Najpopularniejsze stacje radiowe w miastach Polski (raport)

Przedstawiamy raport Radio Track Millward Brown za okres od listopada 2013 roku do kwietnia 2014 roku przygotowany dla portalu Wirtualnemedia.pl - dotyczący najpopularniejszych stacji radiowych w wybranych miastach Polski w grupie wiekowej słuchaczy od 15 do 75 lat.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

W Warszawie pozycja lidera należała do Radia ZET (wzrost z 13,8 proc. do 14,8 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowała Trójka (z 9,8 proc. do 12,5 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowała Jedynka (taki sam udział na poziomie 9,2 proc.). Na czwartą lokatę - z miejsca drugiego - spadło RMF FM (z 10,5 proc. do 7,5 proc.).

W Aglomeracji Śląskiej pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 34,4 proc. do 31,5 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowała Trójka (pomimo spadku z 8,9 proc. do 8,3 proc.). Z kolei na ostatnią pozycję podium spadło Radio Piekary (z 10,7 proc. do 7,4 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z dziesiątej - awansowało Radio Fest (z 3,2 proc. do 6,7 proc.).

W Trójmieście pozycja lidera należała do RMF FM (spadek z 17,5 proc. do 15,6 proc. udziału). Drugie miejsce przypadło Trójce (z 13,9 proc. do 13,7 proc.). Ostatnią lokatę podium zajęło Radio ZET (wzrost z 12,4 proc. do 13,4 proc.). Natomiast na czwartym miejscu uplasowały się Złote Przeboje Trefl (z 8,9 proc. do 9,7 proc.).

W Poznaniu pierwsze miejsce zajęły Złote Przeboje (spadek z 16,0 proc. do 12,5 proc. udziału). Drugie miejsce należało do Eski (z 12,8 proc. do 12,3 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowała Trójka (pomimo spadku udziału z 11,6 proc. do 11,5 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadło RMF FM (z 11,8 proc. do 11,0 proc.).

W Krakowie pierwsza lokata należała do RMF FM (spadek z 28,5 proc. do 25,5 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (wzrost z 10,5 proc. do 11,4 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowało Radio ZET (z 7,0 proc. do 7,1 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z miejsca piątego - awansowało RMF MAXXX (z 6,4 proc. do 6,7 proc.).

W Łodzi na pozycję lidera - z miejsca drugiego - awansowało RMF FM (pomimo spadku działu z 15,2 proc. do 14,2 proc.). Na drugą lokatę - z miejsca trzeciego - awansowała Trójka (z 9,7 proc. do 12,1 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca pierwszego - spadło Radio ZET (z 15,5 proc. do 11,9 proc.). Natomiast czwartą lokatę zajęła Eska (wzrost z 9,4 proc. do 11,3 proc.).

We Wrocławiu na pierwszą lokatę - z czwartej - awansowało RMF FM (z 10,6 proc. do 12,1 proc. udziału). Drugie miejsce zajęła Trójka (spadek z 11,7 proc. do 10,5 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z pierwszej - spadły Złote Przeboje Kolor (z 11,9 proc. do 10,4 proc.). Natomiast na czwartą pozycję - z miejsca trzeciego - spadła Eska (z 11,1 proc. do 8,7 proc.).

W Szczecinie pozycja lidera należała do Radia ZET (spadek z 17,6 proc. do 13,7 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło RMF FM (z 12,8 proc. do 12,6 proc.). Ostatnia pozycja podium należała do Trójki (wzrost z 12,2 proc. do 12,4 proc.). Z kolei czwartą lokatę zajęło Polskie Radio Szczecin (spadek z 11,2 proc. do 11,0 proc.).

W Bydgoszczy pierwsze miejsce zajęło RMF FM (wzrost z 22,1 proc. do 23,2 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowały Złote Przeboje Elita (pomimo spadku udziału z 11,4 proc. do 11,2 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca siódmego - awansowało Polskie Radio PiK (z 6,4 proc. do 10,2 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z piątej - awansowało Radio ZET (pomimo spadku z 10,4 proc. do 9,4 proc.).

 

W Białymstoku pozycja lidera należała do RMF FM (wzrost z 17,3 proc. do 22,0 proc. udziału). Na drugie miejsce - z ósmego - awansowało Radio Jard (z 6,0 proc. do 15,3 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca drugiego - spadła Trójka (z 14,1 proc. do 8,5 proc.). Natomiast czwartą lokatę zajęło Polskie Radio Białystok (spadek z 8,7 proc. do 8,1 proc.).

W Kielcach liderem było Polskie Radio Kielce (spadek z 18,9 proc. do 16,2 proc. udziału). Drugie miejsce zajęło RMF FM (z 14,4 proc. do 13,1 proc.). Na ostatniej pozycji podium ulokowała się Trójka (z 11,8 proc. do 9,3 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z miejsca szóstego - awansowało RMF MAXXX (z 5,7 proc. do 9,0 proc.).

 

 

W Lublinie pozycja lidera należała do RMF FM (wzrost z 12,7 proc. do 15,6 proc. udziału). Na drugie miejsce spadła Trójka (pomimo wzrostu z również 12,7 proc. do 13,3 proc.). Na ostatnią lokatę podium - z miejsca siódmego - awansowało VOX FM (z 7,9 proc. do 11,5 proc.). Z kolei na czwarte miejsce - z trzeciego - spadło Radio ZET (z 12,5 proc. do 11,4 proc.).

W Radomiu na pierwszą lokatę - z miejsca trzeciego - awansowało Rekord FM (z 15,2 proc. do 21,1 proc. udziału). Na drugą lokatę - z czwartej - awansowała Jedynka (pomimo spadku z 13,6 proc. do 13,3 proc.). Na ostatnie miejsce podium - z drugiego - awansowało Radio ZET (z 15,6 proc. do 13,0 proc.). Natomiast na czwartą lokatę - z pozycji lidera - spadła Eska (z 18,9 proc. do 11,8 proc.).

W Częstochowie pozycję lidera zajęło RMF FM (wzrost z 18,2 proc. do 18,5 proc. udziału). Drugie miejsce należało do Radia ZET (z 18,0 proc. do 18,3 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca czwartego - awansowała Jedynka (z 11,1 proc. do 13,2 proc.). Natomiast na czwartą lokatę spadła Trójka (z 14,1 proc. do 12,6 proc.).

W Toruniu na pierwsze miejsce - z drugiego - awansowało Radio Gra (z 13,4 proc. do 17,2 proc. udziału). Na drugie miejsce - z trzeciego - awansowała Trójka (z 11,8 proc. do 12,8 proc.). Na ostatnią pozycję podium - z miejsca dziesiątego - awansowało ZET Gold (z 1,8 proc. do 12,7 proc.). Z kolei na czwartą lokatę - z pozycji lidera - spadło RMF FM (z 21,1 proc. do 11,0 proc.).

Przypomnijmy, że liderem ogólnopolskiego rynku radiowego w okresie od lutego do kwietnia 2014 roku w grupie wiekowej od 15 do 75 lat było RMF FM (więcej na ten temat). Natomiast wśród sieci pierwsze miejsce należało do Eski (zobacz te dane).

Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online