Najpopularniejsze serwisy tematyczne w październiku 2015 roku

Prezentujemy zestawienie najpopularniejszych witryn tematycznych w Polsce (październik 2015 - Megapanel PBI/Gemius). Kto liderem w 20 kategoriach, m.in. biznes, erotyka, społeczności, sport, motoryzacja, e-commerce czy informacje?

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W tekście nie porównujemy statystyk serwisów tematycznych w ujęciu roku do roku, ponieważ jest to mało miarodajne ze względu na fakt, że w połowie br., po odniesieniu statystyk Megapanelu do zaktualizowanych danych NetTracka, prawie wszystkie serwisy zyskały po kilkanaście procent użytkowników. Ponadto niektórzy czołowi wydawcy w ciągu roku przejęli mniejsze podmioty i strony.

Pełne wyniki odwiedzalności serwisów tematycznych w październiku ub.r. podaliśmy w tym tekście.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wirtualna-polska-przed-onetem-interia-zwieksza-przewage-nad-gazeta-pl-w-gore-o2-pl ##

Biznes, finanse, prawo

Strony Grupy Wirtualna Polska z tej kategorii zanotowały o 484,9 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu br., a strony Grupy Onet-RASP - o 102,8 tys. użytkowników i 10,2 mln odsłon krajowych mniej.

Grupa Gazetaprawna.pl osiągnęła minimalny wzrost, a na czwarte miejsce z piątego awansowała Grupa Bankier.pl, po tym jak dołączono do niej ruch ze stron „Pulsu Biznesu”.

Portal Wirtualnemedia.pl odwiedziło 509,1 tys. internautów, którzy wykonali 2,9 mld odsłon krajowych.

 

Informacje i publicystyka

Serwisy Grupy Onet-RASP zyskały w skali miesiąca 327,4 tys. użytkowników i 73,7 mln odsłon krajowych, a Grupy Polska Press - 84,5 tys. użytkowników i 6,7 mln odsłon.

Natomiast witryny Grupy WP miały o 494 tys. odwiedzających i 30,8 mln odsłon krajowych mniej niż przed miesiącem.

Kultura i rozrywka

YouTube odwiedziło o 219,3 tys. polskich internautów więcej niż we wrześniu, a Bet-at-home.com - o 772,3 tys. więcej. Za to strony Grupy Onet-RASP straciły 1,16 mln użytkowników i 34 mln odsłon krajowych, a Grupy WP - 593,5 tys. użytkowników i 15,3 mln odsłon.

Na kolejnych podstronach wyniki w pozostałych kategoriach tematycznych

Motoryzacja

Z Grupy Allegro-GG wydzielono serwis otoMoto.pl, który odwiedziło w październiku 3,67 mln internautów, natomiast sekcja motoryzacyjna OLX.pl zanotowała 3,62 mln użytkowników i 303,7 mln odsłon krajowych.

Strony Grupy Onet-RASP miały o 152,2 tys. użytkowników i 9,9 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, a witryny Grupy WP - 267,2 tys. użytkowników i 6,5 mln odsłon więcej.

 

Budownictwo i nieruchomości

Serwisy Grupy Allegro-GG z tej kategorii straciły w skali miesiąca 448,1 tys. użytkowników i 15,1 mln odsłon krajowych, strony ZPR Media zyskały 160,8 tys. użytkowników i 651 tys. odsłon, a strony Grupy Polska Press - straciły 91,8 tys. użytkowników i 4,2 mln odsłon.

 

Edukacja

Wikipedię i strony edukacyjne Google odwiedziło nieznacznie więcej polskich internautów niż we wrześniu (odpowiednio o 67,8 tys. i 53 tys.).

Natomiast Zadane.pl zyskało w skali miesiąca 338,6 tys. użytkowników, a serwisy Grupy Onet-RASP - 111,2 tys. użytkowników i 3,8 mln odsłon krajowych.

Erotyka

Redtube miał o 112,9 tys. polskich użytkowników mniej niż we wrześniu, Pornhub - o 80,8 tys. więcej, a Xhamster - o 46,5 tys. więcej.

 

Sport

Strony sportowe Grupy Onet-RASP zanotowały o 715,4 tys. użytkowników i 2,5 mln odsłon krajowych mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Grupy WP - o 393,5 tys. użytkowników i 7,1 mln odsłon mniej.

Witryny Grupy Gazeta.pl straciły w skali miesiąca 163,9 tys. odwiedzających i 948 tys. odsłon, a na stronach Grupy Interia.pl 61,5 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu wykonało 1,4 mln odsłon więcej.

Duże wzrosty zanotowały strony sportowe TVP.pl (o 513 tys. użytkowników i 402 tys. odsłon krajowych) i Laczynaspilka.pl (o 176,5 tys. użytkowników).

 

E-commerce

Strony Allegro-GG i Ceneo.pl zanotowały niewielkie zmiany odwiedzalności w porównaniu z wrześniem: pierwsze miały o 84,1 tys. użytkowników mniej i 44,5 mln odsłon krajowych więcej, a drugie - o 60,7 tys. użytkowników i 3,5 mln odsłon więcej.

Grupa Wirtualna Polska, która w połowie września kupiła serwisy Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a na początku października - Allani.pl, zyskała w skali miesiąca 725,7 tys. użytkowników i 8,4 mln odsłon krajowych.

Styl życia

Serwisy Grupy WP straciły z miesiąca na miesiąc 113,8 tys. użytkowników i 24 mln odsłon krajowych, a strony Grupy Onet-RASP - 258,2 tys. użytkowników.

Witryny Grupy Interia.pl odwiedziło o 64,9 tys. internautów mniej niż we wrześniu, którzy jednak wykonali 9,3 mln odsłon krajowych więcej.

 

Turystyka

Czołowe serwisy z tej kategorii zanotowały w skali miesiąca spadki odwiedzalności: strony Grupy Onet-RASP o 168,6 tys. użytkowników i 634 tys. odsłon krajowych, Rozklad-pkp.pl - o 68,3 tys. użytkowników i 445 tys. odsłon, a Booking.com - o 179,1 tys. użytkowników.

 

Firmowe

Strony Microsoftu i MSN odwiedziło o 303,8 tys. polskich internautów mniej niż we wrześniu, sekcję firmową Orange.pl - o 442,4 tys. mniej, a strony PKO BP - o 214 tys. mniej.

Nowe technologie

Serwisy Grupy WP zanotowały o 170,7 tys. użytkowników i 2,5 mln odsłon krajowych mniej niż we wrześniu, strony Grupy Onet-RASP przy 239,5 tys. użytkowników mniej miały 3,1 mln odsłon więcej, a Elektroda.pl zyskała 241,1 tys. użytkowników.

Praca

Goldenline.pl odwiedziło o 246,7 tys. internautów mniej niż we wrześniu. Dział o pracy na OLX.pl przy 35,4 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej zanotował 931,6 tys. odsłon krajowych więcej, a strony Grupy Pracuj - przy 72,8 tys. użytkowników mniej miały 1,1 mln odsłon więcej.

Społeczności

Facebooka odwiedziło 152,9 tys. polskich internautów więcej niż we wrześniu, a serwisy społecznościowe Google - o 102,6 tys. więcej. Strony Grupy Onet-RASP zanotowały minimalny spadek odwiedzalności, witryny Grupy Gazeta.pl straciły 444,3 tys. użytkowników i 1,5 mln odsłon krajowych, a strony Grupy Interia.pl zyskały 210,2 tys. użytkowników i 8,8 mln odsłon.

Twitter miał aż o 906,9 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej.

Komunikacja

Strony WP zyskały z miesiąca na miesiąc 49,8 tys. użytkowników i 16,6 mln odsłon krajowych, witryny Google - 330,6 tys. użytkowników, a strony Grupy Onet-RASP straciły 66,4 tys. użytkowników i 2,1 mln odsłon.

Mapy i lokalizatory

Witryny Google odwiedziło o 322,8 tys. polskich internautów mniej niż we wrześniu. Zumi.pl zanotowało 83,8 tys. użytkowników mniej i 617 tys. odsłon krajowych więcej niż miesiąc wcześniej, a strony Grupy Targeo.pl - 289 tys. użytkowników mniej.

Hosting

Google zyskało w tej kategorii w skali miesiąca aż 658,7 tys. użytkowników. Republika.pl zanotowała minimalny spadek odwiedzalności, natomiast Home.pl straciło 221,4 tys. użytkowników, a Cba.pl - 91,8 tys.

Publiczne

Stronę Państwowej Komisji Wyborczej, głównie w związku z wyborami parlamentarnymi, odwiedziło 1,31 mln internautów. Serwis ZUS-u miał o 136,1 tys. użytkowników mniej niż we wrześniu, strony policji - o 46 tys. mniej, a serwis Sejmu - o 63,4 tys. mniej.

 

Wyszukiwarki i katalogi

Serwisy Google zyskały w skali miesiąca 289,5 tys. polskich użytkowników, a Ask.com - o 302,8 tys. Natomiast strony Panoramy Firm zanotowały 129,8 tys. użytkowników i 34,5 tys. odsłon krajowych mniej niż we wrześniu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Od sylwestra asystent AI w mObywatelu, a w 2026 r. portfel tożsamości cyfrowej

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Drugi sezon "8 wspaniałych" w Canal+. Premiera już dziś

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

Sezon świąteczny to szczyt sprzedaży subskrypcji streamingowych

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

W tym kraju "Gang Olsena" jest jak "Kevin" w Polsacie. I nie chodzi o Danię

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta

Te wywiady warto przeczytać. 10 mocnych rozmów na Święta