SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Od lat topnieje oglądalność TV Trwam

TV Trwam od sześciu lat - z roku na roku - notuje spadki widowni. Stację w każdej minucie ogląda obecnie 5,5 tys. widzów, a jej odbiorcami są w zdecydowanej większości osoby starsze - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Od lat topnieje oglądalność TV Trwam

TV Trwam nadaje satelitarnie od 12 czerwca 2003 roku, ale monitorowana jest przez instytut Nielsen Audience Measurement dopiero od początku 2006 roku. Wtedy jej średnia oglądalność minutowa wynosiła niemal 9 tys. widzów, co przekładało się na 0,15 proc. udziału w rynku. W kolejnych latach widownia kanału o. Tadeusza Rydzyka topniała, w ub.r. wyniosła już tylko 6 tys. osób (0,10 proc. udziału).

W tym roku mimo wzmożonej aktywności widzów stacji i polityków, związanej z nieprzyznaniem jej miejsca na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej popularność TV Trwam jeszcze spadła. W okresie od 1 stycznia do 22 kwietnia br. wyniosła 5,5 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,08 proc.

W 2006 roku chociaż na minutę TV Trwam włączyło w sumie ponad 8,1 mln widzów, a w ub.r. roku program stacji obejrzało łącznie 3,37 mln osób, zaś pierwszych niecałych czterech miesiącach br. - 1,79 mln. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić zasięg techniczny TV Trwam w tym okresie wcale nie zmienił się jakoś znacznie. W marcu 2006 roku kanał docierał do 30,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a w marcu br. do 28,7 proc.

>>> Duży spadek RMF FM, Zetki i Trójki - zyskało Radio Maryja

TV Trwam oglądać można w wielu sieciach kablowych. Stację w ofercie mają wszyscy najwięksi operatorzy: UPC Polska (w tym należąca do niej była sieć Aster), Vectra, Multimedia Polska, Inea i Toya. W 2009 roku szerokim echem odbiła się sprawa wyłączenia przez UPC kanału z telewizji analogowej i pozostawienia go jedynie w cyfrowej.

Natomiast satelitarnie kanał nadaje niekodowanie z Astry 19,2 E. Dotąd sprzedano 300 tys. specjalnych zestawów do satelitarnego odbioru stacji. TV Trwam nie jest natomiast dostępna z satelity Hot Bird 13 E, skąd nadają wszystkie platformy cyfrowe w Polsce, mające łącznie grubo ponad 5 mln abonentów. Ich klienci mogą oglądać TV Trwam pod warunkiem zakupu konwertera umożliwiającego odbiór kanałów z dwóch satelitów.

Raport portalu Wirtualnemedia.pl
Rok Wszyscy 4+
AMR SHR %
2006 8 983 0,15%
2007 8 051 0,13%
2008 8 229 0,14%
2009 7 912 0,13%
2010 6 334 0,10%
2011 6 022 0,10%
2012 (do 22 kwietnia) 5 460 0,08%


Z danych telemetrycznych wynika, że TV Trwam śledzą głównie kobiety, które stanowią ponad trzy czwarte widzów. Aż 85 proc. widowni religijnej stacji to osoby po 60. roku życia. Kanał praktycznie nie jest oglądany na wsi - mieszka tam jedynie 0,24 proc. jego widzów, najwięcej oglądających ma w małych miastach - ich mieszkańcy stanowią 63 proc. jego audytorium. TV Trwam śledzą głównie osoby z wykształceniem średnim i z miesięcznymi dochodami poniżej 1400 zł.  

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 22,60% 47
Kobiety 77,40% 149
Wiek  4-9 0,07% 1
 10-15 0,06% 1
16 - 19 1,30% 24
20 - 24 1,72% 22
25 - 29 1,59% 18
30 - 34 3,60% 43
35 - 39 0,94% 13
40 - 44 0,93% 14
45 - 49 0,82% 12
50 - 54 2,54% 32
55 - 59 1,88% 24
60 84,54% 410
Wlk. miasta Wieś 0,24% 1
< 50 tys. 63,06% 269
50-100 tys. 7,47% 90
100-200 tys. 7,40% 97
> 200 tys. 21,82% 102
Zawód Top management 2,02% 21
Pracownicy średniego szczebla 4,59% 30
Pracownicy fizyczni i rolnicy 2,95% 16
Emeryci 86,61% 343
Inni 3,83% 13
Wykształcenie Podstawowe 30,26% 75
Średnie 59,26% 183
Wyższe 10,35% 71
Inne 0,14% 1
Województwo Dolnoslaskie 12,34% 169
Kujawsko-pomorskie 2,50% 46
Lubelskie 0,15% 3
Lubuskie 2,35% 87
Lodzkie 8,07% 120
Malopolskie 3,50% 40
Mazowieckie 14,52% 107
Opolskie 0,51% 19
Podkarpackie 0,79% 14
Podlaskie 6,33% 199
Pomorskie 5,51% 95
Slaskie 24,23% 199
Swietokrzyskie 4,79% 142
Warminsko-mazurskie 3,72% 100
Wielkopolskie 3,77% 42
Zachodniopomorskie 6,92% 154
Dochód <= 1000 19,71% 251
1001-1400 33,84% 311
1401-2000 19,61% 88
2001-2750 9,47% 48
2751-3500 13,97% 88
> 3500 3,41% 15


Nielsen Audience Measurement nie prowadzi monitoringu programowego ani spotów reklamowych, bo TV Trwam nigdy nie podpisała umowy w tej sprawie z instytutem.

Dołącz do dyskusji: Od lat topnieje oglądalność TV Trwam

83 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
novum
mam nadzieje że do swoich dziadków też tak (dziadostwo) nie mówisz/mówiłeś...
2 1
odpowiedź
User
rdzeń
Nikt nie ogląda, a wszyscy z saloonu się boją...
4 4
odpowiedź
User
glut
no i gitarka,niech się Rydzyk modli do boga może mu pomorze,choć wątpię by grzesznikom pomagał!!!
4 6
odpowiedź
User
Zbee
300 tysięcy kupiło zestawy satelitarne do odbioru tej telewizji i nikt nie ogląda. Przedstawione dane pokazują tylko, że tzw. "oglądalność" jest mocno zafałszowana celem sterowania pieniędzmi z reklamy. Warto się temu bliżej przyjrzeć bo wygląda, że to pic na wodę fotomontaż - odstawiany przez salon.
7 4
odpowiedź
User
karen
Na wszystkich frontach POmioty okrągłego stołu wyją ze wściekłości, że nadchodzi czas rozliczeń i odsunięcie od koryta... Wreszcie sprawiedliwości stanie się zadość.
7 4
odpowiedź
User
TA
Sratatata... Salon boi się łatwiejszego odbioru TV Trwam, bo może się okazać, że będzie tak samo, jak z Gościem Niedzielnym czy Uważam Rze - kiedy dano ludziom możliwość wyboru, wybrali to, co ciekawsze i niezależne. I boją się wszystkie Szechtery i DoopoLizy, że nagle ludzie dowiedzą się czegoś więcej z dostępnej na równych prawach TV Trwam. Ot i tyle.
6 3
odpowiedź
User
Alicja
To po prostu kłamstwo
5 2
odpowiedź
User
Kurdupel
300 tysięcy sprzedanych dekoderów. Jak na jeden kanał w ofercie, to naprawdę świetny rezultat!
4 0
odpowiedź
User
lesny
A sprawdźcie sobie ot choćby w przytaczanych przez WM badaniach SMG/KRC jaką populację obejmują te badania, na jakim wieku się kończą . W ten sposób /ograniczania badanych/ łatwo może wykazać spadki oglądalności, słuchalności itd.
1 1
odpowiedź
User
kaz
A ja wam nie wierzę, jesteście kłamczuchy, a nawet kłamczuszki.
2 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing