WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Prokuratura: działania wobec „Wprost” zgodne z prawem, także użycie siły

„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” mocno w dół

2014-06-20 A A A KOMENTARZE: 21 FORUM DRUKUJ POLEĆ

W kwietniu br. sześć tygodników opinii zanotowało spadki sprzedaży, a sprzedaż czterech pozostałych poszła do góry. Zdecydowanie najwięcej zyskał „Newsweek”, który  wyprzedził „Politykę”. Największy spadek zanotowało „Do Rzeczy”, straciły też „Wprost” i „W Sieci”.

„Newsweek” wyprzedził „Politykę”. „Do Rzeczy” mocno w dół

Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje „Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu 2014 roku wyniosła 152 227 egz., czyli o 4,13 proc. więcej niż rok wcześniej.

Na drugie miejsce z trzeciego awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). Jego średnia sprzedaż ogółem w kwietniu br. poszła do góry aż o 22,2 proc. i wyniosła 144 269 egz. W tym miesiącu ukazały się tylko trzy numery „Newsweeka” , w tym wydanie świąteczne i podwójny numer na weekend majowy. Trzeba jednak dodać, że tytuł ten w połowie września ub.r. podniósł cenę z 5 zł do 5,90 zł.

Zajmująca rok wcześniej pozycję wicelidera "Polityka” (Polityka) spadła na trzecią pozycję, a jej wynik sprzedażowy zmalał o 3,78 proc. do 124 550 egz.  Magazyn ten od połowy sierpnia ub.r. również kosztuje 5,90 zł, czyli o 90 groszy więcej niż wcześniej.

Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 81 119 egz. po spadku o 21,78 proc (tytuł ten w ciągu roku zdrożał z 3,90 zł do 5,90 zł).

O wiele więcej, bo aż 37,62 proc. stracił będący oczko niżej „Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro), notujący największy spadek w zestawieniu. W kwietniu br. sprzedawał się on średnio w liczbie 60 747 egz. Tytuł ten w czwartym miesiącu br. kosztował 4,95 zł, o 1 zł więcej niż rok wcześniej.

Drugi największy spadek zanotował tygodnik „Wprost” (AWR „Wprost”), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 21,91 proc. i wyniosła 51 660 egz. „Wprost” kosztuje obecnie 5,90 zł, rok wcześniej był o 1 zł tańszy.

Dokładnie taką samą średnią sprzedaż ogółem jak „Wprost” zanotowała też „Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Jej wynik spadł o 18,54 proc.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2014

2013

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

208986

152227

152227

200495

146839

146189

Newsweek Polska

203059

144269

144269

181945

124708

118058

Polityka

181400

124550

124550

187750

129461

129436

W Sieci

166500

81119

81119

208750

103722

103712

Tygodnik Do Rzeczy

145621

69484

60737

201250

106871

97371

Wprost

116617

121792

51660

158000

137473

66157

Gazeta Polska

129459

52226

51660

136641

63997

63418

Tygodnik Powszechny

44925

20605

20147

42000

20948

17920

Przegląd

51000

20120

20120

56200

19813

19813

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

489181

297740

297740

492312

328405

328405

Autor: PP

Wiecej informacji: Newsweek, Polityka, Do Rzeczy, sprzedaż tygodników opinii, W Sieci, Wprost, Gość Niedzielny, Gazeta Polska

Komentarze (21) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia