SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Orange Polska ma zapłacić 13 mln zł za mylące reklamy Neostrady

Sąd Apelacyjny uwzględnił odwołanie prezesa UOKiK od wyroku w sprawie kary nałożonej na Orange Polska za kampanię reklamową Neostrady sprzed sześciu lat, natomiast oddalił apelację złożoną przez telekom. Firma ma nie tylko zapłacić 13,05 mln zł kary, lecz także o decyzji regulatora poinformować w telewizji.

Wyrok Sądu Apelacyjnego dotyczy kary nałożonej przez prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Orange Polska w sprawie kampanii reklamowej Neostrady prowadzonej od końcówki czerwca do końcówki lipca 2015 roku.

Kampania wspierała Superpromocję Neostrady i Geopromocję dla Neostrady. Według prezesa UOKiK w reklamach telewizyjnych i outdoorowych zbyt krótko i za małą czcionką zapisano informację, że klienci niemający telefonu stacjonarnego oprócz 39,90 zł miesięcznie za samą Neostradę muszą płacić 29,24 zł za utrzymanie łącza. Natomiast w spotach radiowych w ogóle nie pojawiała się taka wzmianka.

Kara zmniejszona o ponad 3 mln zł

Prezes UOKiK uznał, że nie informując o całkowitej cenie za Neostradę, Orange wprowadzał odbiorców w błąd. Nakazał zapłatę 16,31 mln zł kary oraz publikację tej decyzji na stronie internetowej operatora oraz w TVP1 (w formie 30-sekundowego spotu, który miał zostać wyemitowany trzy razy, w trzech kolejnych dniach, w godz. 17:30-19:30.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Orange Polska odwołał się od tej decyzji. Wiosną 2019 roku Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów podtrzymał ją tylko w zakresie kary pieniężnej, przy czym obniżył ją do 13,05 mln zł.

Obie strony odwołały się od tego wyroku. W połowie kwietnia br. Sąd Apelacyjny w Warszawie uwzględnił odwołanie prezesa UOKiK, nakazując Orange Polska zamieszczenie nakazanego komunikatu z jednej z czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, TVN, Polsat). Natomiast apelacja złożona przez telekom została w całości oddalona.

W połowie marca br. Sąd Apelacyjny w Warszawie utrzymał nałożoną na Orange Polska przez prezes UOKiK karę w wysokości prawie 30 mln zł. Firma została ukarana cztery lata temu za przedłużanie bez wyraźnej zgody umów dotyczących Neostrady i telefonii stacjonarnej.

W pierwszym kwartale br. Orange Polska zanotował wzrost przychodów sprzedażowych o 4,1 proc. do 2,92 mld zł, zysku operacyjnego z 88 do 116 mln zł i wyniku netto z 38 mln zł straty do 39 mln zł zysku. Liczba abonentów mobilnych telekomu zwiększyła się o 6,5 proc., a klientów internetu światłowodowego - o 38,1 proc.

Dołącz do dyskusji: Orange Polska ma zapłacić 13 mln zł za mylące reklamy Neostrady

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
więcej tego
Nawet 130 byłoby mało dla firmy o tak podłych praktykach.
odpowiedź
User
Zibi
Jak mówi przysłowie:" Chytry dwa razy traci" i zamiast wykazanego zysku 42 mln zł plus, jest 42mln zł minus za zasądzone kary. To i tak mało za takie celowe działanie z premedytacją. A byłego prezesa przenieśli w nagrodę na równorzędne stanowisko w Hiszpanii. Powinni kosztami tej kary obciążyć cały zarząd, a skończy się zapewne tym, że zwolnią kolejnych pracowników, którzy zajmują się bezpośrednio obsługą klientow i dostarczaniem uslug a za resztę zapłacą klienci.
odpowiedź
User
AW
To była jeszcze era Serca i Rozumu!!!
odpowiedź