WirtualneMedia.pl

Portal o mediach, reklamie, internecie, PR
Nr 1 w Polsce

Przeczytaj też

Dworak: Kryteria finansowe dyskwalifikują TV Trwam na multipleksie cyfrowym

Gorący temat

Innovation 2017: triumf Saatchi&Saatchi IS, złoto także za akcje IKEA, Onet 4.0 i telewizję WP

0

Od lat topnieje oglądalność TV Trwam

2012-04-24 A A A KOMENTARZE: 83 FORUM DRUKUJ POLEĆ

TV Trwam od sześciu lat - z roku na roku - notuje spadki widowni. Stację w każdej minucie ogląda obecnie 5,5 tys. widzów, a jej odbiorcami są w zdecydowanej większości osoby starsze - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Od lat topnieje oglądalność TV Trwam

TV Trwam nadaje satelitarnie od 12 czerwca 2003 roku, ale monitorowana jest przez instytut Nielsen Audience Measurement dopiero od początku 2006 roku. Wtedy jej średnia oglądalność minutowa wynosiła niemal 9 tys. widzów, co przekładało się na 0,15 proc. udziału w rynku. W kolejnych latach widownia kanału o. Tadeusza Rydzyka topniała, w ub.r. wyniosła już tylko 6 tys. osób (0,10 proc. udziału).

W tym roku mimo wzmożonej aktywności widzów stacji i polityków, związanej z nieprzyznaniem jej miejsca na multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej popularność TV Trwam jeszcze spadła. W okresie od 1 stycznia do 22 kwietnia br. wyniosła 5,5 tys. widzów przy udziale na poziomie 0,08 proc.

W 2006 roku chociaż na minutę TV Trwam włączyło w sumie ponad 8,1 mln widzów, a w ub.r. roku program stacji obejrzało łącznie 3,37 mln osób, zaś pierwszych niecałych czterech miesiącach br. - 1,79 mln. Jak udało nam się nieoficjalnie ustalić zasięg techniczny TV Trwam w tym okresie wcale nie zmienił się jakoś znacznie. W marcu 2006 roku kanał docierał do 30,5 proc. gospodarstw domowych w Polsce, a w marcu br. do 28,7 proc.

>>> Duży spadek RMF FM, Zetki i Trójki - zyskało Radio Maryja

TV Trwam oglądać można w wielu sieciach kablowych. Stację w ofercie mają wszyscy najwięksi operatorzy: UPC Polska (w tym należąca do niej była sieć Aster), Vectra, Multimedia Polska, Inea i Toya. W 2009 roku szerokim echem odbiła się sprawa wyłączenia przez UPC kanału z telewizji analogowej i pozostawienia go jedynie w cyfrowej.

Natomiast satelitarnie kanał nadaje niekodowanie z Astry 19,2 E. Dotąd sprzedano 300 tys. specjalnych zestawów do satelitarnego odbioru stacji. TV Trwam nie jest natomiast dostępna z satelity Hot Bird 13 E, skąd nadają wszystkie platformy cyfrowe w Polsce, mające łącznie grubo ponad 5 mln abonentów. Ich klienci mogą oglądać TV Trwam pod warunkiem zakupu konwertera umożliwiającego odbiór kanałów z dwóch satelitów.

Raport portalu Wirtualnemedia.pl
Rok Wszyscy 4+
AMR SHR %
2006 8 983 0,15%
2007 8 051 0,13%
2008 8 229 0,14%
2009 7 912 0,13%
2010 6 334 0,10%
2011 6 022 0,10%
2012 (do 22 kwietnia) 5 460 0,08%


Z danych telemetrycznych wynika, że TV Trwam śledzą głównie kobiety, które stanowią ponad trzy czwarte widzów. Aż 85 proc. widowni religijnej stacji to osoby po 60. roku życia. Kanał praktycznie nie jest oglądany na wsi - mieszka tam jedynie 0,24 proc. jego widzów, najwięcej oglądających ma w małych miastach - ich mieszkańcy stanowią 63 proc. jego audytorium. TV Trwam śledzą głównie osoby z wykształceniem średnim i z miesięcznymi dochodami poniżej 1400 zł.  

    ADH % AFF
Płeć Mężczyźni 22,60% 47
Kobiety 77,40% 149
Wiek  4-9 0,07% 1
 10-15 0,06% 1
16 - 19 1,30% 24
20 - 24 1,72% 22
25 - 29 1,59% 18
30 - 34 3,60% 43
35 - 39 0,94% 13
40 - 44 0,93% 14
45 - 49 0,82% 12
50 - 54 2,54% 32
55 - 59 1,88% 24
60 84,54% 410
Wlk. miasta Wieś 0,24% 1
< 50 tys. 63,06% 269
50-100 tys. 7,47% 90
100-200 tys. 7,40% 97
> 200 tys. 21,82% 102
Zawód Top management 2,02% 21
Pracownicy średniego szczebla 4,59% 30
Pracownicy fizyczni i rolnicy 2,95% 16
Emeryci 86,61% 343
Inni 3,83% 13
Wykształcenie Podstawowe 30,26% 75
Średnie 59,26% 183
Wyższe 10,35% 71
Inne 0,14% 1
Województwo Dolnoslaskie 12,34% 169
Kujawsko-pomorskie 2,50% 46
Lubelskie 0,15% 3
Lubuskie 2,35% 87
Lodzkie 8,07% 120
Malopolskie 3,50% 40
Mazowieckie 14,52% 107
Opolskie 0,51% 19
Podkarpackie 0,79% 14
Podlaskie 6,33% 199
Pomorskie 5,51% 95
Slaskie 24,23% 199
Swietokrzyskie 4,79% 142
Warminsko-mazurskie 3,72% 100
Wielkopolskie 3,77% 42
Zachodniopomorskie 6,92% 154
Dochód <= 1000 19,71% 251
1001-1400 33,84% 311
1401-2000 19,61% 88
2001-2750 9,47% 48
2751-3500 13,97% 88
> 3500 3,41% 15


Nielsen Audience Measurement nie prowadzi monitoringu programowego ani spotów reklamowych, bo TV Trwam nigdy nie podpisała umowy w tej sprawie z instytutem.

Autor: Patryk Pallus

Wiecej informacji: TV Trwam

Komentarze (83) Dodaj komentarz

Dodaj komentarz

Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl

  reklama

POPULARNE

Zobacz więcej

Newsletter

Monitoring mediów

Zobacz więcej