O 19 proc. zmalały wpływy Polskiego Radia ze sponsoringu (TOP reklamodawców)

O 18,9 proc. spadły w I kwartale tego roku w porównaniu z analogicznym okresem roku ub. wpływy ze sponsoringu Polskiego Radia. Spadek dotyczył przede wszystkim radiowej Jedynki.

bg
bg
Udostępnij artykuł:

Z analizy Kantar Media przygotowanej dla Wirtualnemedia.pl wynika, że radiowa Jedynka i Trójka cennikowo zarobiły na sponsoringu 5,9 mln zł, czyli 18,9 proc. mniej niż w I kwartale ub.r. Redukcja wydatków na sponsoring dotknęła jednak tylko Program I, który na emisji billboardów sponsorskich zarobił 38,2 proc. mniej w skali roku - 3,7 mln zł. Przychody z tego tytułu w radiowej Trójce wzrosły natomiast o 73,1 proc., do 2,18 mln zł.

Kantar Media nie prowadzi monitoringu plansz sponsorskich w pozostałych rozgłośniach Polskiego Radia.

W tym roku, podobnie jak przed rokiem, najwięcej na sponsoring na antenie Polskiego Radia wydała firma farmaceutyczna Olimp Laboratories - 2,37 mln zł. Było to jednak 46,5 proc. mniej niż w I kwartale ub.r.

Do czołówki firm, które na antenach Polskiego Radia dość aktywnie korzystają z tej formy promocji, jaką jest sponsoring dołączyły w tym roku: Renault Polska, Dow Agrosciences Polska i PKO BP.Renault wydało 1,4 mln zł, Dow Agrosciences Polska – 303,9 tys. zł, a PKO BP – 299,6 tys. zł.

Herbapol Lublin z wydatkami w wysokości 642,7 tys. zł (wzrost w skali roku o 107,5 proc.) utrzymał trzecie miejsce na podium.

W całym 2015 roku wpływy radiowej Jedynki ze sponsoringu wyniosły 16,7 mln zł, a Trójki – 16,4 mln zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online