SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

New York Times ma 8,8 mln subskrybentów cyfrowych. The Athletic dalej ze stratą

W zeszłym kwartale wydawca „New York Timesa” i The Athletic zyskał netto 240 tys. subskrybentów cyfrowych, a przychody od nich poszły w górę rok do roku o 31 proc.

Liczba subskrybentów cyfrowych koncernu The New York Times zwiększyła się o ponad 1,4 mln w pierwszym kwartale ub.r. wraz z przejęciem The Athletic. Potem nastąpiły dalsze wzrosty - w zeszłym kwartale z 8,59 do 8,83 mln.

Równocześnie wydawca systematycznie traci prenumeratorów wersji drukowanej, w ub.r. ich liczba zmalała z 780 do 730 tys.

Subskrypcje rosną dużo mocniej od reklam

Łączne przychody z subskrypcji zwiększyły się w zeszłym kwartale o 17,9 proc. do 414,1 mln dolarów. W przypadku prenumerat drukowanych nastąpił spadek o 0,6 proc. do 144,9 mln dolarów, a w obszarze cyfrowych - wzrost o 31 proc. do 269,2 mln.

Za to średni przychód od subskrybentów cyfrowych w każdym kwartale ub.r. był niższy niż przed rokiem. W zeszłym kwartale zmniejszył się o 7 proc. do 8,93 dolara.

Całorocznie wpływy subskrypcyjne poszły w górę o 14 proc. do 1,55 mld dolarów. Przychody z reklam wzrosły dużo słabiej - w całym roku o 5,2 proc. do 523,3 mln dolarów, a tylko w czwartym kwartale o 1,4 proc. do 179,2 mln.

The Athletic na minusie

Segment „The New York Timesa” zanotował w minionym kwartale wzrost wpływów o 7,3 proc. do 637,6 mln dolarów. Przychody z subskrypcji, mimo spadku prenumerat drukowanych, poszły w górę o 11 proc. do 390 mln dolarów, a te reklamowe zmalały o 1,6 proc. do 173,9 mln.

Skorygowane koszty operacyjne wzrosły jedynie o 0,8 proc. do 488,9 mln dolarów, dzięki czemu skorygowany zysk netto poszedł w górę ze 109,3 do 148,7 mln dolarów.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Natomiast The Athletic przy 29,9 mln dolarów przychodów (głównie z subskrypcji) poniósł 36,8 mln dolarów skorygowanych wydatków operacyjnych (przede wszystkim na dziennikarzy), przez co miał 6,9 mln dolarów skorygowanej straty operacyjnej.

Łączne koszty operacyjne wydawnictwa zwiększyły się w zeszłym kwartale nieco mocniej od wpływów - o 18,5 proc. do 332,1 mln dolarów. Kwotowo najbardziej w górę poszły wydatki na rozwój produktów (z 41,6 do 55,4 mln dolarów), a procentowo - na amortyzację i utratę wartości (o 53,9 proc. do 21,5 mln dolarów).

W konsekwencji zysk operacyjny zmalał z 94,1 do 93 mln dolarów, a zysk netto przypadający akcjonariuszom jednostki dominującej wzrósł z 92,4 do 93,7 mln.

Całoroczne przychody wydawnictwa poszły w górę o 14 proc. do 1,55 mld dolarów, przy wzroście kosztów operacyjnych o 16,3 proc. do 1,21 mld dolarów oraz dodatkowych wydatkach związanych z kupnem The Athletic i pracowniczymi planami emerytalnymi zysk netto zmniejszył się z 220 do 173,9 mln dolarów.

W bieżącym kwartale The New York Times spodziewa się wzrostu przychodów z subskrypcji cyfrowych o 13-16 proc, a przy spadku prenumeraty drukowanej łącznie wpływy subskrypcyjne mają zwiększyć się o 6-9 proc. W zakresie przychodów reklamowych prognozowany jest spadek o niskie kilka proc.

Koszty operacyjne mają wzrosnąć o 6-8 proc., natomiast całoroczne wydatki kapitałowe sięgnąć ok. 50 mln dolarów.

Wyniki i prognozy wydawnictwa pozytywnie przyjęli inwestorzy - na środowej sesji jego akcje drożały o ok. 12 proc. Dzięki temu kurs dalej odrabiał spadki z wiosny ub.r.

Dołącz do dyskusji: New York Times ma 8,8 mln subskrybentów cyfrowych. The Athletic dalej ze stratą

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Atletyczna atlantyda
A czy nie chodziło przypadkiem o The Atlantic?
odpowiedź
User
Wiem
A czy nie chodziło przypadkiem o The Atlantic?

Nie. The Atlantic to zupełnie inny tytuł, oryginałnie miesięcznik.
odpowiedź
User
Czytelnik
Niech News York Times i WM podadzą wartość przeciętnej subskrypcji. Żeby okazało się , że jest podobnie jak z Wyborczą w PL- 280 tys. subskrybentów, a jej sprzedaż generuje straty.
odpowiedź