SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Nowy cennik TVP: 96 tys. zł za spot przed „M jak miłość”

Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień. Najdroższe są spoty przed serialem „M jak Miłość” w TVP2 oraz prognozą pogody i wiadomościami sportowymi w TVP1.

We wrześniowym cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 spoty są średnio o 19 proc. droższe niż rok wcześniej. Przedstawiciele Biura Reklamy Telewizji Polskiej wyjaśniają, że wynika to z większej liczby premier w ramówkach, np. nowe odcinki „M jak Miłość” będą emitowane trzy, a nie dwa razy w tygodniu, pojawią się też kolejne odsłony „Tancerzy” i „Dr House”. Z kolei w TVP Info cennik reklamowy jest średnio o niecałe 10 proc. wyższy niż we wrześniu 2009 roku.

Właśnie za reklamy przed premierowymi odcinkami serialu „M jak Miłość” – które będą nadawane przez TVP2 w drugiej połowie września w poniedziałki, wtorki i środy ok. 20:45 – cennikowo trzeba zapłacić najwięcej – 96 tys. zł za 30-ekundowy spot. Natomiast półminutowe reklamy po tych odcinkach kosztują 90 tys. zł. Jednocześnie ceny bloków przy premierowych odsłonach tego serialu mocno wzrosły w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku. Wtedy za 30-sekundowy spot przed nowym odcinkiem „M jak Miłość” trzeba było zapłacić 79 lub 67 tys. zł, a po nim – 68 lub 70 tys. zł.

Z kolei w TVP1 najwięcej trzeba wydać na reklamy przed prognozą pogody i serwisem sportowym po głównym wydaniu „Wiadomości”. 30-sekundowy spot przed prognozą pogody w niedziele i przed wiadomościami sportowymi w poniedziałki kosztuje cennikowo 80 tys. zł. Niewiele tańsze są bloki przed serwisem sportowym w pozostałe dni tygodnia – cena półminutowej reklamy wynosi w nich najczęściej 76 lub 75 tys. zł, a tylko w niektóre dni spada poniżej 70 tys. zł. Z kolei za 30-sekundowy spot przy prognozie pogody od poniedziałku do soboty trzeba zazwyczaj zapłacić 61-65 tys. zł. Tymczasem we wrześniu ubiegłego roku najdroższe spoty przed serwisem sportowym w TVP1 kosztowały 56,5 tys. zł, a te przed prognozą pogody – 56 tys. zł.

Od 10 do 12 września TVP1 pokaże w wieczornym prime timie po 20:00 festiwal w Opolu. Ceny 30-sekundowych reklam przy tych transmisjach wynoszą od 50 do 65 tys. zł. Natomiast za takie spoty po premierowych odcinkach serialu „Barwy szczęścia” (w poniedziałki, wtorki i środy w TVP2) trzeba zapłacić 75 tys. zł.

Zdecydowanie tańsze są reklamy w TVP Info. Najdroższe spoty – w niektóre dni w paśmie wspólnym między 21:30 a 23:00 – kosztują cennikowo niespełna 3,8 tys. zł.

Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień 17 sierpnia, oferując sprzedaż cennikową z oferty tunelowej i z dopłatą za prebuking. 18 i 19 sierpnia można wykupywać reklamy według standardowego cennika, 20 sierpnia – pakiety premium i ratingowe, a od 23 sierpnia – zwykłe pakiety.
 

Dołącz do dyskusji: Nowy cennik TVP: 96 tys. zł za spot przed „M jak miłość”

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
walter
tanio jak w barszcz ;)
Jakby można bylo przerywać ten serial reklamami to wtedy cena wzrosłaby do 130 tys. zł
odpowiedź
User
mar
i po co im jeszcze abonament
odpowiedź
User
marioo
abonament to haracz od obywateli. Ciekawe, że stacja komercyjna potrafi utrzymać się bez abonamentu. Odchudzić TVP lub w częsci sprywatyzować w ten postkomunistyczny moloch!!!
odpowiedź