SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci

„Tele Tydzień” pozostaje liderem czytelnictwa tygodników w Polsce. Z kolei wśród dwutygodników pierwsze miejsce należy do „Pani Domu” - wynika z najnowszej fali badania PBC, obejmującej okres od grudnia ub.r. do maja br.

W okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku po „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) sięgało 27,78 proc. czytelników, co oznacza spadek względem analogicznego okresu rok wcześniej o 3,08 pkt. proc.

Drugie miejsce należało do tygodnika „Życie na Gorąco” (Wydawnictwo Bauer), które w analizowanym okresie czytane było przez 17,10 proc. respondentów (wzrost o 0,22 pkt. proc.). Jest to najpopularniejszy magazyn z segmentu pism yellow.

Na podium znalazła się także poradnikowa „Chwila dla Ciebie” (także Bauer) z wynikiem na poziomie 14,20 proc. Rok wcześniej po ten tytuł sięgało 13,85 proc. czytelników.

Czwartą pozycję zajął tygodnik z przedrukami „Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś). Jego czytanie zadeklarowało 11,53 proc. pytanych, co oznacza spadek o 0,10 pkt. proc.

Najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska), po który sięgało 8,30 proc. czytelników, czyli o 0,21 pkt. proc. więcej niż rok wcześniej. Dało mu to miejsce piąte w zestawieniu ogólnym.

Dwa oczka niżej znalazł się inny tygodnik opinii, czyli „Wprost” (AWR „Wprost”), którego wskaźnik czytelnictwa spadł z 6,28 proc. do 5,99 proc.

Wirtualnemedia.pl

grudzień 2012 - maj 2013

grudzień 2011 - maj 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Tele Tydzień

27,78%

30,86%

Życie na Gorąco

17,10%

16,88%

Chwila dla Ciebie

14,20%

13,85%

Angora

11,53%

11,63%

Newsweek

8,30%

8,09%

Auto Świat

6,54%

6,53%

Wprost

5,99%

6,28%

Polityka

5,33%

5,88%

Twoje Imperium

4,75%

5,01%

To & Owo

4,64%

4,42%

Na Żywo

4,55%

4,39%

Gość Niedzielny

3,99%

3,74%

Magazyn Telewizyjny Kurier TV

3,74%

3,74%

kropka tv

3,72%

-

Rewia

3,09%

2,98%

Motor

2,72%

2,78%

Teleprogramy

2,68%

3,49%

Świat & Ludzie

2,68%

2,09%

Uważam Rze inaczej pisane

2,48%

2,88%

Super TV

2,32%

2,98%

Przekrój

2,25%

2,80%

Tele Max

1,42%

1,48%

Sieci

1,26%

-

Forum

1,18%

1,13%

Teraz

1,18%

1,15%

Tygodnik Ostrołęcki

0,73%

0,73%

Tygodnik Siedlecki

0,69%

0,75%

Panorama Leszczyńska

0,58%

0,36%

TEMI Galicyjski Tygodnik Informacyjny

0,50%

0,45%

MM Moje Miasto

0,40%

0,50%

Gazeta Regionalna

0,37%

0,68%

City

0,26%

0,31%

Anonse (wyd. pomorskie) - Tygodnik

0,17%

0,22%

Jarmark

0,13%

0,36%

Teraz Opole

0,04%

-


Po najpopularniejszy dwutygodnik w okresie od grudnia ub.r. do maja br., czyli poradnikową „Panią Domu” (Edipresse Polska) sięgało 14,54 proc. respondentów, czyli o 0,81 pkt. proc. mniej niż rok wcześniej.

Drugie miejsce zajęła - także wydawana przez Edipresse - „Przyjaciółka”, która zanotowała spadek czytelnictwa z 15,16 proc. do 13,45 proc. Z kolei na ostatniej pozycji podium uplasowała się „Tina” (Wydawnictwo Bauer), której czytelnictwo spadło o 1,03 pkt. proc. i wyniosło ono 13,08 proc.

Tuż za podium uplasował się dwutygodnik „Naj” (Wydawnictwo Bauer), który w analizowanym okresie był czytany przez 11,93 proc. respondentów. Do czerwca ub.r. magazyn ten był miesięcznikiem.

Wirtualnemedia.pl

grudzień 2012 - maj 2013

grudzień 2011 - maj 2012

PBC

Tytuł

Procent respondentów

Pani Domu

14,54%

15,35%

Przyjaciółka

13,45%

15,16%

Tina

13,08%

14,11%

Naj

11,93%

-

Viva

10,08%

10,63%

Gala

9,52%

9,38%

Z Życia Wzięte

7,96%

8,45%

Party Życie Gwiazd

7,04%

6,92%

Tele Świat

5,33%

5,24%

Show

4,72%

-

Takie jest Życie

3,82%

3,83%

Świat Seriali

3,22%

3,52%

Sukcesy i Porażki

3,15%

3,11%

Bravo

2,77%

2,67%

Bravo Sport

2,11%

2,23%

Flesz Gwiazdy & Styl

2,08%

1,67%

Grazia

1,82%

-

Relaks

1,48%

1,72%

TV14

1,24%

1,12%


Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od grudnia 2011 roku do maja 2012 roku na losowej próbie 24 210 przypadków i w okresie od grudnia 2012 roku do maja 2013 roku na losowej próbie 21 611 przypadków. Ogólnopolska próba była dobierana z operatu PESEL i realizowana do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.

W okresie od stycznia 2013 roku do maja 2013 roku nie były badane następujące tygodniki: „Anonse” (wyd. pomorskie), „Gazeta Regionalna”, „Jarmark”, „Kropka tv” i „Panorama Leszczyńska”, a w okresie grudzień 2012 - styczeń 2013 -  tygodnik „Sieci”.

Dołącz do dyskusji: „Newsweek” zyskuje czytelników, „Wprost” ich traci

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Yogidługonogi
Jak to jest, że URze sprzedaje 10% nakładu zeszłorocznego, a czytelnictwo spadło niewiele? Albo: Gość Niedzielny ma większy nakład od Newsweeka, a czytelnictwo wielokrotnie mniejsze. Może chodzi o to, że Newsweek leży w wielu kiblach jako tzw awaria i jak człowiek ma chwilę, to rzuca okiem, zanim wydrze kartkę?
odpowiedź
User
do Yogiego kompensującego sobie nieudane życie
Ja chodzę do toalet. Jak ktoś chodzi do kibli to i wypowiedzi na takimże poziomie produkuje.
odpowiedź
User
yotina
co to za idiotyczne badania? Świadcza tylko o rozpoznawalności marki, a nie czytelnictwie. Co to za bzdury powymyslane dla "mądrych" domów mediowych i klientów, zeby dawać reklamy i dokumentować to takimi własnie badaniami. Wszyscy właściwie zgodnie twierdzą, że te badania sa do niczego, ale potrzebne do wciskania ciemnoty klientom-reklamodawcom.
odpowiedź