SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

OLX, Wirtualna Polska i Gazeta.pl ze spadkami - YouTube i CDA mocno w górę (Gemius/PBI z grudnia 2017)

W grudniu ub.r. duże wzrosty odwiedzalności w skali miesiąca osiągnęły YouTube i CDA.pl, natomiast znaczące spadki zanotowały serwisy Wirtualnej Polski i Grupy Gazeta.pl oraz OLX.pl. Wśród aplikacji mobilnych skokowo wzrosła popularność Kiosku Google Play, a zmalała - Facebooka, OLX i WhatsAppa.

Article

Według badania Gemius/PBI w minionym miesiącu strony i aplikacje internetowe Google’a odwiedziło 26,53 mln realnych użytkowników (87,8 tys. mniej niż miesiąc wcześniej), czyli 96,25 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,94 mld odsłon.

Facebook przy 22,66 mln użytkowników miał 3,45 mld odsłon, a YouTube - przy 21,25 mln użytkowników 1,34 md odsłon. Ten drugi serwis w skali miesiąca zyskał 711,8 tys. odwiedzających. Grupa Allegro miała o 447 tys. użytkowników więcej niż w listopadzie, Grupa Polska Press - o 441 tys., natomiast CDA.pl - aż o 1,12 mln.

Za to Grupa OLX straciła z miesiąca na miesiąc 878,7 tys. odwiedzających, Grupa Cyfrowy Polsat - 626,7 tys., a Grupa Wirtualna Polska - 408,2 tys.

Ogólną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,6 mln, z czego 23,9 mln korzystało z sieci na kompterach, a 21,7 mln - na smartfonach i tabletach.

Wśród domen zdecydowanym liderem niezmiennie jest Google.com - w grudniu miało 26,06 mln użytkowników i 5,94 mld odsłon, podczas gdy drugi w zestawieniu Facebook zanotował 22,66 mln użytkowników i 3,45 mld odsłon.

Minimalnie wyższy wzrost liczby użytkowników od CDA.pl osiągnął sklep internetowy Mediaexpert - zyskał ich 1,14 mln w skali miesiąca. Z drugiej strony OLX.pl stracił 875,1 tys. odwiedzających, a Blogspot.com - 619,1 tys.

Na samych komputerach Grupa Google zanotowała 23,21 mln użytkowników i 4,8 mld odsłon. Miała ponad dwa razy więcej odsłon niż kolejne pod tym względem Grupa Wirtualna Polska (2,34 mld) i Facebook (2,1 mld).

Z kolei YouTube’a odwiedziło 19,48 mln internautów, którzy wykonali nieco ponad miliard odsłon.

Google.pl miało 22,97 mln użytkowników (o 120,2 tys. mniej niż w listopadzie i 4,22 mld odsłon). OLX.pl stracił w skali miesiąca 708,7 tys. odwiedzających, Blogspot.com - 618,8 tys., a Wikipedia - 535,8 tys.

Jednocześnie CDA.pl zyskało 893,2 tys. użytkowników, Medaexpert.pl - 812,3 tys., Euro.com.pl - 789,6 tys., a Empik.com - 617,6 tys.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: OLX, Wirtualna Polska i Gazeta.pl ze spadkami - YouTube i CDA mocno w górę (Gemius/PBI z grudnia 2017)

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ktoś
Z wielkich portali jedynie interia poszła do góry. Nie dziwię się, tylko ona jeszcze daje radę. Reszta to propaganda, fejki i clickbaity, a no i morze reklam.
17 2
odpowiedź
User
Juliusz
Brawo Wirtualna Parówka!
15 1
odpowiedź
User
Gumball
Wirtualna pozbyła sie ludzi, którzy robili jej wynik, to spadek na własne życzenie. W następnym badaniu jeszcze spadnie.
12 1
odpowiedź
User
pavv
Hej badacze - jak tam sprzedaż szyn kolejowych w porównaniu do sprzedaży mleka?
2 2
odpowiedź
User
Autorze wstydź się
Słabiutka analiza. Grudzień jest w każdym biznesie bardzo specyficznym miesiącem. Autor nie wspomina o sezonowości. Np. spadek OLX przy wzroście Allegro łatwo zinterpretować (wystarczy ruszyć mózgownicą). W tej sytuacji sens miałoby porównywanie danych r/r, ale amator, który to pisał, nie wpadł na ten pomysł...
2 1
odpowiedź
User
ja
Brawo>
0 0
odpowiedź
User
kizi
Myślałem, że mediaexpert będą wyżej tak na prawdę, bo co gdzieś jadę busem, to widzę, jak ludzie grzebią na ich stronkach.
0 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing