Nowy cennik TVP: 96 tys. zł za spot przed „M jak miłość”

Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień. Najdroższe są spoty przed serialem „M jak Miłość” w TVP2 oraz prognozą pogody i wiadomościami sportowymi w TVP1.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:

We wrześniowym cenniku reklamowym TVP1 i TVP2 spoty są średnio o 19 proc. droższe niż rok wcześniej. Przedstawiciele Biura Reklamy Telewizji Polskiej wyjaśniają, że wynika to z większej liczby premier w ramówkach, np. nowe odcinki „M jak Miłość” będą emitowane trzy, a nie dwa razy w tygodniu, pojawią się też kolejne odsłony „Tancerzy” i „Dr House”. Z kolei w TVP Info cennik reklamowy jest średnio o niecałe 10 proc. wyższy niż we wrześniu 2009 roku.

Właśnie za reklamy przed premierowymi odcinkami serialu „M jak Miłość” – które będą nadawane przez TVP2 w drugiej połowie września w poniedziałki, wtorki i środy ok. 20:45 – cennikowo trzeba zapłacić najwięcej – 96 tys. zł za 30-ekundowy spot. Natomiast półminutowe reklamy po tych odcinkach kosztują 90 tys. zł. Jednocześnie ceny bloków przy premierowych odsłonach tego serialu mocno wzrosły w porównaniu z wrześniem ubiegłego roku. Wtedy za 30-sekundowy spot przed nowym odcinkiem „M jak Miłość” trzeba było zapłacić 79 lub 67 tys. zł, a po nim – 68 lub 70 tys. zł.

Z kolei w TVP1 najwięcej trzeba wydać na reklamy przed prognozą pogody i serwisem sportowym po głównym wydaniu „Wiadomości”. 30-sekundowy spot przed prognozą pogody w niedziele i przed wiadomościami sportowymi w poniedziałki kosztuje cennikowo 80 tys. zł. Niewiele tańsze są bloki przed serwisem sportowym w pozostałe dni tygodnia – cena półminutowej reklamy wynosi w nich najczęściej 76 lub 75 tys. zł, a tylko w niektóre dni spada poniżej 70 tys. zł. Z kolei za 30-sekundowy spot przy prognozie pogody od poniedziałku do soboty trzeba zazwyczaj zapłacić 61-65 tys. zł. Tymczasem we wrześniu ubiegłego roku najdroższe spoty przed serwisem sportowym w TVP1 kosztowały 56,5 tys. zł, a te przed prognozą pogody – 56 tys. zł.

Od 10 do 12 września TVP1 pokaże w wieczornym prime timie po 20:00 festiwal w Opolu. Ceny 30-sekundowych reklam przy tych transmisjach wynoszą od 50 do 65 tys. zł. Natomiast za takie spoty po premierowych odcinkach serialu „Barwy szczęścia” (w poniedziałki, wtorki i środy w TVP2) trzeba zapłacić 75 tys. zł.

Zdecydowanie tańsze są reklamy w TVP Info. Najdroższe spoty – w niektóre dni w paśmie wspólnym między 21:30 a 23:00 – kosztują cennikowo niespełna 3,8 tys. zł.

Biuro Reklamy TVP rozpoczęło sprzedaż czasu reklamowego na wrzesień 17 sierpnia, oferując sprzedaż cennikową z oferty tunelowej i z dopłatą za prebuking. 18 i 19 sierpnia można wykupywać reklamy według standardowego cennika, 20 sierpnia – pakiety premium i ratingowe, a od 23 sierpnia – zwykłe pakiety.  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online