Charytatywny blok na antenie Polsatu nadany został o godz. 18.45, czyli tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” i trwał 12 i pół minuty. Średnia widownia wszystkich spotów pokazanych w tym czasie wyniosła 4,98 mln osób, co przełożyło się na 31,64 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 36,45 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 34,66 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przynajmniej przez jedną minutę 13. Mikołajkowy Blok Reklamowy oglądało 6,07 mln osób.
Poza anteną Polsatu blok oglądać można było też w internecie - na stronie ipla.tv oraz w aplikacji ipla na komputery, tablety oraz smartfony i wybrane telewizory Smart TV.

Cała zebrana od reklamodawców w ramach akcji kwota wyniosła 1,25 mln zł. Zostanie ona przekazana na leczenie i rehabilitację dzieci, podopiecznych Fundacji Polsat.
Do oglądania tegorocznego Mikołajkowego Bloku Reklamowego zachęcały w tym roku spoty promocyjne, emitowane na antenie głównego Polsatu i jego kanałów tematycznych. Świętego Mikołaja, w którego wcielił się aktor Krzysztof Kowalewski, wspomagali dziennikarze związani z Telewizją Polsat: Dorota Gawryluk, Monika Zalewska, Beata Cholewińska, Karolina Szostak, Jarosław Gugała, Dariusz Ociepa oraz Bartosz Kwiatek. Filmy przygotował nadawca we własnym zakresie. Wyreżyserował je Mariusz Palej, a producentem był Krzysztof Hansz.
Dla porównania, średnia oglądalność 12. Mikołajkowego Bloku Reklamowego pokazanego rok temu była o 1,09 mln osób wyższa - wyniosła ona 6,07 mln widzów. Wówczas na rzecz Fundacji Polsat udało się zebrać kwotę 1,57 mln zł.

W ciągu dotychczasowych trzynastu edycji Mikołajkowego Bloku Reklamowego udało się zebrać ponad 16,3 mln zł.
Swoją akcję charytatywną „Reklama Dzieciom” zorganizuje w tym roku też TVP1. Specjalny blok pokaże 25 grudnia br. po „Wiadomościach”.











