„Newsweek” wyprzedził „Politykę”, traci „Przekrój”

W maju liderem sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pozostał „Gość Niedzielny” przed „Uważam Rze”. Na pozycję trzecią awansował - notujący największy wzrost - „Newsweek”, który zepchnął z podium „Politykę”. Najwięcej stracił ponownie „Przekrój”.

Patryk Pallus
Patryk Pallus
Udostępnij artykuł:

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w maju 2012 roku wyniosła 150 941 egz. i była o 2,58 proc. wyższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycją z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 129 255 egz., notując wzrost o 0,01 proc. względem maja 2011 roku.

Z miejsca czwartego na trzecie awansował „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego sprzedaż ogółem wzrosła najbardziej, bo aż o 28,54 proc. i wyniosła 124 576 egz. Od końca marca br. redaktorem naczelnym tego tygodnika jest Tomasz Lis, który przechodząc ze „Wprost” do „Newsweeka” zabrał ze sobą sporą część zespołu.

Będąca rok wcześniej na pozycji trzeciej “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) znalazła się w maju br. na czwartej lokacie. Jej średni wynik zmalał o 7,3 proc. i wyniósł 121 350 egz.

Na miejscu piątym pozostał  „Wprost” (AWR „Wprost”), kierowany od lutego przez Michała Koboskę. Jednak jego średnia sprzedaż ogółem zmalała jednak aż o 14,04 proc. do 72 341 egz.

Najwięcej w piątym miesiącu br. stracił jednak ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik sprzedażowy zmniejszył się aż o 41,11 proc. i wyniósł już tylko 18 749 egz. Magazyn ten spadł z pozycji siódmej na ósmą.

Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej większy spadek zanotowało „Forum” („Polityka” Spółdzielnia Pracy). Jego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 1,35 proc.

W maju br. w porównaniu do kwietnia br. wszystkie tytuły zanotowały spadki sprzedaży ogółem, a najwięcej stracił „Przekrój” (16,55 proc.).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"