WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Tok FM, Vox FM i RMF Classic z największymi wzrostami wpływów reklamowych

Gorący temat

Po reportażu TVN o neonazistach: wg „Sieci” rząd reaguje przesadnie, „Wiadomości” wytyknęły „podwójne standardy Brukseli”

0

Niemal 3 mln spotów reklamowych w polskich stacjach w listopadzie (raport)

2017-12-06 A A A KOMENTARZE: 1 FORUM DRUKUJ POLEĆ

Cennikowe wpływy reklamowe telewizji w listopadzie 2017 roku były o 14 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Liderem przychodów z reklam był Polsat, a najwięcej na spoty telewizyjne wydała firma Pharmacia.

Niemal 3 mln spotów reklamowych w polskich stacjach w listopadzie (raport)

W zeszłym miesiącu polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 2,78 mln spotów reklamowych, o 13,88 proc. więcej, niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Trwały one 17,22 tys. godzin (rok wcześniej czas ten wyniósł 14,99 tys. godzin).

Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły łącznie 3,04 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 13,93 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 538,15 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 21 proc. wyższe, niż w analogicznym okresie rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 15,99 proc. do 373,10 mln zł.

Podium uzupełnia TVP2 (163,05 mln zł; wzrost o 34,12 proc.), która wyprzedziła TVP1 (151,54 mln zł; + 9,82 proc.).

Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się Czwórka z wpływami na poziomie 91,65 mln zł i wzrostem o 29,35 proc.

18. miejsce zajął kanał 4fun.TV, który zanotował największy wzrost w top 20 - wynoszący 354,62 proc. do 33,06 mln zł.

Z kolei najwięcej straciła Stopklatka TV, której wpływy zmniejszyły się o 32,53 proc. do 46,91 mln zł.

Najwięcej na reklamę w telewizji - 101,06 mln zł - w listopadzie 2017 roku wydała firma Pharmacia. Jej wydatki wzrosły rok do roku o 21,90 proc. Kolejne miejsca zajęły: Aflofarm (89,80 mln zł; do góry o 22,39 proc.) i Polpharma (80,37 mln zł; + 42,80 proc.).

Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów dawanych reklamodawcom, które mogą wynosić nawet 70-80 proc. Wyliczenia Nielsen Audience Measurement nie biorą pod uwagę również różnych modeli sprzedaży czasu reklamowego. Część reklam sprzedawana jest nie z cennika (są tam ceny za spot w konkretnym bloku), ale reklamodawca płaci za realną widownię, która oglądała w tym czasie daną stację telewizyjną.

Autor: Michał Kurdupski

Wiecej informacji: rynek reklamy telewizyjnej, wpływy, wydatki

Komentarze (1) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Praca - WirtualneMedia