SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix rozszerza partnerstwo z Samsungiem. Użytkownicy z dostępem do ekskluzywnych treści

Firmy Netflix i Samsung poinformowały o zacieśnieniu współpracy, w ramach której użytkownicy urządzeń koreańskiego producenta otrzymają dostęp do dodatkowych treści pochodzących z Netfliksa. Według zapowiedzi będą to ekskluzywne materiały dotyczące najbardziej popularnych seriali i filmów produkowanych przez platformę.

Pierwsze wiadomości dotyczące ściślejszej współpracy z Netfliksem Samsung podał podczas konferencji Unpacked, na której zaprezentował nowe modele swoich flagowych smartfonów.

Dodatkowe treści z Netfliksa

Netflix i Samsung współdziałały ze sobą już wcześniej, w ramach tej współpracy oferta amerykańskiego serwisu VOD pojawiła się w telewizorach Smart TV Samsunga.

Teraz zapowiedziano, że użytkownicy urządzeń mobilnych Samsunga otrzymają dostęp do dodatkowych treści pochodzących z Netfliksa.

Według planu osoby korzystające ze smartfonów koreańskiej firmy będą mogły łatwiej niż do tej pory wyszukiwać filmy i seriale dostępne w Netfliksie, a także przeglądać rekomendacje wyświetlane w wyszukiwarce oraz na platformie Samsung Daily.

Poza tym partnerzy umowy zapowiadają, że użytkownicy Samsunga otrzymają dostęp do unikalnych treści, takich jak np. materiały zdradzające kulisy produkcji najbardziej popularnych oryginalnych seriali i filmów Netfliksa. W pierwszej kolejności będą to materiały dotyczące seriali „Narcos: Meksyk”, „Szkoła dla elity”oraz „Sintonia”.

Według zapowiedzi w dalszej przyszłości pojawią się kolejne ekskluzywne treści dla użytkowników Samsunga, jednak nie jest wykluczone że ta oferta trafi także do osób korzystających ze sprzętu innych mobilnych producentów.

Nowe flagowce Samsunga

We wtorek podczas konferencji Unpacked 2020 Samsung zaprezentował nowe modele swoich flagowych smartfonów. Producent zapowiedział nową rodzinę Galaxy składającą się z modeli S20, S20+ oraz S20 Ultra wyposażonych w ekrany od 6,2 do 6,9 cala i potrójny lub poczwórny aparat fotograficzny. Droższe odmiany obsługują nadchodzącą sieć 5G. W Polsce smartfony są dostępne w przedsprzedaży od 11 lutego, zaś 13 marca 2020 r. trafią na nasz rynek. Ceny nowych flagowców Samsunga wynoszą 3949, 4399 oraz 5999 złotych.

Samsung zaprezentował także nowy smartfon Galaxy Z Flip ze składanym ekranem będący następcą modelu Galaxy Fold. Urządzenie wyposażone w wyświetlacz mający po rozłożeniu rozmiar 6,7 cala, procesor Snapdragon 855+ oraz 256 GB pamięci na dane będzie dostępny w Polsce w cenie 6600 złotych.

W rozmowach z serwsiem Wirtualnemedia.pl eksperci branży technologicznej chwalili nowe smartfony za ich możliwości fotograficzne, zarzucali jednak Samsungowi brak przełomowych rozwiązań w nadchodzących flagowcach.

Ponad 17,3 mld na oryginalne treści

W czwartym kwartale ub.r. liczba subskrybentów Netflixa wzrosła o 8,76 mln do 167,09 mln. Platforma zanotowała 5,47 mld dolarów wpływów i 587 mln dolarów zysku netto. W USA pozyskała jedynie 420 tys. nowych klientów (wobec 1,53 mln rok wcześniej), co uzasadnia rosnącą konkurencją. Podkreśla też, że „Wiedźmin” okazał się najpopularniejszym z pierwszych sezonów jej seriali.

W 2019 roku Netflix wydał na zawartość programową rekordową kwotę 15 mld dolarów - wynika z danych firmy analitycznej BMO Capital Markets. Według prognoz ekspertów serwis nie zamierza ograniczać się w przyszłości w inwestowaniu w treści. W 2020 roku może to być kwota 17,3 mld, zaś w 2028 - 26 mld dolarów.

Platforma nie ujawnia, ilu płacących użytkowników ma w Polsce. Z szacunków Amper Analysis wynika, że może ich być 800 tys. Według badania Gemius/PBI w grudniu ub.r. Netflix miał w Polsce 5,3 mln realnych użytkowników i odnotował 77 mln odsłon.

Dołącz do dyskusji: Netflix rozszerza partnerstwo z Samsungiem. Użytkownicy z dostępem do ekskluzywnych treści

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl