Najpopularniejsze serwisy tematyczne w grudniu 2014 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (grudzień 2014 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Biznes, finanse, prawo

Strony Grupy Wirtualna Polska po wchłonięciu Grupy Money.pl zyskały w ciągu miesiąca 1,67 mln użytkowników i 40 mln odsłon krajowych, powiększając przewagę nad Grupą Onet - RASP, która zanotowała podobne wyniki jak miesiąc i rok wcześniej.

Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło 581,2 tys. użytkowników, którzy wykonali 3,1 mln odsłon.

 

Informacje i publicystyka

Strony Onetu i RASP zyskały w skali roku 288,4 tys. użytkowników i 30,5 mln odsłon krajowych, a witryny Polskapresse i Mediów Regionalnych przy 159,3 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej miały 49 mln odsłon więcej.

Serwisy Grupy Wirtualna Polska w skali miesiąca (rok wcześniej strony Wirtualnej Polski i Grupy o2 były jeszcze klasyfikowane osobno) straciły 78,6 tys. użytkowników, zyskując 13,7 mln odsłon krajowych.

 

Kultura i rozrywka

YouTube w skali miesiąca zyskał 204,8 tys. polskich użytkowników, a w skali roku - 1,49 mln.

Strony Onetu i RASP zanotowały o 649,1 tys. użytkowników i 20,7 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej, a witryny Grupy WP - 414,2 tys. użytkowników i 31,2 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej.

Na kolejnych podstronach wyniki w pozostałych kategoriach tematycznych

Motoryzacja

Strony Allegro i GG zanotowały o 155,4 tys. użytkowników mniej i 44,2 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej, a witryny Onetu i RASP - 367,8 tys. użytkowników mniej i 376 tys. odsłon więcej.

Serwisy Grupy WP w skali roku zyskały 171,5 tys. użytkowników i 8,4 mln odsłon krajowych.

 

Budownictwo i nieruchomości

Strony Allegro i GG zyskały w skali roku 507,8 tys. użytkowników i 21,2 mln odsłon krajowych, strony ZPR Media - 415,1 tys. użytkowników i 4,6 mln odsłon, a serwisy Polskapresse i Mediów Regionalnych przy 125,3 tys. użytkowników mniej miały o 12,9 mln odsłon krajowych więcej niż przed rokiem.

 

Edukacja

Wikipedia zanotowała o 49,7 tys. polskich użytkowników mniej niż w grudniu 2013 roku, strony Google - o 252,5 tys. więcej, Zadane.pl - o 992,8 tys. więcej, a strony Sciaga.pl - o 208,3 tys. mniej.

Erotyka

Redtube.com zyskał w skali roku 714,4 tys. polskich użytkowników, a Pornhub.com - 56,2 tys., natomiast Xhamster.com stracił 286,8 tys.

 

Sport

Strony Onetu i RASP zanotowały o 226,3 tys. użytkowników i 31,7 mln odsłon krajowych więcej niż rok wcześniej, a serwisy Grupy WP - o 135,3 tys. użytkowników i 4,5 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej.

Witryny Grupy Gazeta.pl przy 285,4 tys. użytkowników mniej zanotowała o 6,5 mln odsłon krajowych więcej niż w grudniu 2013 roku.

 

E-commerce

Strony Allegro i GG straciły w skali roku 787,2 tys. użytkowników i 390 mln odsłon krajowych, co wynika m.in. z wydzielenia z tego węzła stron Grupy Ceneo.pl, które w grudniu ub.r. zanotowały 6,78 mln użytkowników i 97,1 mln odsłon.

Euro.com.pl straciło w skali roku 42,6 tys. użytkowników, a witryny Empiku zyskały 285,9 tys. Dzięki przejęciu porównywarki Skąpiec.pl na czwartym miejscu pojawiła się Grupa Onet - RASP.

Styl życia

Strony Grupy WP zanotowały o 235,2 tys. użytkowników i 15,3 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej. Natomiast serwisy Onetu i RASP zyskały w skali roku 1,01 mln użytkowników i 19,6 mln odsłon krajowych, a witryny Grupy Interia.pl - 1,69 mln użytkowników i 72,9 mln odsłon.

 

Turystyka

Strony Onetu i RASP miały o 278,2 tys. użytkowników i 161,5 tys. odsłon krajowych więcej niż przed rokiem, a Rozklad-pkp.pl - o 148,8 tys. użytkowników więcej. Serwisy Grupy WP w skali miesiąca straciły 115,5 tys. użytkowników i 2,3 mln odsłon krajowych.

 

Firmowe

Serwisy Microsoftu zyskały w skali roku 50,3 tys. polskich użytkowników, Adobe.com - 1,51 mln. Witryna Orange.pl przed rokiem była jeszcze włączona do Grupy Wirtualna Polska, a w skali miesiąca 118,4 tys. użytkowników.

Nowe technologie

Grupa Wirtualna Polska po włączeniu do niej stron Grupy Dobreprogramy.pl wskoczyła na pierwsze miejsce, wyprzedzając witryny Onetu i RASP o 17 tys. użytkowników, przy czym mając 14,8 mln odsłon krajowych mniej.

Strony Grupy Interia.pl zanotowały podobne wyniki jak przed rokiem, natomiast Elektroda.pl straciła 579,2 tys. użytkowników.

 

Praca

Goldenline.pl zanotowało o 189,6 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, strony Grupy Pracuj - o 80,5 tys. użytkowników mniej i 50 tys. odsłon krajowych więcej, a LinkedIn.com - o 88,3 tys. użytkowników więcej.

 

Społeczności

Facebook w skali miesiąca zanotował minimalny spadek (o 6,1 tys. użytkowników), za to w skali roku - wzrost o 1,46 mln. Strony Google miały o 13,1 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej.

Serwisy Grupy Gazeta.pl straciły w skali roku 1,06 mln użytkowników i 20,9 mln odsłon krajowych, a strony Onetu i RASP - 1,72 mln użytkowników i 885,1 tys. odsłon.

Komunikacja

Strony Grupy WP zanotowały 7,2 tys. użytkowników mniej i 36,2 mln odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej.

Witryny Google zyskały w skali roku 492,6 tys. użytkowników, a strony Onetu i RASP straciły 201,8 tys. użytkowników, zyskując (po przejściu na nową definicję odsłony) 427 mln odsłon krajowych.

 

Mapy i lokalizatory

Strony Google zyskały w skali roku 1,06 mln polskich użytkowników, Zumi.pl przy 503,5 tys. użytkowników mniej miało o 6,7 mln odsłon krajowych więcej, a strony Targeo.pl zyskały 206,7 tys. użytkowników.

 

Hosting

Republika.pl zanotowała spadek w skali roku o 314,5 tys. użytkowników i 1,03 mln odsłon krajowych, CBA.pl - wzrost o 213,8 tys. użytkowników, a strony Google - wzrost o 348,4 tys.

Publiczne

Strony policji odwiedziło 26,6 tys. użytkowników więcej niż rok wcześniej, ZUS.pl - 16 tys. więcej, a Sejm.gov.pl - 10,7 tys. więcej.

 

Wyszukiwarki i katalogi

Serwisy Google zyskały w skali roku 1,41 mln polskich użytkowników, a Ask.com stracił 1,02 mln. Strony Panoramy Firm przy 335,5 tys. użytkowników mniej niż rok wcześniej zanotowały o 1,2 mln odsłon krajowych więcej, natomiast MSN przed rokiem był jeszcze włączony do Grupy Gazeta.pl.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online