„Newsweek” i „Do Rzeczy” potroiły wyniki, w dół „Wprost” (tygodniki opinii w internecie)

W ostatnim roku liczba użytkowników i odsłon serwisu „Newsweeka Polska” potroiła się, w efekcie czego umocnił się on jako lider stron internetowych tygodników opinii. Duży wzrost zanotowała też witryna „Do Rzeczy”, natomiast spory spadek - serwis „Wprost”.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

We wrześniu br. Newsweek.pl odwiedziło 1,97 mln użytkowników, którzy wykonali w serwisie 13,42 mln odsłon (w tym 1,74 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy spędził w nim średnio 9 minut i 20 sekund - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Serwis jest zdecydowanym liderem wśród stron internetowych tygodników opinii - miał we wrześniu ponad trzy razy więcej użytkowników niż witryna „Wprost” i ponad dwa razy więcej odsłon niż serwis „Polityki”. Przy czym ten ostatni, a także strony „Gościa Niedzielnego” (gosc.pl) i „Tygodnika Powszechnego” (tygodnik.onet.pl), przyciągały przeciętnego odwiedzającego na dłużej niż Newsweek.pl - odpowiednio na 9:29, 11:19 i 15:03 minuty.

Połowa witryn w zestawieniu (strony „Wprost”, „Gazety Polskiej”, „Do Rzeczy” i „Przeglądu”) nie są objęte w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonują ani jak dużo czasu spędzają w nich internauci.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-we-wrzesniu-2014-roku ##

Warto zaznaczyć, że wydawcy tygodników mają różne strategie prowadzenia ich witryn internetowych. Serwisy „Newsweeka” i „Wprost” mają charakter portali informacyjnych: oprócz zapowiedzi artykułów z drukowanych wydań pism jest w nich zamieszczanych dużo newsów i dłuższe teksty przygotowywane przez osobne zespoły redakcyjne. Pozostałe tytuły na swoich stronach skupiają się na promowaniu publikacji z wydań drukowanych, uzupełnianych w wielu wypadkach przez blogi czołowych dziennikarzy.

„Gazeta Polska” współpracuje w internecie z serwisem Niezalezna.pl, który miał we wrześniu 730,8 tys. użytkowników, a „W Sieci” (którego witrynę odwiedziło zbyt mało uczestników badania Megapanel, żeby mogły zostać oszacowane jej wyniki) - ze stronami Grupy wPolityce.pl mającymi we wrześniu 722,9 tys. użytkowników.

Odwiedzalność serwisu „Newsweeka” w skali roku potroiła się: liczba użytkowników wzrosła z 720,7 tys. do 1,97 mln, a liczba odsłon - z 4,49 do 13,42 mln. Z kolei czas spędzany na stronie przez przeciętnego odwiedzającego wydłużył się o 68,7 proc. - z 5:32 do 9:20 minuty.

Wzrost podobnego rzędu osiągnęła witryna „Do Rzeczy” mająca wielokrotnie mniej użytkowników - ich liczba zwiększyła się z 58 do 151,3 tys.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/polityka-przed-newsweekiem-tylko-tygodnik-powszechny-na-plusie-dane-za-trzy-kwartaly ##

Wyraźnie podskoczyły również statystyki stron „Polityki” i „Gościa Niedzielnego”. Pierwsza zyskała w skali roku 42 tys. odwiedzających i 2,21 mln odsłon (to 11,5 i 56,7 proc. w górę), a druga - 29,6 tys. odwiedzających i 788,1 tys. odsłon (15,8 i 25,1 proc. w górę), przy czym na obu nieznacznie zmalał średni czas przypadający na użytkowników. Z kolei witryna „Tygodnika Powszechnego” przy 131 tys. odwiedzających więcej niż przed rokiem (wzrost o 32,6 proc.) zanotowała 516,8 tys. odsłon mniej (spadek o 25,4 proc.), za to czas spędzany na niej przez przeciętnego użytkownika wydłużył się prawie trzykrotnie.

Serwis „Wprost” stracił w skali roku 230,8 tys. użytkowników (to 27,4 proc. w dół), a serwis „Przeglądu” - 35,7 tys. (32,8 proc. w dół). Ten pierwszy od maja br. nie jest już objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nieznane są w późniejszych miesiącach statystyki odsłon i czasu spędzanego przez odwiedzających.

Newsweek.pl skok w górę liczby odwiedzających zanotował z maja na czerwiec br. - we wcześniejszych miesiącach miał ich maksymalnie 1,1 mln, a w późniejszych - 1,9-2 mln. Liczba odsłon serwisu rosła bardziej harmonijnie: w listopadzie i grudniu ub.r. wynosiła ok. 6 mln, w lutym br. po raz pierwszy przekroczyła poziom 9 mln, w czerwcu zbliżyła się do 12 mln, a od lipca do września wynosiła po 13-14 mln.

Średni czas spędzany na stronie przez użytkownika w br. wynosił najczęściej ok. 9 minut miesięcznie.

Wzrost odwiedzalności serwisu „Newsweeka” w dużym stopniu wynika z zacieśnienia jego współpracy z Onetem. Udostępniona we wrześniu ub.r. wersja witryny działa już w infrastrukturze Onetu, a wybrane publikacje z niej są promowane na stronie głównej portalu. Podobnie dzieje się zresztą z serwisami innych czołowych tytułów prasowych Ringier Axel Springer Polska: „Faktu” i „Forbesa”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/serwis-newsweek-pl-stawia-na-kupony-rabatowe ##

Serwis „Wprost” zdecydowanie najwyższą odwiedzalność (916,9 tys. użytkowników) osiągnął w czerwcu, kiedy tygodnik ujawnił nagrania podsłuchanych rozmów polityków i biznesmenów, co wywołało polityczną burzę i interwencję ABW w redakcji pisma. Przypomnijmy, że w tamtym miesiącu rekordowe wyniki sprzedaży zanotowało też drukowane wydanie „Wprost” (zobacz szczegóły).

W pozostałych miesiącach br. serwis tygodnika odwiedzało zazwyczaj 600-700 tys. użytkowników. Liczba odsłon witryny od jesieni ub.r. do wiosny br. zmalała z 5,5 do 3,7 mln, a średni czas spędzany na niej przez każdego odwiedzającego wynosił 5-6 minut.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online