SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Nielsen otwiera dział Esports do analiz globalnego rynku e-sportowego

Firma Nielsen uruchomiła wewnętrzny oddział o nazwie Nielsen Esports, którego zadaniem będzie analiza rozmiarów i potencjału segmentu elektronicznego sportu. Na czele Nielsen Esports staną Nicole Pike i Stephen Master, a w zespole doradców znajdą się przedstawiciele największych inwestorów w obszarze e-sportu.

Article

Jak tłumaczy Nielsen obecnie dane na temat segmentu e-sportowego na świecie są rozproszone i mało precyzyjne. Np. według niektórych źródeł wartość rynku elektronicznego sportu osiągnęła w ub.r. ok. 490 mln dol., według innych zaś była dwukrotnie wyższa. Zgodnie z jednymi statystykami obecnie mężczyźni stanowią 85 proc. widowni e-sportu, inne zaś podają ten udział na poziomie 56 proc.

Według Nielsena nie ma wątpliwości, że ekosystem sportu elektronicznego jest na początkowym etapie dynamicznego rozwoju i w przyszłości stanie się atrakcyjnym rynkiem dla wielu graczy - inwestorów, sponsorów, mediów czy reklamodawców.

Dlatego firma postanowiła zająć się kompleksową oceną obecnego stanu globalnej sceny e-sportowej i jej potencjałem, a w przyszłości także bieżącym monitoringiem tego obszaru i dostarczaniem wiarygodnych danych klientom Nielsena.

Na razie nie wiadomo kiedy Nielsen będzie dysponował pierwszymi wynikami swoich analiz. Zespołem Nielsen Esports mają pokierować wspólnie doświadczeni menedżerowie Nielsena - Nicole Pike i Stephen Master. W zespole doradców znajdą się przedstawiciele największych inwestorów w obszarze e-sportu, m.in. Amazona, Twitcha, Facebooka, Twittera, Blizzarda oraz ligi ESL.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Nielsen otwiera dział Esports do analiz globalnego rynku e-sportowego

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing