SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Facebook przed Wirtualną Polską. W górę Polska Press - w dół RASP, YouTube i Interia (Gemius/PBI z lutego)

W lutym br. Facebook miał więcej użytkowników od Grupy Wirtualna Polska. W skali roku spore spadki zanotowały Grupa Ringier Axel Springer Polska, Grupa Interia.pl i YouTube - zyskały Grupa Polska Press, Grupa OLX.pl, Grupa ZPR Media, Grupa Ceneo.pl, Grupa TVN i Grupa Edipresse.

Strony i aplikacje internetowe Google’a w lutym br. odwiedziło 26,84 mln realnych użytkowników, czyli 93,94 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali tam 6,52 mld odsłon, a każdy spędził w ciągu dnia średnio 28 minut i 35 sekund - wynika z badania Gemius/PBI. W skali roku zasięg Google’a zmalał o 1,76 pkt proc., a liczba odsłon - o 350,5 mln.

Facebook przy 22,35 mln użytkowników i 78,23 proc. zasięgu (0,88 pkt proc. mniej niż przed rokiem) miał 3,83 mld odsłon i wyprzedził Grupę Wirtualna Polska, która zanotowała 22,23 mln użytkowników, 77,8 proc. zasięgu (2,41 pkt proc. więcej niż w lutym ub.r.) i 2,83 mld odsłon (po spadku o 873,2 mln rok do roku).

Przy czym w serwisach i aplikacjach Grupy Wirtualna Polska internauta każdego dnia spędzał przeciętnie 37 minut i 27 sekund, a na Facebooku - 26 minut i 47 sekund. Grupa TVP zanotowała pod tym względem 42 minuty i 55 sekund, Grupa Interia.pl - 29 minut i 18 sekund, Grupa Google - 28 minut i 35 sekund, a Grupa TVN - 27 minut i 30 sekund.

Grupa Ringier Axel Springer Polska miała 21,07 mln użytkowników, 73,74 proc. zasięgu i 2,12 mld odsłon (w skali roku straciła 3 pkt proc. zasięgu i 867,7 mln odsłon), YouTube - 19,85 mln użytkowników, 69,48 proc. zasięgu i 811,9 mln odsłon (5,64 pkt proc. zasięgu i 531,4 mln odsłon w dół), a Grupa Interia.pl - 18,98 mln użytkowników, 66,43 proc. zasięgu i 1,31 mld odsłon (4,26 pkt proc. w dół i 43,8 mln odsłon w górę).

Grupa Allegro.pl zanotowała 17,99 mln użytkowników, 62,98 proc. zasięgu i 1,99 mld odsłon (1,82 pkt proc. zasięgu i 89,8 mln odsłon w górę w skali roku), Grupa Polska Press - 17,35 mln odsłon, 60,71 proc. zasięgu i 600,1 mln odsłon (5,02 pkt proc. zasięgu i 135,4 mln odsłon w górę), a Grupa Gazeta.pl - 17,33 mln użytkowników, 60,66 proc. zasięgu i 600,9 mln odsłon (2,52 pkt proc. zasięgu w górę i 63,4 mln odsłon w dół).

Natomiast Grupa OLX.pl zyskała w skali roku 4,33 pkt proc. zasięgu, Grupa ZPR Media - 4,63 pkt proc., Grupa Ceneo.pl - 5,14 pkt proc., Grupa TVN - 4,59 pkt proc., a Grupa Edipresse - 5,03 pkt proc.

Łączną liczbę internautów oszacowano na 28,5 mln, z czego 23,1 mln korzystało z sieci na komputerach, a 24,3 mln na smartfonach i tabletach. Przed rokiem wszystkich internautów było 28 mln, 24,3 mln na komputerach, a 22,1 mln w mobile’u

W skali miesiąca wszyscy wydawcy, tam samo jak serwisy, zanotowali spadki zasięgu, co jest oczywiste, chociażby z uwagi na to, że luty ma 3 dni mniej od stycznia.

Google.com miało w zeszłym miesiącu 25,84 mln użytkowników, 90,44 proc. zasięgu i 5,23 mld odsłon (wobec 71,41 proc. zasięgu i 748,3 mln odsłon rok wcześniej), a Google.pl - 15,87 mln użytkowników, 55,53 proc. zasięgu i 1,2 mld odsłon (przed rokiem: 93,82 proc. zasięgu i 6,04 mld odsłon).

Na czwartą pozycję wskoczyło Allegro.pl, które zanotowało 17,17 mln użytkowników, 60,1 proc. zasięgu i 1,26 mld odsłon (wobec 59,32 proc. zasięgu i 1,45 mld odsłon). WP.pl miała 16,36 mld użytkowników, 57,34 proc. zasięgu i 1,8 mld odsłon (po wzroście zasięgu o 3,4 pkt proc. i spadku liczby odsłon o 843,1 mln w skali roku), a Onet.pl - 16,22 mln użytkowników, 56,78 proc. zasięgu i 1,5 mld odsłon (6,39 pkt proc. zasięgu i 245,5 mln odsłon mniej niż rok wcześniej).

Wikipedia zanotowała wzrost zasięgu o 3,43 pkt proc. do 55,94 proc., OLX.pl - o 5,93 pkt proc. do 49,24 proc., Ceneo.pl - o 4,53 pkt proc. do 41,9 proc., Gazeta.pl - o 5,06 pkt proc. do 40,73 proc., a Poradnikzdrowie.pl - o 6,79 pkt proc. do 31,05 proc. Natomiast zasięg Interia.pl zmalał o 2,29 pkt proc. do 48,01 proc., a Cda.pl wypadło z czołowej dwudziestki (przed rokiem miało 28,02 proc. zasięgu).

Na WP.pl internauta każdego dnia spędzał średnio 36 minut i 28 sekund, na o2.pl - 35 minut i 50 sekund, na Onecie - 29 minut i 18 sekund, na Facebooku - 26 minut i 47 sekund, a na Google.com - 26 minut i 6 sekund.

Na komputerach strony i aplikacje Google’a odwiedziło 21,78 mln użytkowników (co dało 76,22 proc. zasięgu), wykonując 3,25 mld odsłon oraz spędzając każdego dnia średnio po 28 minut i 21 sekund. W skali roku straciły 7,42 pkt proc. zasięgu i 1,19 mld odsłon.

YouTube zanotował spadek zasięgu o 7,28 pkt proc. do 60,46 proc., Facebook - o 7,34 pkt proc. do 59,39 proc., Grupa Wirtualna Polska - o 2,6 pkt proc. do 54,22 proc., a Grupa Ringier Axel Springer Polska - o 7,68 pkt proc. do 48,15 proc.

Natomiast zasięg Grupy Allegro.pl zmalał o 3,48 pkt proc. do 41,41 proc., Grupy Interia.pl - o 11,5 pkt proc. do 39,99 proc., Grupy OLX.pl - o 2,91 pkt proc. do 34,43 proc., a Grupy Gazeta.pl - o 3,93 pkt proc. do 32,93 proc.

W serwisach i aplikacjach Grupa Wirtualna Polska odwiedzający spędzał każdego dnia przeciętnie 42 minuty i 51 sekund. W przypadku Grupy TVN ten wskaźnik wyniósł 41 minut i 34 sekundy, a w przypadku Grupy Interia.pl - 40 minut i 41 sekund.

W skali roku Google.com zanotowało wzrost zasięgu o 15,2 pkt proc. do 71,58 proc. i liczby odsłon o 1,92 mld do 2,42 mld, natomiast Google.pl - spadki o 36,53 pkt proc. do 46,06 proc. i liczby odsłon o 3,1 mld do 781 mln.

Zasięg Allegro.pl zmalał o 3,48 pkt proc. do 41,41 proc., WP.pl - o 1,91 pkt proc. do 37,66 proc., a Onetu - o 8,78 pkt proc. do 37,04 proc.

Z o2.pl odwiedzający korzystał każdego dnia średnio przez 40 minut i 34 sekundy, z WP.pl - przez 39 minut i 57 sekund, a z Onetu - przez 30 minut i 14 sekund.

  • 1
  • 2

Dołącz do dyskusji: Facebook przed Wirtualną Polską. W górę Polska Press - w dół RASP, YouTube i Interia (Gemius/PBI z lutego)

27 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
123456
Interia powoli wzorem Onetu zaczyna blokować komentarze.
Do tego generuje sztuczne odsłony bo chcąc sortować komentarze musimy kliknąć aż 3 razy.
Szybciutko poleci w dół z odslonami ludzie przynajmniej znaczna część nielubi knebla na swobodę wypowiedzi.
WP ma dramatyczny przechył ale pisać można najwyżej usuną opinie nie po linii.
odpowiedź
User
Pat
Onet równia pochyla. Chyba koncept który przyjął sobie management nie do końca się sprawdza.
odpowiedź
User
DDeeRrRiicckk
@12345 Twoje wnioski są błędne. Nie wiesz jak funkcjonują portale. Nikt z moDeratorów nie czyta niezgłoszonych koMeNtarzy. Nie usuwa się koMeNtarzy nie po linii a z całkiem innego powodu o którym nie masz pojęcia.

Teraz pomyśl dlaczego napisałem ten tekst tak a nie inaczej. Napisz go normalnie i spróbuj opublikować. :-)
odpowiedź