Nowa WP.pl z rekordem, liderem Onet, Gazeta.pl przed o2.pl (strony główne portali)

We wrześniu br. udostępniona w nowej wersji strona główna WP.pl zanotowała rekordowo dużo użytkowników i najwyższy jak dotąd średni czas korzystania przez odwiedzających. Zdecydowanym liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon (a także krajowych odsłon mobilnych) pozostaje strona główna Onet.pl, natomiast spadek liczby odwiedzających zanotowała strona o2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Stronę główną Onetu we wrześniu br. odwiedziło 9,62 mln użytkowników (real users), którzy wykonali na niej 833,09 mln odsłon, w tym 126 mln krajowych odsłon mobilnych, a każdy spędził na niej średnio godzinę i 40:17 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Onet jest liderem pod względem liczby użytkowników i odsłon, wyprzedzając we wrześniu WP.pl o 406,4 tys. real users, 181,8 mln odsłon i 42,2 mln krajowych odsłon mobilnych. Za to strona główna WP.pl zanotowała najdłuższy średni czas przypadający na przeciętnego użytkownika - dwie godziny i 50 sekund. Jest to zresztą jej rekordowy wynik - we wcześniejszych miesiącach nie przekraczała półtorej godziny, natomiast strona główna Onetu w styczniu br. osiągnęła 119:48 minuty (szczegóły w dalszej części tekstu).

Przypomnijmy, że strona główna WP.pl z początkiem września została udostępniona w mocno zmienionej formie (zobacz szczegóły), czemu towarzyszyła szeroko zakrojona kampania reklamowa pod hasłem „Wszystko, co ważne, dzieje się w Polsce. W Wirtualnej Polsce” (więcej o tym). Onet nową odsłonę swojej strony głównej udostępnił w drugiej połowie października (więcej na ten temat).

Z kolei strona główna Interii - wyraźnie zmodyfikowana w połowie września (przeczytaj o tym więcej) - w tamtym miesiącu zanotowała 4,05 mln użytkowników, 245,9 mln odsłon (w tym 28 mln krajowych odsłon mobilnych) oraz godzinę i 3:04 minuty przypadające na przeciętnego odwiedzającego.

Strona Gazeta.pl przyciągała użytkowników na dłużej niż Interia (średnio na 90 minut i 13 sekund), przy czym miała zdecydowanie mniej odwiedzających i odsłon - odpowiednio 2,71 mln i 145 mln.

Strona główna o2.pl osiągnęła najniższe wyniki w każdym wskaźniku (jeśli chodzi o użytkowników, to straciła do Gazeta.pl tylko 36,2 tys.) oprócz krajowych odsłon mobilnych, których miała o 3,36 mln więcej niż Gazeta.pl.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/onet-i-rasp-przed-allegro-i-gg-traca-google-i-facebook-rekord-tvn-megapanel-z-wrzesnia ##

W skali roku strony główne w większości osiągnęły spore wzrosty liczby użytkowników i odsłon. I tak Onet zyskał 906,1 tys. odwiedzających i 90,1 mln odsłon (to 10,4 i 12,1 proc. w górę), a WP.pl - 981,2 tys. i 142,1 mln (11,9 i 27,9 proc. w górę). Na tej pierwszej stronie czas spędzany przez średniego użytkownika zmalał o 10:07 minuty (9,2 proc. w dół), a na drugiej wzrósł o 42:44 minuty (54,7 proc. w górę).

Interia.pl zanotowała wzrosty o 239,9 tys. użytkowników i 32,7 mln odsłon (czyli o 6,3 i 15,3 proc.), a Gazeta.pl - o 398,4 tys. i 22,3 mln (czyli o 17,2 i 18,1 proc.). Pierwsza z tych stron przyciągała odwiedzających o 2:53 minuty krócej niż rok wcześniej (4,3 proc. w dół), a druga - o 2:19 minuty dłużej (2,6 proc. w górę).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-we-wrzesniu-2014-roku ##

Za to strona główna o2.pl straciła w skali roku 292,6 tys. użytkowników (to spadek o 9,8 proc.), notując jednocześnie wzrosty liczby odsłon (o 6,6 mln, czyli 8,5 proc.) i średniego czasu na użytkownika (o 6:55minuty, czyli 22 proc.).

W skali miesiąca strony główne zanotowały nieznaczne zmiany liczby odwiedzających, nieprzekraczające 2 proc. Onet stracił 74,1 tys., Gazeta.pl - 53,5 tys., natomiast WP.pl zyskała 41,3 tys.

Za to WP.pl zanotowała o 57,2 mln odsłon mniej niż w sierpniu (8,1 proc. w dół), a Onet zyskał 53,1 mln (6,8 proc. w górę).

Na wszystkich stronach głównych użytkownicy spędzili średnio więcej czasu niż przed miesiącem. W przypadku WP.pl wzrost wyniósł 33:23 minuty.

Strona główna Onetu w marcu br. po raz pierwszy przekroczyła poziom 9 mln odwiedzających, a w lipcu miała ich rekordowe jak dotąd 9,79 mln. Najwięcej odsłon zanotowała w styczniu i marcu br. (851,5 i 864,6 mln), a we wrześniu znów przekroczyła poziom 800 mln.

Czas przypadający na średniego użytkownika od września ub.r. do marca br. wynosił ponad 108 minut (z rekordowymi 119:48 w styczniu), a potem tylko w maju i wrześniu br. wynosił ponad 100 minut.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/grupa-wp-traci-w-mobile-u-onet-i-rasp-z-duzym-wzrostem-interia-z-onetem-liderami-w-audio-wideo ##

Na drugiej podstronie szczegółowe wyniki w ciągu roku stron głównych WP.pl, Interia.pl, Gazeta.pl. i o2.pl

Strona główna WP.pl od września ub.r. do kwietnia br. miała po 8,1-8,4 mln odwiedzających miesięcznie, po czym w czerwcu zbliżyła się do poziomu 9 mln, a we wrześniu osiągnęła rekordowe jak dotychczas 9,22 mln. Najwięcej odsłon notowała od maja do sierpnia br. - od 668 do 708,5 mln.

Natomiast przeciętny czas spędzany na stronie przez użytkowników gwałtownie wzrósł we wrześniu - do 120 minut, podczas gdy wcześniej wynosił 78-90 minut.

 

Strona główna Interii w styczniu br. pierwszy raz zanotowała ponad 4 mln odwiedzających, a w kolejnych miesiącach oprócz lutego i kwietnia utrzymywała się na tym pułapie, w czerwcu i lipcu osiągając rekordowe 4,1 mln.

Najwięcej odsłon na stronie wykonano w styczniu i marcu br. - 260,4 mln i 270,3 mln, natomiast najmniej - 213,2 mln - we wrześniu ub.r.

Średni czas przypadający na użytkownika, poza styczniem i marcem br. z rekordowymi ponad 70 minutami, wynosił 61-68 minut.

 

Stronę główną Gazeta.pl w II połowie ub.r. i na początku br. odwiedzało po 2,2-2,3 mln użytkowników miesięcznie, po czym w kwietniu i maju ich liczba zmalała do 2,1 mln, za to w kolejnych miesiącach podskoczyła do 2,7 mln. Jednocześnie witryna notowała rekordowo dużo odsłon - w ostatnich trzech miesiącach 139,4-145 mln.

Ze strony przeciętny użytkownik korzysta przez ok. 85-90 minut miesięcznie, a ponad 90 minut zanotowano w styczniu, marcu i maju br.

 

Strona główna o2.pl jesienią ub.r. miała po ok. 3 mln użytkowników miesięcznie, natomiast od marca br. - 2,7-2,8 mln (a w kwietniu tylko 2,2 mln). Nie zmieniła się natomiast liczba odsłon wykonywanych w witrynie, oscylująca wokół 80 mln miesięcznie (w styczniu br. było to 89,1 mln, a w maju - 91,1 mln, za to w marcu i kwietniu zdecydowanie mniej).

We wrześniu br. strona osiągnęła najdłuższy w ostatnim roku średni czas przypadający na użytkownika - 38:17 minuty, wobec 24:45 minut w marcu i 16:56 minut w kwietniu.

 

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji