Ogilvy zajmie się obsługą Mattela w social mediach w Europie, trwa przetarg na PR
Agencja Ogilvy wygrała przetarg firmy Mattel, do której należą takie marki, jak Barbie, Hot Wheels i American Girl na jej obsługę w social mediach. Agencja będzie odpowiadać za działania w regionie EMEA (Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki). Trwa też przetarg na obsługę public relations w Europie.
Obsługą Mattela w regionie EMEA zarządzać będzie centrala Ogilvy w Londynie. Będzie nadzorować pracę dla takich rynków, jak m.in. Wielka Brytania, Niemcy, Francja, Włochy, Hiszpania. Szczegółów dotyczących liczby i nazw agencji biorących udział w przetargu wygranym przez Ogilvy nie ujawniono.
Biura agencji Ogilvy na poszczególnych rynkach zajmą się ponadto lokalną obsługą marki, ale Mattel zapowiada, że będzie również współpracować z innymi agencjami przy realizacji konkretnych projektów.
Mattel będzie świętować w tym roku 60. urodziny lalki Barbie. Marka skupia się ostatnio w swojej komunikacji na promowaniu m.in. różnorodności, kwestii LGBT, niepełnosprawności. Marka Barbie ma obecnie na Instagramie 1,4 mln obserwujących.
Na początku kwietnia Mattel ogłosił też przetarg na obsługę w zakresie public relations w Europie. Firma zaprosiła do niego 5 agencji, a finalnie ma rozmawiać z trzema.
W wyniku rozstrzygniętego przetargu ma zostać stworzony tzw. ogólnoeuropejski model hub-and-spoke, koncentrujący się na Wielkiej Brytanii i Niemczech, a następnie Francji, Hiszpanii i prawdopodobnie Rosji.
Wybrana agencja zajmie się PR korporacyjnym i konsumenckim oraz obsługą biura prasowego wszystkich marek Mattela. Zwycięzca tego przetargu ma zostać wybrany pod koniec maja, a obsługę firmy rozpocznie już w czerwcu br.
Dołącz do dyskusji: Ogilvy zajmie się obsługą Mattela w social mediach w Europie, trwa przetarg na PR