SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat

W marcu 2016 roku pozycję lidera oglądalności w segmencie kanałów dziecięcych ex aequo zajęły Nickelodeon i TVP ABC. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Polsat JimJam, a najwięcej stracił teleTOON+.

fot. Shutterstock.comfot. Shutterstock.com

Średni udział liderujących kanałów: Nickelodeon i TVP ABC w marcu 2016 roku wyniósł 0,78 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

W porównaniu do marca 2015 roku wynik Nickelodeon zwiększył się o 4 proc., a stacja ta na pozycję lidera awansowała z miejsca drugiego. Z kolei udział TVP ABC zmalał o 4,88 proc., kanał ten był liderem rok wcześniej.

Ex aequo drugie miejsce ze średnim udziałem na poziomie 0,55 proc., zajęły dwie stacje: Cartoon Network, który awansował z miejsca czwartego (wynik tej anteny w analizowanym okresie jednak zmniejszył się o 5,17 proc.) i Disney Junior (w dół o 11,29 proc.).

Największym wzrostem udziału, wynoszącym 46,67 proc., pochwalić się mogła stacja Polsat JimJam, której udział poszedł do góry do 0,22 proc. (kanał ten awansował z miejsca 12. na 8.).

Z kolei największy spadek odnotował teleTOON+, który w zestawieniu był ostatni. W badanym okresie wynik tego kanału zmniejszył się bowiem o 41,67 proc. do 0,07 proc. udziału.

Stacja

Wszyscy 4+

marzec 2015

marzec 2016

SHR%

SHR%

Nickelodeon

0,75%

0,78%

TVP ABC

0,82%

0,78%

Cartoon Network

0,58%

0,55%

Disney Junior

0,62%

0,55%

Nick Jr

0,34%

0,48%

MiniMini

0,40%

0,39%

Disney XD

0,26%

0,28%

Disney Channel

0,32%

0,26%

BBC Cbeebies

0,23%

0,23%

Polsat JimJam

0,15%

0,22%

Boomerang

0,26%

0,21%

Nickelodeon HD

0,23%

0,21%

teleTOON+

0,12%

0,07%

Wśród dzieci mających od 4 do 12 lat pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2015 roku należało do TVN. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2015 roku zwiększył się o 1,11 proc. i wyniósł 10,03 proc.

Na drugim miejscu uplasował się Polsat, którego udział wzrósł o 6,35 proc. i wyniósł 9,55 proc.  Trzecie miejsce (po awansie z piątego) zajął kanał Puls 2, zyskujący 32,85 proc. do 7,36 proc. To naziemna stacja, która nadaje wielogodzinne pasmo dla dzieci.

Oczko niżej znalazł się Nickelodeon, który spadł z miejsca trzeciego - będący najwyżej w zestawieniu kanał dziecięcy. Jego udział jednak wzrósł o 6,14 proc. do 6,57 proc.

Pierwszą piątkę, po spadku z czwartej lokaty, uzupełnia stacja TVP ABC. Kanał ten zanotował stratę udziału o 17,05 proc. do 5,01 proc.

W pierwszej dziesiątce rankingu uplasowały się jeszcze takie stacje dziecięce, jak: Cartoon Network (4,87 proc. udziału; w dół o 9,48 proc.), Nick Jr (4,52 proc. udziału; do góry o 97,38 proc.) i Disney Junior (3,50 proc.; - 22,39 proc.).

Warto dodać, że w top 25 znalazły się wszystkie kanały dziecięce dostępne na rynku.

Stacja

Wszyscy 4-12

marzec 2015

marzec 2016

SHR%

SHR%

TVN

9,92%

10,03%

Polsat

8,98%

9,55%

TV Puls 2

5,54%

7,36%

Nickelodeon

6,19%

6,57%

TVP ABC

6,04%

5,01%

Cartoon Network

5,38%

4,87%

Nick Jr

2,29%

4,52%

TV4

3,42%

3,55%

TVP1

4,18%

3,54%

Disney Junior

4,51%

3,50%

TVP2

3,70%

3,49%

MiniMini

2,99%

2,68%

Disney XD

2,03%

2,34%

TV Puls

3,93%

2,34%

Nickelodeon HD

1,66%

1,79%

BBC Cbeebies

1,75%

1,76%

TVN7

1,79%

1,69%

Disney Channel

2,48%

1,66%

Boomerang

2,33%

1,59%

TV6

1,00%

1,28%

TTV - Twoja Telewizja

0,78%

1,23%

Polo TV

1,00%

1,16%

Polsat 2

0,80%

0,99%

Polsat JimJam

0,71%

0,85%

teleTOON+

1,04%

0,62%

Polsat Film

0,33%

0,51%

TVP Rozrywka

0,23%

0,51%

Eska TV

0,81%

0,50%

Fokus TV

0,25%

0,49%

TVP INFO

0,43%

0,49%

TVP Seriale

0,54%

0,46%

Discovery

0,24%

0,44%

Polsat Play

0,48%

0,42%

TVN Style

0,41%

0,42%

TVN Turbo

0,31%

0,40%

ATM Rozrywka

0,37%

0,39%

TVN24

0,46%

0,39%

Stopklatka

0,30%

0,38%

Polsat News

0,23%

0,37%

TVP HD

0,18%

0,29%

 

Dołącz do dyskusji: Nickelodeon i TVP ABC na czele stacji dziecięcych, TVN liderem wśród dzieci w wieku 4-12 lat

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Polo
"[...]pierwsze miejsce wśród wszystkich stacji telewizyjnych w Polsce w 2015 roku należało do TVN. Udział tego kanału w rynku telewizyjnym względem marca 2015 roku zwiększył się o 1,11 proc. i wyniósł 10,03 proc. Na drugim miejscu uplasował się TVN..." - tu wkradł się błąd, chodzi o Polsat na drugim miejscu.
odpowiedź