SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Netflix wprowadza dodatkowe logo i podwyższa ceny w USA

Serwis Netflix zapowiedział zmiany w swojej identyfikacji wizualnej - na urządzeniach mobilnych i w social mediach pojawi się ikona z literą „N”. Jednocześnie analitycy przewidują, że po podwyżce cen niektórych abonamentów w USA liczba tamtejszych użytkowników Netflixa może spaść nawet o 480 tys.

Według oficjalnego komunikatu Netflixa w jego identyfikacji wizualnej pojawi się dodatkowy element w postaci logo z literą „N”.

Nowy znak graficzny jest stylizowany na wstążkę układającą się w literę „N” i według zapowiedzi będzie on dodatkowym elementem identyfikującym firmę, przede wszystkim w wersji serwisu przeznaczonej do urządzeń mobilnych oraz w mediach społecznościowych.

Netflix podkreślił jednocześnie stanowczo, że dotychczasowy główny znak z czerwonym napisem „Netflix” pozostaje w użyciu.

Wyższe ceny, mniej subskrybentów

Nowe logo może odświeżyć nieco identyfikację wizualną marki Netflix, jednak według analityków przyszłość serwisu w USA nie wygląda najlepiej. W maju br. w wersji Netflixa przeznaczonej dla użytkowników w Stanach Zjednoczonych rozpoczęto proces podnoszenia cen abonamentów oferujących jakość HD.

Odbiorcy korzystający z abonamentów w wysokości 7,99 oraz 8,99 dol. na miesiąc będą musieli płacić taką samą wyższą stawkę - 9,99 dol. Na dotychczasowym poziomie 7,99 dol. pozostanie jedynie pakiet podstawowy nie udostępniający filmów w jakość HD.

Teraz firma analityczna Nomura Securities opublikowała prognozę z której wynika, że podniesienie cen usług Netflixa na amerykańskim rynku może spowodować rezygnację z nich przez sporą część Amerykanów.

Liczba subskrybentów Netflixa w USA, których mogą dotyczyć podwyżki wynosi ponad 27 mln. Według szacunków w nadchodzących miesiącach z dalszego opłacania usług może zrezygnować nawet 480 tys. z nich. To oznaczałoby spadek przychodów Netflixa o ok. 520 mln dol. rocznie.

Jako dodatkową konsekwencję podniesienia cen usług analitycy wskazują także mniejsze niż dotąd tempo wzrostu użytkowników Netflixa w USA w nadchodzących latach.

W polskiej wersji Netflixa wprowadzono ostatnio ceny ustalone w złotówkach. Wynoszą one, w zależności od pakietu,  34, 43 i 52 zł.

Na koniec I kwartału br. Netflix miał na całym świecie 81,5 mln użytkowników (w tym płacących 77,7 mln), przychody firmy wyniosły 1,96 mld dol. a zysk netto 27,7 mln dol.

Dołącz do dyskusji: Netflix wprowadza dodatkowe logo i podwyższa ceny w USA

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
storno
Netflix w Polsce sie nie utrzyma zbyd dlugo, za wysokie ceny.
odpowiedź
User
MAciej
Podwyższka o 1-2 dolary ma spowodować odpływ klientów ? To tak jakby w Polsce podnieść cene z 8 na 9zł :))

Potrzebują środki na rozwój, nowe produkcje itp. Bez sensu jest płacenie bardzo mało za takie serwisy bo to się przekłada na ich ofertę.

Co do cen w Polsce. Spotify chyba ma najlepszą proporcje. Czyli 10 funtów UK a w Polsce 20zł.
W Polsce właśnie koło 20zł mógłbym płacić za ten serwis...
Co do Netflixa to de facto cena zależy też od tego co w nim dostaniemy. Jak bedzie sporo tresci to i moze byc 50zł...
odpowiedź