) oraz Grupę Wirtualna Polska (20,96 mln użytkowników i 4,13 mld odsłon).

Grupa Interia w skali miesiąca zyskała 607 tys. odwiedzających, dzięki czemu pierwszy raz w swojej historii przekroczyła poziom 20 mln użytkowników (miała ich 20,36 mln). Jeszcze większe wzrosty liczby użytkowników z miesiąca na miesiąc osiągnęły Grupa Cyfrowy Polsat (o 1,33 mln do 9,15 mln) oraz Grupa OLX (o 802,5 tys. do 16,39 mln).

W wynikach z marca pierwszy raz podano dane o średnich statystykach dziennych: liczby użytkowników i odsłon oraz czasu korzystania przez odwiedzającego. W przypadku liczby użytkowników YouTube miał średnio 6,57 mln dziennie, więcej niż Wirtualna Polska (6,3 mln) i Grupa Onet-RAS Polska (6,27 mln), mimo że ci dwa wydawcy mieli więcej odwiedzających w skali miesiąca. Oznacza to, że na YouTube’a częściej wracali ci sami internauci.

Z serwisów i aplikacji Wirtualnej Polski przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 40 minut i 4 sekundy. W przypadku Facebooka ten wskaźnik wyniósł 32 minuty i 47 sekund, dla Google’a - 31 minut i 13 sekund, dla Grupy Onet-RAS Polska - 28 minut i 48 sekund, a dla Grupy TVN - 28 minut i 37 sekund.

Za to strony Grupy Gazetaprawna.pl przyciągały użytkownika w ciągu dnia średnio tylko na dwie minuty i 51 sekund, a witryny Grupy Polska Press - na trzy minuty i 31 sekund.

Zaznaczmy, że trzech głównych wydawców ma serwisy i aplikacje radiowe, które przez część internautów są uruchamiane w tle innych aktywności w sieci, więc średni miesięczny czas korzystania z nich wynosi nawet 2-4 godziny. Do Grupy Wirtualna Polska należą Open FM i Polskastacja.pl, do Grupy Interia - m.in. RMF.FM, RMFon.pl, a do Grupy Gazeta.pl - Tuba.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwisy-radiowe-na-czele-eska-pl-przed-radiozet-pl-w-dol-strony-rmf-fm-tokfm-pl-i-polskieradio-pl-top17 ##

Łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano w marcu na 28,2 mln, z czego 24,5 mln korzystało z sieci na komputerach, a 22,2 mln - na smartfonach i tabletach.

grafika

Wśród serwisów największe wzrosty liczby użytkowników osiągnęły OLX.pl (o 719,1 tys. do 12,82 mln), Google.com (o 717,5 tys. do 20,67 mln) i Interia.pl (o 715 tys. do 14,77 mln). Za to Filmweb.pl zanotował spadek o 625,7 tys. (do 7,71 mln), a ABCzdrowie.pl - o 290,3 tys. (do 7 mln).

WP.pl dziennie odwiedzało średnio 4,12 mln użytkowników, a Allegro.pl - 3,46 mln, mimo że ten drugi portal w skali miesiąca miał więcej odwiedzających (16,91 mln, wobec 15,06 mln w przypadku WP.pl).

Na WP.pl odwiedzający w ciągu dnia spędzał przeciętnie 37 minut i 8 sekund. Na Facebooku średni dzienny czas korzystania wyniósł 32 minuty i 47 sekund, na Google.pl - 29 minut i 56 sekund, na Onecie - 28 minut, a na Interii - 22 minuty i 27 sekund.

grafika

Tylko na komputerach Grupa Google zanotowała 23,65 mln użytkowników i 4,55 mld odsłon. Pod względem liczby użytkowników kolejne miejsce zajęły YouTube (18,92 mln) i Facebook (18,31 mln), a pod względem liczby odsłon - Grupa Wirtualna Polska (2,79 mld), Facebook (2,19 mld) oraz Grupa Onet-RAS Polska (1,41 mld).

Grupa Interia w skali miesiąca zyskała 619,6 tys. użytkowników i osiągnęła poziom 15 mln. Natomiast CDA.pl straciło 345,3 tys. odwiedzających, Filmweb - 393,1 tys., a Facebook - 333,6 tys.

Z serwisów i aplikacji Grupy TVN przeciętny użytkownik korzystał dziennie przez 47 minut i 20 sekund, a ze stron i aplikacji Grupy Wirtualna Polska - przez 45 minut i 32 sekundy.

grafika

Interia.pl w porównaniu z lutym zyskała na komputerach 596,7 tys. użytkowników, a Mozilla.org - aż 1,84 mln. OLX.pl przy 9,37 mln odwiedzających zanotował 1,02 mld odsłon, więcej niż m.in. YouTube (881,9 mln) i Google.com (536,9 mln), a niewiele mniej niż Allegro.pl (1,04 mld) i Onet.pl (1,11 mld).

Na o2.pl użytkownik spędzał średnio w ciągu dnia 46 minut i 31 sekund, na WP.pl - 40 minut, na Google.pl, a na Facebooku i Onecie - po nieco powyżej 30 minut.

grafika

Na smartfonach i tabletach serwisy i aplikacje Google’a zanotowały 19,07 mln użytkowników (o 809,3 tys. więcej niż miesiąc wcześniej) i 2,27 mld odsłon. Facebook miał więcej odsłon (2,51 mld) przy 13,99 mln odwiedzających.

Jednocześnie Facebook zyskał w skali miesiąca aż 1,8 mln użytkowników. Grupa Cyfrowy Polsat zanotowała wzrost o 1,14 mln, a Grupa OLX - o 900,2 tys. Natomiast Grupa Ceneo.pl straciła 714,7 tys. odwiedzających, Filmweb - 416,7 tys., a YouTube - 318 tys.

Na Facebooku średni dzienny czas korzystania przez użytkownika wyniósł 27 minut i 14 sekund, a w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska - 21 minut i 5 sekund.

grafika

Oprócz Facebooka ponad milion użytkowników zyskało w mobile’u Google.com (dokładnie 1,36 mln). OLX.pl osiągnął wzrost o 833,6 tys., Interia.pl - o 505,8 tys., a Naszemiasto.pl - o 481,4 tys. Za to Ceneo.pl straciło 612,6 tys. odwiedzających, Google.pl - 492,4 tys., a Filmweb.pl - 416,7 tys.

Z Facebooka użytkownik w ciągu dnia korzystał średnio przez 27 minut i 14 sekund, a z WP.pl - przez 20 minut i 55 sekund. Na Onecie ten wskaźnik wyniósł 16 minut i 53 sekundy, na YouTubie - 15 minut i 22 sekundy, a na Google.pl - 15 minut i 20 sekund.

grafika

Najpopularniejszą aplikacją mobilną pozostaje Google z 14,98 mln użytkowników (11,2 tys. mniej niż w lutym). Przy czym YouTube zyskał w skali miesiąca 972,8 tys. odwiedzających i miał ich już 14,77 mln.

Dysk Google zyskał w porównaniu z lutym 896,7 tys. użytkowników, WhatsApp Messenger - 865,2 tys., Gmail -  634,3 tys., a Gry Google Play - 632,5 tys. Natomiast Facebook Lite zanotował spadek o 114,4 tys., a Zdjęcia Google - o 101,1 tys.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?