WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Natalia Hatalska: trendy, które zmienią świat w 2050 roku

Natalia Hatalska z byłymi menedżerami Wirtualnej Polski uruchomiła firmę badawczą

2016-10-06 A A A KOMENTARZE: 7 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Natalia Hatalska, ekspertka w dziedzinie analizy, prognozowania i badania trendów uruchomiła instytut forecastingowy - infuture hatalska foresight institute. Jego głównym obszarem działalności ma być prognozowanie trendów, tworzenie scenariuszy przyszłości oraz wspieranie marek, firm, instytucji w planowaniu strategicznym.

Natalia Hatalska Natalia Hatalska

- Uruchomienie instytutu zajmującego się badaniem przyszłości to dla mnie naturalna kolej rzeczy i sformalizowanie tego, czym zajmuję się od lat - mówi Natalia Hatalska, założycielka i szefowa instytutu. - Jako shadow consultant do dziś zrealizowałam co najmniej kilkadziesiąt projektów dotyczących przyszłości i prognozowania trendów dla marek z właściwe każdej branży, m.in. farmaceutycznej, ubezpieczeniowej, finansowej, handlowej czy kosmetycznej. Żyjemy dziś w czasach, kiedy wiedza na temat przyszłości i jej scenariuszy jest niezbędna dla planowania strategicznego i podejmowania lepszych decyzji. I wiedza ta powinna być dystrybuowana szeroko, a nie być zarezerwowana wyłącznie dla wąskiego grona firm, zwłaszcza technologicznych, które tę przyszłość tworzą - dodaje Natalia Hatalska.

Głównym obszarem aktywności instytutu ma być wspieranie firm, marek oraz instytucji poprzez wskazywanie najważniejszych trendów i kierunków rozwoju w danej kategorii rynkowej oraz tworzenie scenariuszy przyszłości.

Zespół nowego instytutu tworzą też Marek Gawdzik, odpowiedzialny za rozwój biznesu i Aleksandra Trapp, odpowiedzialna za badania i research. Gawdzik pełni funkcję COO i head of business development. Przez ostatnie trzy lata, do wiosny br. był chief marketing officerem w TestMeToo. Aleksandra Trapp wcześniej pracowała m.in. w Wirtualnej Polsce na czele zespołu ds. planowania mediów.

- Decyzja o uruchomieniu instytutu spowodowana była także wewnętrzną potrzebą rozdzielenia projektów komercyjnych (realizowanych na potrzeby marek i firm, z podpisanym NDA, w formie tzw. shadow consultingu) od projektów pro bono (czyli wszystkich tych, które realizuję na blogu, i których założeniem jest dzielenie się wiedzą). Im więcej realizowałam projektów komercyjnych, tym mniej miałam czasu na bloga - zdarzało mi się nie pisać przez miesiąc, półtora i bardzo mnie to uwierało. Mam nadzieję, że teraz to się zmieni, tzn. że na blogu będzie pojawiało się więcej treści (bo bloga absolutnie nie zamykam - od bloga wszystko się zaczęło i blog wciąż pełni kluczową rolę w tym, czym się zajmuję :)). Podział też jest jasny: rzeczy komercyjne, czyli np. raporty płatne, będą szły przez instytut. Na blogu wszystkie materiały będą dostępne zawsze za darmo (tak, jak było to do tej pory) - tak o powodach uruchomienia instytutu napisała na swoim blogu Natalia Hatalska.

Trzy podstawowe pola działalności infuture hatalska foresight institute to:  forecasting - prognozowanie przyszłości, scenariusze przyszłości w określonych perspektywach czasowych - najczęściej średnio- i długoterminowych; inspiracje – analiza sygnałów zmian, najważniejsze trendy w poszczególnych kategoriach rynkowych, realizacja podejścia innovation inspired by foresight; doradztwo – wspieranie marek, firm, organizacji w podejmowaniu lepszych decyzji, zwłaszcza tych dotyczących przyszłości.

Instytut pracuje według jakościowych i ilościowych metod prognozowania przyszłości. Metody dobierane są w zależności od projektu i zadania, jednak w codziennej pracy instytut wykorzystuje m.in. skanowanie środowiskowe, signals based forecasting, panel ekspercki, visioning, scenariusze przyszłości.

Pierwszym projektem zrealizowanym przez infuture hatalska foresight institute jest raport „Praca: scenariusze przyszłości”, zaprezentowany po raz pierwszy na tegorocznym Europejskim Forum Nowych Idei.

Autor: bg

Wiecej informacji: Natalia Hatalska, infuture hatalska foresight institute, Marek Gawdzik, Aleksandra Trapp

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia