SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Odmieniona „Olivia” stała się bardziej poradnikowa

W czwartek 9 sierpnia br. na rynku pojawi się wrześniowe wydanie miesięcznika „Olivia” (Wydawnictwo Bauer). Od tego numeru tytuł zmieni zawartość i zyska nową szatę graficzną. Do końca roku na promocję pisma wydawca wyda 4 mln zł.

Jak informuje Wydawnictwo Bauer, „Olivia” staje się bardziej poradnikowa, zachowując nadal elegancki layout, klejony grzbiet oraz lakierowaną okładkę ze zdjęciem celebrytki (wrześniową okładkę zdobi fotografia Edyty Herbuś).

Wyróżnikiem miesięcznika pozostaje dział psychologia (w najnowszym wydaniu liczy on aż 24 strony), która porusza tematy dotyczące wszystkich aspektów życia młodej kobiety. |(przeniesiono do niego także treści dotyczące nastolatków). Rozszerzone i zmienione zostały działy o modzie i urodzie, w których wszystkie materiały są wzbogacone radami ekspertów. Także działy: zdrowie, kuchnia, dom zyskały bardziej poradnikowy charakter (w każdym numerze prezentowane będą nowe diety). Zmienia się także część magazynowa. „Raport Olivii” opisuje autentyczne historie kobiet i poszerzony jest o wypowiedzi socjologów czy psychologów. W miesięczniku więcej jest także reportaży.

Makieta „Olivii” została zupełnie zmieniona. Magazyn zyskał nowe czcionki i otwarcia działów oraz duże zdjęcia, nie brakuje jednak też różnego rodzaju ramek i modułów.  Nową szatę opracowała dyrektor artystyczna „Świata Kobiety” Beata Sędzimir.

Jak podkreśla wydawnictwo, „Olivia” ma być uzupełnieniem dla miesięcznika „Świat Kobiety” w grupie młodszych czytelniczek. Kierowana będzie do wykształconych mieszkanek dużych miast, z wysokimi dochodami.

Z 3,99 zł do 2,50 zł obniżona została cena „Olivii” i - jak informuje Maciej Brzozowski, dyrektor PR w Bauerze - nie jest to cena promocyjna. Wrześniowe wydanie miesięcznika liczy 156 stron i ukazuje się w nakładzie 400 tys. egz. Tytuł wydawany będzie tylko w wersji bez dodatków.

Kampania reklamowa wspierająca odświeżenie pisma obejmuje telewizję (stacje TVP, Polsatu, TVN, Atmedia), radio (RMF FM) i prasę (m.in.. „Twój Styl”, „Show”, „Tele Tydzień”, „Tina”, „Życie na Gorąco”). Kreację przygotowała agencja Happy Hours, media zakupił MEC. Przewidywane wydatki na promocję tytułu do końca roku wyniosą ok. 4 mln zł.

Wydawnictwo Bauer nie podaje, jakiej sprzedaży odświeżonej „Olivii” oczekuje. Z danych ZKDP wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika w okresie od stycznia do maja br. wyniosła 116 868 egz. Bauer kupił tytuł w lutym br. od wydawnictwa Marquard Media Polska, a jego wydawcą został od numeru majowego (więcej na ten temat).

W połowie lipca br. Bauer odświeżył także magazyn poradnikowy „Naj” przekształcając go z miesięcznika w dwutygodnik. Pierwszy numer po relaunchu sprzedał się w liczbie 412 tys. egz. (dowiedz się więcej).

Dołącz do dyskusji: Odmieniona „Olivia” stała się bardziej poradnikowa

12 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Witold_Wieśniak
Beata Sędzimir przypisała sobie bezczelnie dzieło, które wykonał ktoś zupełnie inny.
odpowiedź
User
Konkurencja
bez względu kto zaprojektował nową Oliwię to na pewno jest jedynie o krok lepsza od Świata Kobiety, który jest najgorzej zaprojektowanym pismem w segmencie.
Sprzedaż to cena, a nie zawartość.
odpowiedź
User
tratata
Cena jest swietna - 2,50 zamiast 4 zl! Do tego kampania za 4 mln. To wystarczy, by oglosic sukces za 2 miesiace. A to ze ktos podpisal sie pod praca innej osoby, czy nie - kogo (na Motorowej) to obchodzi?
odpowiedź