SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wszystkie dzienniki straciły widzów w głównych kanałach. „Wiadomości” i „Teleexpress” w dół mimo emisji także w TVP Info

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w pierwszym kwartale br. były „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach względem analogicznego okresu rok wcześniej, a zdecydowanie najwięcej straciły „Teleexpress” (823 tys. widzów) i „Wiadomości” (664 tys. osób). - Strata widowni tych serwisów w TVP1 nie została odrobiona przez wzrost widowni w TVP Info, co potwierdza realną stratę liczby widzów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia.

Rafał Patyra, Beata Chmielowska-Olech, Michał Cholewiński, fot. TVP Article

„Fakty” TVN w pierwszym kwartale 2018 roku oglądało średnio 3,09 mln widzów, co zapewniło TVN 21,04 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 6,70 proc. widzów, czyli 222 tys. oglądających, a jego udział zmalał z 22,37 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym kwartale wyniosła 3,27 mln widzów, co przełożyło się na 22,21 proc. udziału. Było to o 7,32 proc. mniej, niż w pierwszym kwartale 2017 roku.

Drugi był „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmalała najbardziej w zestawieniu - o 24,43 proc. (823 tys. widzów). W pierwszym kwartale 2018 roku wyniosła ona 2,54 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 21,96 proc. (rok wcześniej było to 29,60 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Teleexpressu” na antenie newsowej stacji w pierwszym kwartale br. wyniosła 583 tys. osób, a udział - 5,02 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 3,13 mln widzów (26,98 proc. udziału). Było to i tak o 7,12 proc. mniej, niż „Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się o 21,52 proc. (664 tys. osób) do 2,42 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 19,78 proc. do 15,72 proc.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,90 mln widzów, będąc i tak o 5,81 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

Oczko niżej znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,32 mln osób, po spadku o 4,45 proc. (108 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w pierwszym kwartale br. oglądało 2,53 mln widzów, czyli o 2,77 proc. więcej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 12,35 proc. do 1,33 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W pierwszym kwartale br. „Panorama” na obu antenach miała o 15,95 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

- Porównując uśrednione dane oglądalności dla serwisów informacyjnych emitowanych w stacjach grupy BIG4 w pierwszym kwartale 2018 względem pierwszego kwartału 2017 w grupie 4+ w każdym wypadku poziom uzyskany w 2018 roku jest niższy względem roku ubiegłego. Istotna jest jednak informacja nie „czy” a „o ile” - duże stacje tracą widownię naturalnie w związku z defragmenteryzacją rynku telewizyjnego, pytanie natomiast, czy serwisy informacyjne straciły procentowo więcej w stosunku do średniej dla całej stacji. Analizując dane pod tym kątem należy zwrócić szczególną uwagę na znacznie większy procentowy odpływ średniej liczby widzów „Wiadomości” (- 22 proc.) i „Teleexpressu” (- 24 proc.) względem spadku udziału TVP1 (- 4 proc.) - wszystkie dane w grupie 4+ - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Baczyńska, TV Director w Codemedia. - Oznacza to, że pasmo informacyjne zdecydowanie nie pomogło stacji, która miała szansę osiągnąć dobry wynik względem zeszłego roku choćby ze względu na dużą liczbę transmisji sportowych. Strata widowni „Wiadomości” i „Teleexpressu” w TVP1 nie została odrobiona przez wzrost widowni w TVP Info, co potwierdza realną stratę liczby widzów - dodaje.

- W TVN spadek widowni dla Faktów (- 7 proc.) też jest większy w stosunku do spadku udziału stacji (- 2% proc.) w grupie 4+, nie jest to jednak różnica tak drastyczna jak w przypadku TVP1. W Polsacie różnicy nie ma w ogóle - wniosek: „Wydarzenia” w Polsacie mają obecnie niższy poziom widowni względem „Faktów” i „Wiadomości” natomiast trend spadkowy jest najmniejszy. Na dogonienie „Faktów” w krótkiej perspektywie nie ma szans (różnica niemal 0,8 mln widzów) natomiast „Wiadomości” zdają się być na wyciągnięcie ręki (trochę ponad 100 tys. widzów różnicy) - zwłaszcza biorąc pod uwagę większą tendencję spadku „Wiadomości” względem całej anteny - komentuje ekspertka.

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to właśnie „Panorama” jako jedyna pochwalić się mogła wzrostem.

W tym ujęciu najwięcej straciły „Fakty”. Spadki odnotowały również serwisy telewizyjnej Jedynki „Wiadomości” i „Teleexpress” (mimo że porównujemy dane oglądalności tych serwisów z pierwszego kwartału ub.r. tylko z głównej anteny z wynikami z pierwszego kwartału br. z dwóch anten).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w pierwszym kwartale 2018 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 8,76 proc. do 1,07 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 870 tys. osób (w dół o 8,35 proc.).

Zdecydowanie największe spadki również i w tym ujęciu zanotowały serwisy publicznej Jedynki: „Teleexpress” (27,60 proc.) i „Wiadomości” (26,86 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten to również jako jedyna zyskała widzów „Panorama” (1,34 proc.), a najwięcej stracił już jednak „Teleexpress” - było to 15,49 proc.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki straciły widzów w głównych kanałach. „Wiadomości” i „Teleexpress” w dół mimo emisji także w TVP Info

21 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Codemedia? Znów jakaś lewacka kłamliwa firma. Trzeba ją zbadać IPNem i sprawdzić co jej pracownicy robili 10 kwietnia.
Tylko Netia i słowa prezesa kÓrskiego są prawdziwe. A te wskazują na oglądalność partyjnych przekazów na poziomie 115%!
26 17
odpowiedź
User
Ludomir
To jakieś bzdury. Ja mam kablówkę w Netii i włączam Wiadomości na trzech telewizorach jednocześnie. A sam jadę oglądać na stację benzynową.
41 13
odpowiedź
User
Romek
Proszę wm o podawanie oglàdalności wg metody MOR
11 5
odpowiedź
User
AS
Zrozumcie wreszcie i przyjmijcie to z pokorą że wiadomości Teleexpress lecą w dół! Polacy się na was poznali na waszych kłamstwach ohydnej propagandzie . Kłamstwo ma zawsze krótkie nogi nie wiecie tego? Naprawdę w dzisiejszym świecie w XXI wieku chcieliście świat zbudować na kłamstwie i mysleliscie że to się nie wyda? Weźcie przykład że swojego wodza Jarosława. On już skapitulowal . Już nie mowi że sondaże kłamią, już nie mówi że nic się nie dzieje, nie idzie w zaparte ,pogodzil się z prawda że mu sondaże lecą na lep na szyję, przyznał że ludziom się nie podobały nagrody, że teraz będzie skromnie, 20% mniejsza pensja. SAM TO POWIEDZIAŁ! A WY CIĄGLE w zaparte idziecie? Wam też już czas się pogodzić z prawda jak Jarosławowi
37 12
odpowiedź
User
124
A socjalistyczny towarzysz Ziemiec wczoraj znów podniecal się na wizji jaki to sukces wiosennej ramowowki odnieśli ( hahahaha) . Pewnie jak orkiestra na Titaniku do samego końca propaganda , mimo że stateczek idzie na dno i że nam naczelnik prezes przyznał się do porażki.
34 9
odpowiedź
User
iksiński
Nie wiem ale analizując dynamikę wyników poszczególnych stacji w ujęciu sumarycznym wszystkich swoich anten wygląda to tak:
1) Panorama - wzrost o 15,95%
2) Wydarzenia - spadek o 2,77%
3) Wiadomości - spadek o 5,88%
4) Teleexpress - spadek o 7,12%
i największy spadek Faktów TVN o 7,32%
14 8
odpowiedź
User
Zuza
Nie wiem ale analizując dynamikę wyników poszczególnych stacji w ujęciu sumarycznym wszystkich swoich anten wygląda to tak:
1) Panorama - wzrost o 15,95%
2) Wydarzenia - spadek o 2,77%
3) Wiadomości - spadek o 5,88%
4) Teleexpress - spadek o 7,12%
i największy spadek Faktów TVN o 7,32%


Skoro największy spadek miały wg Ciebie fakty A mimo to nadal są liderem i wyprzedzają wiadomości to pytanie jak wielka musiała być przewaga faktow nad wiadomosciami wczesniej przed tymi spadkami?😊. A wiadomości nigdy takiej przewagi nie pokazywały tylko zawsze chwali się że oni są pierwsi 😊
30 7
odpowiedź
User
Seba
Widz robi sie coraz bardziej wybredny i oglada to co chce oglądać. Dyktat 4 kanałów tv dawno sie już skończył. Widz żyga też już polityką ... po co sie denerwować.
Polskie Media Publiczne powinno się zreformować by kasa ktora na nie idzie nie szla w błoto ... TVP z PR konkuruje a powinna sie uzupełniać. Gdyby połączyć zespoły to powstały by spore oszczędności (dublowane siedziby i zarzady w centrali +17 ośrodków regionalnych) z tych pieniedzy można wyposażyć MEDIA w najnowoczesniejszy sprzęt co przy takiej rzeszy pracowników pozowli na produkowanie wiekszej ilości ciekawych materiałów.
23 1
odpowiedź
User
poPO
"Wiadomości" i "Fakty" to programy tylko dla betonu pisowskiego i betonu peowskiego. Niebeton po takiej dawce prymitywnej propagandy w ramach odtrutki zużywa całą 0,7 l. A to szkodzi zdrowiu, więc lepiej nie oglądać.
31 4
odpowiedź
User
jasna strona dnia
Współczuję lewakom, którzy nie chcą oglądać prawdziwych serwisów informacyjnych TVP i wolą jakąś zakłamaną propagandę PO w Faktach Tefałenu. Tych widzów Faktów już nie da się zreformować, przypadek bardzo beznadziejny.
10 43
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing