SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek Polska” i Deutsche Welle startują ze wspólnym projektem o Sierpniu’80

Z okazji rocznicy wydarzeń Sierpnia’80 redakcje tygodnika „Newsweek Polska” i Deutsche Welle ruszają ze wspólną akcją „Czas Solidarności”. W ramach projektu w serwisach internetowych obu tytułów pojawi się w sumie ponad 20 tekstów i materiałów wideo, które przybliżą wydarzenia Sierpnia 1980 roku, na które złożyły się ogólnopolskie strajki, powstanie ruchu Solidarność a w konsekwencji podpisanie Porozumień Sierpniowych.

Redakcje zamieszczą materiały historyczne ze Stoczni Gdańskiej, wspomnienia tamtych gorących miesięcy widzianych oczyma Lecha Wałęsy, a także relację Joachima Gaucka (były prezydent Niemiec).

- Nigdy wcześniej walka Polaków o wolność nie poruszyła całego świata tak bardzo, jak 40 lat temu, gdy gdańscy robotnicy wywiesili na bramie stoczni 21 postulatów i solidarnie postawili prawa człowieka przeciwko komunistycznemu reżimowi. Postanowiliśmy wrócić do tych wydarzeń, by opowiedzieć o czasie, który wstrząsnął Polską i przyniósł wielką zmianę na całym kontynencie - komentuje Tomasz Lis, redaktor naczelny tygodnika „Newsweek Polska.

Cykl „Czas Solidarności” przybliży też dziedzictwo tego ruchu robotniczego, a także pokaże jego wpływ na Europę.  - Polska walka o wolność pod przywództwem Lecha Wałęsy inspirowała wtedy i inspiruje do dziś także Niemców. Przecież pierwsza cegiełka muru berlińskiego runęła dokładnie 40 lat temu wraz z powstaniem „Solidarności” - skomentował dla „Newsweeka” Bartosz Dudek, redaktor naczelny sekcji polskiej Deutsche Welle.

 

Jak mówi Aleksandra Karasińska, redaktor naczelna serwisu Newsweek.pl, dziennikarze przyglądają się rocznicy powstania Solidarności z różnych perspektyw: historycznej, współczesnej, krajowej i zagranicznej. - Seria pogłębionych materiałów, która powstaje w ramach cyklu pokazuje fenomen "Solidarności", pokojowego ruchu antykomunistycznego, który zainspirował miliony ludzi na świecie - komentuje.  Materiały powstające w ramach cyklu będą się pojawiać co tydzień na łamach DW.com/pl  oraz Newsweek.pl.  Jako pierwsi będą mogli zapoznać się z nimi cyfrowi subskrybenci „Newsweeka”.

Według danych ZKDP w kwietniu br. średnia sprzedaż tygodnika „Newsweek Polska” wyniosła 76 559 egz. Natomiast serwis Newsweek.pl w marcu br. zanotował 2,9 mln odwiedzających, którzy wykonali łącznie 8,94 mln odsłon (według badania Gemius/PBI).

Dołącz do dyskusji: „Newsweek Polska” i Deutsche Welle startują ze wspólnym projektem o Sierpniu’80

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jac
Znowu niemiecka propaganda!?
odpowiedź
User
Marek
niezłe jądra mola, czyżby nie było polskich redakcji
odpowiedź
User
N+DW?
To tak jakby o tym pisala Komsomolskaja Prawda
odpowiedź