Najsłabszy w historii wynik PR1, tracą też RMF FM i Radio ZET. VOX FM mocno do góry

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce w okresie od marca do maja 2014 roku należała niezmiennie do RMF FM. Radiowa Jedynka zanotowała udział poniżej 10 proc., a ogromny wzrost zanotowało VOX FM - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Udział RMF FM w okresie od marca do maja 2014 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 25,5 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,4 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl.Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem w analizowanym okresie na poziomie 15,0 proc., po spadku o 0,9 pkt. proc. Przewaga RMF FM nad Radiem ZET w analizowanym okresie wyniosła 10,5 pkt. proc.Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,7 proc., po spadku o 0,3 pkt. proc.  Po raz pierwszy od lat wynik tej anteny spadł poniżej granicy 10 proc.  Kamil Dąbrowa, dyrektor PR1, podkreśla jednak, że jego stacja pracuje na zasięg, a nie na udział w czasie słuchania.

- Jedynce zależy na liczbie osób odbierających jedną z audycji, a nie na tym aby jeden słuchacz słuchał programu non stop, gdyż przekaz PR1 (reportaże, słuchowiska, audycje dla dzieci, transmisje sportowe, publicystyka społeczno-polityczna, audycje naukowe i kulturalne) jest tak zróżnicowany, że jest to po prostu niemożliwe - mówi Wirtualnemedia.pl Dąbrowa - Słuchalność Jedynki jest niebywale stabilna.  Zasięg dzienny w ostatniej fali wynosi 10,5 proc., czyli tyle ile w trzech tegorocznych falach z czterech ostatnich - dodaje.

Z szóstego na piąte miejsce awansowała stacja VOX FM, której udział w okresie od marca do maja br. wyniósł 2,8 proc., czyli o 1,2 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej, gdy na 18 częstotliwościach wykorzystywanych obecnie przez VOX FM nadawało wówczas Radio Eska Rock. VOX FM przejęło je w grudniu ub.r. Stacja ta gra muzykę taneczną (więcej na ten temat).

- Wyniki słuchalności pokazują, że Radio VOX FM jest pozytywnie odbierane przez słuchaczy, których z miesiąca na miesiąc przybywa. Dynamika wzrostu jest rzeczywiście imponująca i na pewno można to uznać za sukces - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Piotr Rzepka, dyrektor programowy VOX FM.

grafika

 

 

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Szybka zmiana w Grupie Polsat Plus. Piotr Żak nowym prezesem Cyfrowego Polsatu

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Polsat i Bogdan Rymanowski zabrali głos ws. przyszłości. "Pojawiają się nowe pomysły"

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Dyrektor zarządzajacy obszaru online odchodzi z Eurozetu

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Mamy oświadczenie rodziny Solorza. "Kluczowa pozostaje walka o odzyskanie kontaktu z Tatą"

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń
Materiał reklamowy

Pierwsza strategia ESG w historii PFR. Jan Domanik, CSO PFR: Inwestujemy dla przyszłych pokoleń

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]

O co chodzi w sukcesji w Polsacie: kto wygrał, kto rządzi imperium? [FAQ]