Największe stacje tracą widzów, rekordowy wynik TVN7 i TV4

W marcu 2013 roku wszystkie główne stacje telewizyjne zanotowały spadki oglądalności. Pozycję lidera wśród wszystkich widzów zajęła TVP1. Z kolei w grupie komercyjnej pierwsze miejsce należało do TVN.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, w marcu 2013 roku pierwsze miejsce wśród najpopularniejszych stacji telewizyjnych zajęła TVP1. Względem marca 2012 roku jej udział zmniejszył się o 1,14 pkt. proc. i wyniósł 14,76 proc.

Drugie miejsce zajęła TVN, której udział spadł najbardziej w zestawieniu, bowiem o 2,15 pkt. proc. do 13,33 proc. Ostatnie miejsce podium należało do Polsatu, którego wynik zmalał o 2,04 pkt. proc. do 13,05 proc. Na czwartej lokacie ulokowała się TVP2 po spadku udziału o 1,68 proc. do poziomu 11,00 proc.

Sporym wzrostem pochwalić się może zajmująca piąte miejsce w zestawieniu TVN7. Średni udział tej stacji w analizowanym okresie zwiększył się aż o 1,38 pkt. proc. do poziomu 3,52 proc.

W grupie komercyjnej 16-49 pozycję lidera zajęła TVN, której udział w marcu br. zmalał o 1,97 pkt. proc. do poziomu 14,98 proc. Drugie miejsce zajął Polsat (14,77 proc. udziału, spadek o 2,05 pkt. proc.). Ostatnie miejsce podium należało do TVP1 (11,01 proc., - 1,36 pkt. proc.). Z kolei na czwartej lokacie uplasowała się TVP2 (9,83 proc., - o 0,69 pkt. proc.).

Także wśród widzów w wieku 16-49 lat zamieszkałych w miastach pozycja lidera należała do TVN, której średni udział wyniósł tutaj 16,36 proc., po spadku o 2,72 pkt. proc. Drugie miejsce przypadło Polsatowi (13,60 proc. udziału, spadek o 1,55 pkt. proc.). Z kolei na ostatniej lokacie podium uplasowała się TVP1 (9,76 proc., - 0,42 pkt. proc.).

W marcu 2013 roku największą widownię zgromadził nadany w TVP2 serial „M jak miłość”, którego odcinek wyemitowany 12 marca br. obejrzało 7,18 mln widzów. Na drugim miejscu znalazła się „Anna German” z widownią wynoszącą 6,80 mln oglądających. W zestawieniu dwudziestu najchętniej oglądanych programów aż 12 pozycji zajęły pozycje wyemitowane przez TVP1. Cztery lokaty należały do programów TVP2, zaś dwie - do TVN i Polsatu.

 

Michał Kurdupski
Autor artykułu:
Michał Kurdupski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"