Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)

Wydatki na reklamę w tradycyjnych mediach były w I kwartale br. wyższe o 2,3 proc. wobec tego samego okresu ub.r. Największy wzrost nakładów na promocję swoich marek zanotowały w tym okresie Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl Polska. Orange jako jedyny marketer z czołówki zredukował budżet reklamowy.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Natur Produkt Zdrovit, Volkswagen Group Polska i Lidl dużo więcej na reklamy, w dół Orange Polska (TOP10)
fot. Shutterstock.com

Tradycyjne media zarobiły na reklamach w I kwartale br. ponad 7,2 mld zł. Było to 2,3 proc. więcej niż w takim samym okresie ub.r. - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl przygotowanego w oparciu o dane Kantar Media (dane cennikowe, bez rabatów).

Niezmiennie największym reklamodawcą pozostaje firma farmaceutyczna Aflofarm Farmacja Polska. Przez trzy pierwsze miesiące br. zainwestowała w promocję swoich marek 572,8 mln zł, zwiększając wydatki o 16,7 proc. w skali roku. W marcu firma reklamowała m.in. odżywki Formotiva Pharma Nutricion - w ich spotach wystąpił aktor Tomasz Oświeciński.

Drugie miejsce zajmuje dystrybutor filmowy Kino Świat z inwestycjami reklamowymi w wysokości 261,8 mln zł - wyższymi rok do roku o 19,7 proc. Trzecia lokata należy z kolei do sieci dyskontów Lidl Polska, która w omawianym okresie zwiększyła wydatki o 37,9 proc., do 146,1 mln zł. W połowie marca firma zaczęła promocję, w której do zdobycia były rodzinne książki z przepisami.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/dobra-luksusowe-3-4-proc-wiecej-na-reklamy-usa-chiny-i-japonia-motorami-wzrostu ##

Wśród pozostałych czołowych reklamodawców I kwartału br. największy wzrost wydatków zanotowały firmy: Natur Produkt Zdrovit (o 62,6 proc., do 98,3 mln zł) i Volkswagen Group Polska (o 55,8 proc., do 115,2 mln zł).

O ponad jedną trzecią więcej niż rok temu przeznaczyła na reklamy firma Terg, która w minionym kwartale wydała 100,5 mln zł (wzrost o 32,4 proc.). Niewiele mniejszy wzrost (26,3 proc.) zanotowała firma farmaceutyczna USP Zdrowie - jej reklamy warte były w I kwartale br. 130,6 mln zł.

O 13,2 proc. więcej niż rok wcześniej wydał operator komórkowy T-Mobile Polska (106,7 mln zł), a Ferrero Polska przeznaczyło 118,4 mln zł, po wzroście o 9,9 proc. w skali roku.

Spośród firm obecnych w zestawieniu jedynie Orange Polska zredukował budżet reklamowy - o 23,9 proc., ze 125,2 do 95,2 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp2-z-wiekszymi-wplywami-reklamowymi-niz-tvp1-raport-za-marzec ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online