SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

2,76 mln widzów Euro 2020, TVP z reklam zarobiła 218 mln zł

Wszystkie mecze Euro 2020 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 2,76 mln osób, a przynajmniej fragment zobaczyło 26,45 mln widzów. Największą publiczność gromadziły spotkania Polaków oraz finał rozgrywek. Wpływy z reklam nadanych wokół meczów wyniosły cennikowo 217,86 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

W okresie od 11 czerwca do 11 lipca 2021 roku odbyły się Mistrzostwa Europy w piłce nożnej 2020. Impreza miała mieć miejsce rok temu, ale z powodu pandemii COVID-19 została przeniesiona na 2021 rok. Wyłączne prawa do pokazywania wszystkich pojedynków piłkarskich rozgrywek w naszym kraju posiadała Telewizja Polska, relacjonując je w TVP1, TVP2, TVP Sport oraz TVP 4K. Publiczny nadawca mecze nadawał także online.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Średnia widownia wszystkich meczów pokazanych w TVP1 lub TVP2 wyniosła 2,23 mln osób (mecze w Jedynce miały 2,68 mln widzów, a spotkania w Dwójce - 1,42 mln). Przełożyło się to na 20,63 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 23,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 22,01 proc. w grupie 16-59 - wynika z udostępnionej portalowi Wirtualnemedia.pl analizy Havas Media Group opracowanej na podstawie danych Nielsen Audience Measurement.

Na antenie TVP Sport pokazane spotkania oglądało 764 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 7,13 proc., 7,79 proc. i 7,71 proc. udziału.

Z kolei w TVP 4K wszystkie pojedynki oglądało 56 tys. osób, co dało tej stacji odpowiednio 0,51 proc., 0,70 proc. i 0,71 proc. udziału.

Styczność z Euro 2020 miało 26,45 mln Polaków

Przynajmniej przez 1 minutę każdy z poszczególnych meczów oglądało średnio 5,13 mln widzów w 4+ na głównych antenach, 1,89 mln w stacji sportowej oraz 260 tys. w kanale 4K.

Z kolei przynajmniej z 1-minutowym fragmentem jednego meczu styczność miało 26,45 mln Polaków w grupie 4+ (73,69 proc. populacji)

Łączna widownia analizowanych pojedynków na różnych antenach (w zależności od meczu - każde spotkanie oglądać można było jednocześnie na jednej, dwóch lub trzech stacjach) wyniosła 2,76 mln osób (25,40 proc., 28,51 proc. i 27,34 proc. udziału).

Najchętniej oglądanym meczem Euro 2020 było zremisowane spotkanie Hiszpania-Polska, które w TVP1, TVP Sport i TVP 4K 19 czerwca o 21.00 śledziło 8,52 mln widzów.

Na drugim miejscu znalazł się rozegrany cztery dni później mecz pomiędzy Polską, a Szwecją, który na tych samych stacjach śledziło 8,42 mln osób. Podium uzupełnia przegrane spotkanie Polaków ze Słowacją z 14 czerwca, które śledziło 7,52 mln osób.

Jak wynika z danych Nielsena, przynajmniej przez 1 min chociaż fragment jednego z meczów Polaków w telewizji śledziło 19,89 mln widzów.

Czwarty w rankingu był finał rozgrywek, w którym Włosi pokonali Anglików. Zrelacjonowany w niedzielę mecz w TVP1, TVP Sport i TVP 4K śledziło 7,01 mln osób.

W samej TVP1 największym zainteresowaniem cieszył się pojedynek Polski ze Szwecją, który oglądało średnio 7,87 mln osób. W TVP2 do 23 czerwca hitem był mecz Czechy-Dania, który miał 2,79 mln widzów.

Na antenie TVP Sport do tej pory najchętniej oglądany był mecz między Hiszpanią a Polską, który śledziło 1,45 mln osób. Z kolei w TVP 4K hitem był mecz Szwecja-Polska - 167 tys. widzów.

Ponad 200 mln zł z reklam

Łączne wpływy z reklam wokół transmisji wszystkich meczów Euro 2020 w TVP1, TVP2, TVP Sport i TVP 4K wyniosły 217,86 mln zł (dane cennikowe, bez rabatów).

Najwięcej na reklamy przy meczach Euro 2020 wydało Ministerstwo Infrastruktury, którego łączne wydatki wyniosły 12,84 mln zł. Dalej uplasowały się takie marki, jak: Lidl Polska (12,50 mln zł) i Euro RTV AGD (10,51 mln zł).

Dołącz do dyskusji: 2,76 mln widzów Euro 2020, TVP z reklam zarobiła 218 mln zł

13 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Dave
Gdzie są wszyscy szczujący na TVP? Cisza? No tak, bo TVP zrobiło mega oprawę turnieju. Polsat czy Canal + mogą się wiele uczyć od TVP, jak relacjonować sport.
odpowiedź
User
Lubna
Te badania to jakaś ściema, a oglądalność to farsa - z kim się nie pogada, to każdy oglądał euro, a tu jakieś półtora, dwa miliony widzów. Brednie....
odpowiedź
User
Widz 99
Te dane trzeba pomnożyć przez dwa a może i trzy,takie jest moje zdanie .
odpowiedź