“Newsweek” i “Tygodnik Powszechny” z największym udziałem prenumeraty w sprzedaży

W rankingu sprzedaży kioskowej tygodników opinii liderem w maju br. był “Gość Niedzielny”, a kolejne miejsca zajęły “Polityka” i “Newsweek”. Ten drugi tytuł miały spory udział prenumeraty w sprzedaży, ale największy zanotował “Tygodnik Powszechny”

pp
pp
Udostępnij artykuł:

Z danych ZKDP opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Gościa Niedzielnego” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej Gość Niedzielny), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych, w maju br. wyniosła 130 219 egz., czyli o 11,58 proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce w rankingu sprzedaży kioskowej zajęła “Polityka” (Polityka), która pod względem sprzedaży ogółem była dopiero trzecia (więcej na ten temat). Jej wynik w analizowanej kategorii wyniósł 109 490 egz. i był prawie taki sam jak rok wcześniej. Tytuł ten zanotował natomiast spadek liczby prenumeratorów o 9,71 proc. do 9 543 egz.

Oczko niżej w zestawieniu sprzedaży kioskowej znalazł się tygodnik “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), który w rankingu sprzedaży ogółem był drugi. Różnica wynika z faktu, że aż 16 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu stanowiła prenumerata, w której rozchodziło się aż 20 763 egz. (to jednak spadek o 10,63 proc. w skali roku). Natomiast sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych “Newsweeka” w maju br. wyniosła 100 014  egz. (o 0,69 proc. więcej niż rok wcześniej).

Dystans między “Newsweekiem” a kolejnym w rankingu tygodnikiem “Sieci” (Fratria) wynosił w sprzedaży kioskowej tylko niecałe 11 tys. egz., podczas gdy w sprzedaży ogółem aż 34 tys. egz. Wynik “Sieci” w kioskach to 89 347 egz.  Oczko niżej znalazł się konkurencyjny magazyn “Do Rzeczy” (Orle Pióro) ze średnią sprzedażą kioskową na poziomie 83 292 egz.

Największy spadek sprzedaży kioskowej (aż o 90,25 proc. do 12 477 egz.) zanotowało “Uważam Rze” (Gremi Media), ale prenumerata tego tytułu spadła tylko o połowę (do 547 egz.).

Największy udział prenumeraty w sprzedaży ogółem, wynoszący aż 42 proc., ma “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). W maju br. w prenumeracie sprzedawało się 6 811 egz. tego pisma (wzrost o 3,72 proc. w skali roku), a w kioskach tylko 8 877 egz. (spadek o 4,97 proc.), co dało “TP” ostatnie miejsce w rankingu.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+