Liderem segmentu tygodników opinii pozostaje niezmiennie „Gość Niedzielny” (Instytut Gość Media). Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym 2016 roku wyniosła 136 063 egz. Było to o 3,37 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.
Na drugie miejsce (z trzeciego) awansował tygodnik „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), którego średni wynik sprzedażowy w ostatnim roku poszedł do góry o 9,41 proc. do 121 260 egz.
Podium uzupełnia „Polityka” (Polityka), która w lutym 2015 roku była druga. Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w analizowanym okresie jednak zwiększyła się o 0,24 proc. i wyniosła 115 768 egz.
Tuż za podium znalazł się tygodnik „W Sieci” (Fratria). Jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 83 061 egz., po wzroście o 10,76 proc. Oczko niżej (po awansie z szóstej lokaty) uplasował się konkurencyjny tygodnik „Do Rzeczy” (Orle Pióro), którego średni wynik poszedł do góry o 11,74 proc. do 58 505 egz.

Największy spadek w zestawieniu odnotował „Wprost” (AWR „Wprost”). Jego wynik w lutym br. wyniósł zaledwie 26 283 egz., czyli mniej aż o 61,48 proc. niż rok wcześniej. Tytuł ten w rankingu spadł z miejsca piątego na siódme.
Z kolei największym wzrostem, wynoszącym 12,53 proc., pochwalić się mógł „Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny), który był przedostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w lutym br. to 20 226 egz.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/gazeta-wyborcza-z-najwiekszym-spadkiem-sprzedazy-tylko-gazeta-polska-codziennie-na-plusie ##
W lutym br. w porównaniu do stycznia br. największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród tygodników opinii pochwalić się mogło „W Sieci”, którego wynik zwiększył się tutaj o 5,60 proc. Również i w tym ujęciu największy spadek, wynoszący 22,38 proc., odnotował „Wprost”.

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.











