SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nie bądź leszczem, wygraj z kleszczem!

W kwietniu i maju 2009 Media Contacts przeprowadziło dla Frontlineniestandardową kampanię pod hasłem "Zabij kleszcza", docierając doponad 15 milionów polskich internautów i generując niemal 138milionów kontaktów z reklamą.

Opis sytuacji:
Na rynku produktów dla zwierząt panuje ostra konkurencja. Dotyczyto szczególnie preparatów do pielęgnacji i ochrony przed pchłami ikleszczami, które cechuje wysoka sezonowość. Dodatkowo, badaniawykazały, iż dla właścicieli psów i kotów marka produktu nie graroli. Tego typu preparaty są bowiem nabywane rzadko (raz lub dwarazy w roku) a nabywcy nie są lojalni wobec marki.

Wyzwanie:
Celem działań był wzrost świadomości produktów sprzedawanych podmarką Frontline (preparaty dla zwierząt domowych przeciw pchłom,kleszczom i wszołom), co pociągnęłoby za sobą wzrost sprzedaży.Dodatkowym celem było pozyskanie bazy 10 tysięcy adresówe-mail.

Pomysł:
W kampanii postawiono przede wszystkim na interakcję z markąpoprzez rozrywkę, aby jak najskuteczniej zwiększyć jej świadomość wgrupie docelowej. Kolejnym elementem było wywołanie pozytywnychemocji i wzbudzenie sympatii do marki, dzięki czemu miała się staćbardziej rozpoznawalna i zapamiętywana. Kluczem było wyróżnieniesię, aby w momencie podejmowania decyzji, nabywcy wybieralipreparaty Frontline, a nie marek konkurencyjnych.

Realizacja:
W kampanii wykorzystano zarówno media zasięgowe (portalspołecznościowy Nasza-Klasa, Gazeta.pl, wyszukiwarkę Google), jakrównież strony niszowe, dedykowane miłośnikom psów i kotów.Specjalnie do celów kampanii uruchomiony został kanał z filmamipromocyjnymi Frontline w serwisie youtube. Wykorzystano takżereklamę video w Google oraz działania z zakresu mobile marketing(reklamy kierowane na telefony komórkowe). Ponadto, stworzonazostała gra flashowa "Zabij kleszcza" (www.zabijkleszcza.pl/gra), wktórej zadaniem gracza było unicestwianie pcheł i kleszczy, aby niedostały się na sierść pupila - dla najlepszych graczy ufundowanonagrody w postaci karmy dla psów i kotów.

frontlineyoutube



frotlineonet




Rezultaty:

Kampania cieszyła się bardzo dużym zainteresowaniem iprzychylnością internautów - działania reklamowe znalazły oddźwiękw postaci licznych wpisów użytkowników na blogach i forach. Owysokiej skuteczności kampanii świadczą także rekordowe wskaźnikiCTR, przekraczające kilkadziesiąt razy średnią dla kampaniidisplayowych. Za opracowanie wszystkich kreacji odpowiedzialna byłaagencja 62weeks.

W wyniku działań online stronę firmową Frontline (www.zabijkleszcza.pl) odwiedziłoponad 3 miliony Internautów. Ponad 500 tysięcy zagrało w gręreklamową, a 110 tysięcy zostawiło swoje adresy e-maildziesięciokrotnie przekroczyło pierwotny cel. Do dużego sukcesukampanii przyczyniło się niestandardowe podejście do planowaniamediów oraz nawiązanie interakcji z użytkownikami. Pozabezpośrednimi celami kampanii - czyli wzrostem świadomości markioraz stworzeniem bazy potencjalnych klientów- udało się podwoićsprzedaż w stosunku do analogicznego okresu w roku 2008.

najnowsze wiadomości

Dołącz do dyskusji: Nie bądź leszczem, wygraj z kleszczem!

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl